13.04.2019 г., 8:58 ч.

 Проблясъци 

  Проза
460 1 3
Произведение от няколко части
1 мин за четене

Човек израства духовно по различни начини. Независимо от изкушенията, обидите и разочарованията, които съпътствуват живота на  всеки човешки индивид, той може да постигне Целта на живота си единствено като превъзмогне споменатите по-горе негативни фактори, но не и като се опита да ги заобиколи по един или друг начин. С обикалянето на езерото, по брега, не можеш да се научиш да плуваш! Трябва да се потопиш в него, да го почувстваш с всички фибри на тялото си, да можеш да се отпуснеш в него като в собствено легло: едва тогава ще можеш да преодолееш страха си от бездната под краката и да заплуваш на  воля като господар на положението. Не можеш истински да почувстваш болката, виждайки сълзи в нечии други очи. Трябва самият ти да страдаш, за да усетиш Болката, чувството на безпомощност и "захвърленост в света".

Ние сме разумни, но никак не сме умни  -  това трябва да е кристално ясно на всеки разсъждаващ човек. Трябва по-често да се вслушваме и доверяваме в посланията на сърцето си. Не винаги хорската обективна преценка е най-правилната! Нужно е да еволюираме  -  от различни и разединени субекти, да се превърнем в единен мегаконсорциум с идеална цел: Просперитета и Благоденствието на човешката раса, съобразно наличните природни ресурси и екологична чистота на планетата ни върху която живеем  -  нашият един-единствен Дом.

Ж.П.Сарт безусловно е прав, казвайки: "Другите  -  това е адът." що се касае до съвременната действителност и голяма част от Историята на човечеството. И въпреки това, и именно поради това, тази истина, тази жестока психо-реалност трябва да се промени в положителен аспект в най-скоро време, за да можем един ден да кажем: "Другите  -  това е смисълът на живота.". За целта, трябва да надскочим умозрителните спекулации и манипулации, да се извисим дори над интелекта, та да можем да навлезем в спокойните води на мъдростта. Рядко някой интелигентен човек мисли за трудовия, беден човечец и се опитва с каквото може да му помогне, докато грижата на мъдреца е именно благоденствието и спокойния живот на хората около него.

Съпричастност  -  това е магическата "формула", която би могла да промени света до неузнаваемост, стига да започне нейното повсеместно приложение от всеки един човешки индивид. Ако ли не, вярата в Доброто ще умре и истината "Другите  -  това е адът." ще се превърне в догма и ще властва во веки веков!

» следваща част...

© Венцислав Вичев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • В знаменитата си философски творба "Другите-това е адът"Жан-Пол Сартр поставя концептуалния въпрос за фактора "его" в екзистенциален аспект.Да, наистина в основата на човешкото развитие към по-добро, следва да потиснем личният си избор в името на общото,но общото от кого се утвърждава-не се ли подчинява пред желанието на властта?!Кой гарантира, че властта не е заграбена от някое социално зло, което налага собственото си его,над волята на мнозинството?
    Ето, колко полезно четиво се оказа Вашето есе, Венцислав!
    Нали" в спора се ражда истината"?
    Поздравления!
  • И на мен ми харесаха твоите "Проблясъци". "Другите - това е смисълът на живота." - ето това е сентенция, която човек си струва да прочете, приема в себе си и запази в сърцето си. Благодаря за удоволствието да прочета!
  • Замислящи са твоите "Проблясъци", Венцислав. Беше ми проблясващо докато чета. Поздравления!
Предложения
: ??:??