3.05.2011 г., 20:16 ч.

Размисли 

  Проза » Други
842 0 13
2 мин за четене

Какво е да си човек?

 

Нямам голям опит, но за времето ми на този свят оставам с дадени впечатления.

Повечето от тези впечатления са установени от други, като мен замислящи се върху този въпрос.

Човек е същество, създадено от плът и кръв, със съзнание и душа. Нагаждащо се спрямо стандартния живот и времето, в което живее. Човешкият индивид се оформя като добър или зъл, в зависимост от средата, която го заобикаля. Понякога в дадени ситуации добрият може да изпусне контрола на наследственото зло, витаещо в съзнанието му и да се превърне в зъл и обратното. Днешното време оставя своя белег, като вгражда в човека доста лоши качества.

Завист. Егоизъм. Расизъм. Желание да се чувства винаги и непоклатимо от възвишението на първото място, което е определил само за себе си. Не, че в другите времена не ги е имало тези качества, но, предполагам, времето можеше да ги заличи, ако не ги поддържаше човекът. Сякаш ,,някой’’ е изтрил от човешкото съзнание качества като всеотдайност, любов към ближния и вярата във силата на доброто.

Човекът в днешно време се е превърнал в най-големия вредител за околната среда, забравяйки, че не може да живее без нея. Потъпква всичко, което стои на пътя му. Предполагам, няма да е за дълго, защото рядко човешкият индивид се замисля върху това, че има срок с изтичане, който е отреден с всеки час, миг и секунда.

Ако човекът се замисляше повече върху това, което предава на поколението си и върху възпитанието му, щеше бавно и славно да потисне наследственото зло, което притежава.

Интересно докъде ще достигне човешкият индивид? Защото аз няма да мога да проследя развитието му. Но се надявам да е по-добро другото време и в него да живеят повече от тези, които ще потиснат злото. Все пак аз съм човек с моя срок и рано или късно ще изтече. Надявам се да оставя следите от доброто след себе си...

© Елeна Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Радвам се Донко, че съм предизвикала интерес! Благодаря!!!
  • Много интересни мисли!
  • Благодаря ви Васил! Дай Боже от вашата уста в Божиите уши!
  • Привет!
    Аз също нямам голям опит и без да влизам в спор, ще кажа че всички хора са еднакви дълбоко вътре в себе си и различни по свое му на "повърхноста"...
    "Човешкият индивид се оформя като добър или зъл, в зависимост от средата, която го заобикаля"-може би като оправдание за някои да важи, но нали за това е разумно и мислещо същество човека, с даденото му по рождение право на свободен избор.Никой по принуждение не е добър или зъл той сам избира....Но разбира се в основата е възпитанието някой трябва в началото да хване за ръчичка детето,да го докосне в сърцето и му покаже какво означава да си Човек.
    Поздравления за написаните размисли и дай Боже след дълги години живот и здраве да оставите следите от доброто след себе си...
  • Аз ти благодаря Марко, че ме посети и че споделяш мислите ми!!!
  • Сякаш чета продължението на своите мисли, но разликата е, че ти си написала разказа по задълбочено и талантливо.Благодаря ти, Елена !
  • Поздрави сърдечни и от мен Ники и Стефче!
  • Ели,да такива качества описват човека,за жалост, но така е било винаги и така ще бъде,това е действителността.Поздравявам те
  • За доброто в теб! Поздрави
  • Благодаря, Ивон!
    Благодаря, Илко!
    Благодаря, Христо!
    Радвам се, че има и други които се замислят върху този въпрос...
  • Споделям напълно!
  • Права си. Това е една, колкото важна, толкова и дълбока и многолика тема, по която, независимо че немалко се говори, все още твърде малко се прави, независимо от очевадните поръжения, които не само индувиалният индивид, но дори и така наречените общности, носещи най-различни имена, включително и "световна" нанасят както на околната среда, така и на човешките морални ценности.
    Колкото и мрачно да звучи, но ако наистина съвременното човечество не се осъзнае и нe"порасне", пътят, по който е тръгнало води към... Към самоликвидиране.
  • Благодаря ти Весе!
Предложения
: ??:??