5.02.2013 г., 10:24 ч.

Проверката 

  Проза » Разкази
674 0 3
4 мин за четене

Работният му ден беше приключил и Лъчезар вървеше към вкъщи. Нямаше закъде да бърза и искаше да се раздвижи след дългите часове, прекарани зад бюрото. По улицата имаше доста хора и въпреки градската шумотевица, хаотичното движение наоколо създаваше у него приятно усещане за живот. Зяпаше разсеяно витрините, почти без да обръща внимание на стоките по тях и хвърляше по едно око на минувачите.

Сети се, че вкъщи нямаше нищо за ядене, но реши, че ще си поръча пица и ще си пусне някакъв филм. Почти беше стигнал до дома си, когато вниманието му бе привлечено от разговора между млада двойка, която беше застигнал.

– Разбира се, че е важно двама души да се разбират – говореше мъжът в отговор на някаква реплика на жената до него.

– Мисълта ми е, че най-важното е да проявяват заинтересованост един към друг, да усещат човека до себе си, неговите настроения...

– Естествено!

– ... ако загубят тази връзка, рано или късно всичко между тях ще умре. Даже не говоря за грижата...

– Грижата е важно нещо.

– ... а за това, че трябва да се чуват един друг, не просто да се слушат, когато приказват, а наистина да чуват какво казва другият...

– Така трябва да бъде.

– ... защото, ако я няма тази връзка между тях, постепенно ще се загубят от очи, ще се отчуждят...

– Нормално – прекъсна я отново мъжът. – Като има проблем, трябва да се постави ребром, да се седне и да се изчисти. Иначе нищо не се получава. Всеки си мисли нещо, предполага какво мисли другият, обаче често пъти бърка и става каша.

Лъчезар наблюдаваше отсечените жестикулации на мъжа и почти се сблъска с жената, която беше забавила крачка.

– Извинете ме.

Тя кимна, спря на място и се загледа напред, където мъжът, с когото беше, продължаваше да крачи, ръкомахайки уверено:

– Ако нещата не се изясняват навреме, стават недоразумения...

Крачка, две, три... мъжът вървеше и приказваше, без да се обръща. Лъчезар се беше спрял и погледна жената, която стоеше неподвижно. Усмихна се.

Четири, пет...

– ... и тогава се започва със скандалите – продължаваше да бръщолеви мъжът.

Шест, седем...

Жената забеляза усмивката му и за момент се сконфузи. Лъчезар повдигна вежди, вдигна рамене и протегна ръце в нейна посока, стискайки палци.

Осем.

– Айде бе, къде отиде? – подвикна мъжът.

– Идвам – отвърна жената, подсмихвайки се тъжно. – Нещо... обувката...

Лъчезар едвам се сдържа да не прихне след тях.

– Хора... – поклати глава, смеейки се безгласно, завъртя се и влезе във входа.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Авторски разкази на Филип Данчев

 

http://malkiatprintz.blogspot.com/2010/06/blog-post_9250.html

 

Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial No Derivatives

 

© Филип Данчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Таня, определено е важно, пък ако трябва - дори с цената на наддумването :D

    Миночка, благодаря ти. Права си, че ако се появи искра, вече е късно за каквото и да било изслушване, а толкова често се случва да единият да загуби другия някъде по пътя даже без да разбере...
  • Хубаво е да се изслушват хората,но ако се е загнездило безразличието между тях, има да си ръкомахат един през друг и да се заглеждат в случайни минувачи.По лошо е обаче, когато се стрелнат погледи и се получи искра...тогава изслушването става безпредметно!!!Хубав разказ!Продължавай напред!Поздрави!
  • Колко е важно да се изслушват хората...
Предложения
: ??:??