27.08.2015 г., 0:55 ч.

Простички мисли на един обикновен човек - 9 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1184 0 5
4 мин за четене

Човек, който непрекъснато се обяснява в любов към парите, постепенно обезценява душата си до трийсет сребърника...

 

 

Щеше да е прекрасно, ако при търсенето на Щастието съществуваше подходяща пътна маркировка. Така поне щяхме да знаем, дали сме близо до него, или се отдалечаваме...

 

 

И глухонемият може да те разбере от половин дума. Въпросът е, да улавяш неизреченото, а не да заглушаваш Истината с кухи думи, изпразнени от съдържание...

 

 

Животът е странна игра на "да " и "не". Но никой не ти казва какво да правиш с "или"...

 

 

Когато един страхливец иска да набие някого, си набива...камшика.

 

 

МАЛКИ СВЕТЛИ ГРЕХОВЕ
Човек трябва да е внимателен с дребните и уж незначителни неща, които го правят щастлив. Прекалената привързаност към тях, приспива бдителността му, измества вниманието му от наистина важното и същественото и прави преценката му вяла и несигурна.
Малките радости, са само глътка вода при изкачването на стръмната пътека към себепознанието, освобождават те само за миг от товара, който Съдбата е предопределила да носиш дори още преди да си се родил. Но въпреки това, хубаво е, да попиваш със всяка фибра на тялото си искрен смях, да се радваш на нечия усмивка, да запалиш ароматна пура, или да вдишаш цветен аромат, да усетиш горещи устни върху своите, или да вкусиш солта на сълзите, стичащи се по бузите ти. В тези кратки и наглед незначителни мигове, проличава цялата ти същност - дали си просто консуматор на своята, или на нечия чужда Съдба, преплитаща се с твоята, или си един от великите посветени в Тайнството на Живота. Защото ключът към него, е скрит именно в малките неща...
11.08.2015 г., 01.39 ч., Бургас

 

 

Не е незаконно да престъпиш законите на сърцето. Но, когато го сториш, ще трябва непрекъснато да бягаш, защото ще си едновременно и жертва и преследвач...

 

 

 

ЛУДОСТИ ОТ СВЕТА НА ОСТРИЕТАТА

Всемирната тъпота изостря сетивата на свестния Човек дотолкова, че ги превръща в остриета, по които той е принуден, да измине част от житейския си път. Но за сметка на това, стичащата се по тях кръв, има силата да пречиства ума, съзнанието и да укрепва вярата на същия този човечец в близкия и неизбежен край на всички мръсници. Поради тази причина, се смята, че Творецът има на моменти странно чувство за хумор и изпитва своите възлюбени чрез болка, вместо чрез гъдел. Но пък, ако те гъделичкат достатъчно дълго, то каква е разликата между това - да те изтезават чрез болка или да те морят със смях?
Сетивният Човек прави разлика между усещанията, знае предназначението на всяко изпитание и стиска зъби докато кърви, но вътрешно се надява за някой миг блаженство, когато Всевишният ще реши да го погъделичка.

13.08.2015 г., Бургас

 

 

 

ЕДНО ШЕГОВИТО НАМИГВАНЕ

Времето съществува, благодарение на приборите, които го измерват. Ако ги нямаше, щяхме да говорим за друго. Хората, които не носят часовници, са щастливи, защото не отмерват миговете си, а просто ги живеят. Не нося часовник. Не само, защото часовниците около мен или блокират, или се повреждат. В математиката съществува едно красиво понятие - нарича се "безкрайност". Достатъчно е, да намериш своята нула, за да започнеш пътешествието си. Посоката избираш сам, но накъдето и да поемеш, към минус или към плюс, понеже всичко е относително, то знай, че онова, което носиш като послание със себе си, е твоята безсмъртна Душа. Тя е твоята безкрайност и пътищата към нея, невинаги са ясно обозначени с огнен знак. Важно е да вярваш в посоката избрана от Теб и да не влизаш в сложни изчисления, които може и да Те отведат до задача с повече от един отговор, или до такава, която няма решение. Истината е простичка, еднозначна и се дели само и единствено на себе си. Но всяко нещо, умножено по нея, дава красив и запомнящ се резултат, за който всички измервателни прибори твърдят, че това е просто... ЛЮБОВ.

28.07.2015г, Бургас

 

 

Енергияга на Словото прилича на огледало - каквото изправиш пред него, такъв образ ще виждаш...

 

 

Човешката алчност дотолкова се изврати, че хората не просто очакват от теб да им дадеш повече, а искат да се ограбиш сам, за да им връчиш всичко накуп...

 

 

В графа "Образование" - Свише.

 

 

Щастието е там, където са очите ти...

 

 

Кирето, август  2015 г., Бургас


 

 

 

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хареса ми!Поздрав!
  • Привет Кире!
    Имам само един простичък въпрос...Какво си ти?! От вчера чета всичко, което си написал, и след всяко прочетено ти се възхищавам все повече! Уникален си!
    Искрено ти благодаря за мислите и афоризмите, които споделяш с нас!
    А между другото...„Малки светли грехове” ми легнаха на сърцето
  • Бих казала мъдрички мисли на един обикновен човек.
    Всички мисли ми харесаха, но " Малки светли грехове" усетих като свои.
    Долавям тъга обаче...
  • Здравей, Галифрей!
    Радвам се, че има още ценители,също така вярвам колко е нужно на Света, да синтезира вкратце жизнения си опит. Това се опитвам да направя с моя опит и чрез моя свят. Дали ще успея, времето ще покаже.
    Сърдечен поздрав!
  • Много хубави мисли. Жалко, че почти никой не цени афоризмите вече.
Предложения
: ??:??