5.06.2019 г., 9:08 ч.  

Рекламни щуротии с прицел 

  Проза » Други
286 2 8
2 мин за четене

по телевизиите след рекламите пускат някои филм или предаване. Изпълнени със съдържание. Тоест, с реклами. А хората ги гълтат – като пате горещи лайна, както викахме в първи клас.

Някъде пък се получава обратното. Помним големия скандал в Ирландия, когато някаква френска фирма решила да се рекламира с любимия си цвят. И пуснала призивите: „Оранжевото е красиво“. Да, но оранжевото е цветът на протестантите, та започнали вълнения сред католиците…

В Етиопия внесли храна в бурканчета, върху чиито етикет нарисували бузесто бебе. Само че хората там били свикнали – поради всеобщата неграмотност – да приемат рисунката върху етикета като знак за съдържанието му. И приели, че искат да ги правят канибали. Какво е станало при вноса на „Онкъл Бен“ – с оня стар негър… Не е за разправяне…

В Саудитска Арабия „Кока Кола“ пуснала по вестниците комикс с реклама. Арабин припада от жега в пустинята, пие „Кола“ и бодър продължава. Само дето не отчели, че арабите четат отдясно наляво. Та излизало, че бодрият арабин пие „Кола“ и припада…

У нас въртят реклама на някакви илачи. Излиза хубава мацка, мъжете се заглеждат по нея, а тя се развълнувала за пикочните си канали и как да ги ремонтира. То, вярно – и мъжката цел е нейде там, ама… Особено, ако си хапваш и ти заговорят за разтоварващи функции. Най-вече с оня, дето клечи на тоалетната чиния, запънал се като магаре на мост и чака тайфун из червата…

Абе, и рекламата е тънка работа… Не е да изобразиш старци, нагълтали се с нещо как пощуряват… Да не говорим за многолетника бай Ставри, който сутрин дои кравите, после яде кисело мляко от кофичка, сетне пак така… Идиоти ли ни смятат? Или идиоти, не виждали нормален живот, ни предлагат подобни глупави лъжи. Ще има той крави, пък ще си купува мляко от майната си! Няма да си скваси истинско, ами туй с химикалите ще го прави столетник, с мама и баба край него…

Или как някакъв в автобуса се подува, дават му хапчета, сетне всички се хилят, че коремът му спаднал. От какво се кефят – къде са газовете в малкия, затворен автобус?

А там е станало като в рекламната ни среда…

Която и възпитава. От познатото „И саламът си го бива, Ваша милост“ /Санчо към Дон Кихот/ през „Суджукът на народа“, до новото – „Революции много, наденицата е една“…

 

 

Гостуване - https://genekinfoblog.wordpress.com/

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя!
    Така си е...
  • "Рекламирането може да бъде описано като наука на възпиране на човешката интелигентност достатъчно дълго, че да се спечели.“ - Стивън Лийкок
  • Благодаря, Ангелче!
  • Благодаря, ДПП!
  • Единственото нещо, което харесвам на рекламите е, че не ги прекъсват за реклами Иначе, добре, че е бутонът "MUTE" на дистанционното.
    Лошото на рекламният бизнес, както и на всичко друго е, че е свързано с финанси. Тук даже много, от което следва, че една смислена и насочена към определена таргет група реклама, която да е качествена, си е направо непосилна. Друг е въпроса, че за да "блесне" някой с "гениална" идея се пускат всевъзможни небивалици.
    Хубав синтез си направил!
  • Благодаря, Красе, Мариана, Росалина!
    Щ опитам някой път, Росалина!
  • Да, абсолютно и точно до милиметър!А какво ще кажеш за тоалетната хартия, момичетата, които обличат бели панталонки единствено и само благодарение на дамските превръзки и бебетата, дефилиращи със зализани косици, слънчеви очила и по памперси?!? Дължиш ни продължение!!!
  • Вярваш или не, наскоро срещнах една девойка, която купува това, което се рекламира. Каза ми, гледам рекламата и веднага искам да имам същата дъска за рязане на зеленчуци. Осъзнава, че в повечето случаи се сдобива с абсолютно ненужни неща, но това не можело да я спре. Помислих си... от една страна добре, че нямам телевизор, но от друга - зле, изпускам най - новите развеселителни минути Хареса ми много темата! Поздрави, Генек!
Предложения
: ??:??