9.07.2009 г., 14:56 ч.

Приятел 

  Проза » Разкази
1171 0 13
1 мин за четене

Най-добрият Ви приятел на света често може да се превърне в най-лошия враг. Синът, или дъщеря Ви, които сте отгледали с любов и грижи, могат да се окажат неблагодарни. Тези, на които се осланяме и вярваме, безрезервно могат да предадат доверието ни.  Тези, които ни се кланят, когато щастието ни се усмихва, често са тези, които първи хвърлят камъните на злостта. Когато ни споходи несполуката, единственият напълно безкористен приятел, който може да имате в този егоистичен свят, този, който никога няма да Ви изостави, този, който никога не се оказва неблагодарен и коварен, е кучето Ви.  Той е най-добрият Ви другар, в благополучие и бедност, в здраве и болест. То спи на студената земя, където духа леден вятър и се трупат снежни преспи. Само и само да е до господаря си. Целува ръката Ви, дори когато е празна, лиже раните, които ни нанася безмилостната съдба.  Бди над съня на господаря си, сякаш е принц. Когато всички приятели изневерят на господаря му и той остане да се скита самотен и бездомен, вярното куче не иска нищо повече от това, да бъде до него.  Да го пази от неприятности и да се опълчва срещу враговете му. А когато дойде краят на земния му път и смъртта го облее с ледения си дъх и тялото му бъде положено в студената земя, всичките му приятели могат да продължат по пътя си, но благородното му куче ще остане и ще бъде там, до гроба му, с глава между лапите, с очи, пълни със скръб, но отворени и бдителни, предано и вярно до смърт.

 

Моля Ви, грижете се за домашните си любимци и ако видите куче да се скита самотно и ако нямате какво да му дадете, поне не го бийте!

 

Този разказ е оценен от комисия и пътува по Света.

 

2009 г.

© Арда Георгиева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • пишете!
  • здравей еднорог аз съм данира дано от името да се сетиш кой ти пише.Много е хубаво
  • Еднорогче - благодаря!
    Пиши!
  • Благодаря - Селена!

    Светлана - благодаря!
  • Красив разказ!
    Поздрав!
  • Мило, Еднорогче, добре дошла при нас!
  • Благодаря!
  • Не съм искала да ви засегна...и най-малко да спорим дали обичам кучета или не...
    Истинският приятел идва при теб,когато другите бягат...Границите на верността за всеки се простират според представите му...Важното е,че имаш нечие присъствие до себе си,което да те измъква от алчния свят...Всеки има нужда от топлина!
  • Добре дошла и от мен!!!
    Поздрав за темата!Харесва ми как пишеш!Пиши!!!
  • ..., а домашният любимец копира стопанина си - виждала съм любвеобилни пит-були и "кръвожадни булонки". Приятелството с тях е и отговорност, мило Еднорогче. Поздравявам те за посланието. Не оценката на комисията, а това, което се е изляло от сърцето ти прави разказа прекрасен. Поздравявам те!
  • Браво ! Интересна гледна точка за приятелството. как беше :
    Ако искаш да обичаш някого - вземи си котка, ако искаш да те обичат- вземи си куче..
  • Не е важно дали хората хвърлят камъни по теб, важното е ти какво градиш с тях — стени или мостове.

    И кучетата може би са менливи като хората...
Предложения
: ??:??