9.07.2023 г., 20:23 ч.  

Самота 

  Проза
495 0 38

Самота, толкова тягостна и тежка

как да те избегна?

Да стоиш далеч 

от мен и никога повече 

да не те усещам!

 

Понякога караш ме да се замислям, 

че и си ми потребна.

И незнайно как се прокрадваш 

тихо в дните ми

настанявайки се удобно! 

 

А те минават ли минават 

безспирно в самота

неусетно отлитат!

Да можех, да не те усещам! 

Надеждата поканих! 

© Нели Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не, не е включено. Стиховете които съм писала тук не са в книгата. Те са спонтанни и дори не са писани на чернова.
  • Нелси (Нели Ангелова) - 🌹

    това стихотворение включено ли е в книгата?
  • ееее.... много ми дойдоха похвалите за днес. Ще ми се пръсне Егото... хаха.
    Нека приключим вече този случай.
  • И въпреки че според теб, не си на "своята територия" до мен, аз като Безжичен смятам, че който може, си го може! А ти определено го можеш! Въпреки интерпретацията!
  • Безжичен, не ме хвали прибързано, че много лесно мога да докажа обратното (и без да хитрувам).
    За това, че казваш истината (поне такава, каквато е според теб) те уважавам.
    Ако подбираш и по-умерени думи, когато стане въпрос за ''ватниците'', ''орките'', ''дивите азиатци''... Не казвам да си промениш позицията - само да не използваш такива грозни и обидни епитети към цял един народ. Нищо повече.
  • Ами, Метроном, аплодисменти за правописа. Е, нека си за пример, защото казваш (хитруваш), че твоят правопис не е добър. Пък и формата е къде по-издържана от оригинала.
    На някои не им харесва да казвам истината. Ама аз така правя.
  • Благодаря ти! Но се чувствам и неловко, защото съм не на ''своя територия''.
    Освен това е много по-лесно да се прави интерпретация върху нещо готово.
  • Всеки има право на своето си възприятие, Метроном! Но щом дадена творба е написана грамотно, интелигентно и въздействащо, на мен лично, няма как да не ми хареса! Лично мнение!
  • Таня, разбирам. Но пак ще кажа, че всеки си е индивидуален творец. И няма как да е другояче. На теб ти харесва, друг ще рече, че звучи грубо и вулгарно... и така.
  • Много ми хареса интерпретацията на стихотворението за Самотата, Метроном! Ето, според мен и това е начин да си помагаме един на друг!
  • Благодаря
  • Ето и вариант от Кривака:

    Самота!
    Шибана, гадна... Самота!
    Как да те избегна, а...!?
    Стой далеч от мен...
    стой далеч от моята врата!

    хм...
    но понякога си ми потребна.
    Самота!
    Като вода от извор ще си гребна
    от тази Самота.
    Тя ми носи тишина.

    Горчиво-сладка Самота!
  • Важен е, Блу. Но човещината е по-важна от правописа!

    И стига с тая мантра за класата на сайта. Не и на мен тия приказки.
    Ако ще държим на класата... половината автори, че и повече нямаме място тук.
  • Таня, нямам съмнение, че си добронамерена. Но не при всеки е за полза.
    Някои хора толкова си можем.
  • Не е самочувствие, а самоуважение! Казах го съвсем добронамерено! Все пак сайта се чете от много млади хора! Така мисля аз, но моля за извинение, ако съм засегнала някого!
  • Мислителю, точно тук, даже за коментарите има изискване да са грамотно написани... Талант не се учи, но и всичко останало не се учи при неглижиране на грешките. Метрономе, правописът е много важен! Сигурно се сещаш за историята с обесването, заради неправилно поставена запетая. Ако не се сещаш - ето ти линк https://blog-na-edna-kniga.blogspot.com/2011/10/blog-post_9757.html
    Извинявам се на Нелси за спама.
  • Димо го каза.
    Точно това мисля и аз.
    Грамотността по-важна от таланта в литературен сайт за Лично творчество???
    Срам ме е в момента, че съм в такъв!
    Извинявам се на авторката от мое име за ставащото тук, но в момента темата излезе извън творбата и се превърна в принципна.
    Но в знак на уважение към същата, се оттеглям от коментарното й поле.
    Вече съм казал важното за мен по казуса.
    И за финал - браво, Димо!
    Това беше от мен!
  • Да ви пикая и на сайта и на поезията и на самочуствието!

    Вие не щадите човека, а се хващате за правописа. Пък ми съчинявате стихове, как трябвало да бъдем, ''по-добри и човечни''. Любов...любов... любов - да ви пикая и на любовта! Лицемерие облечено в поезия!
  • Моля ви, нека да спрем с коментарите за моя правопис! Енергията която израходваме за моите грешки ,можем да я насочим в нещо полезно в писане и коментиране на добри произведения например. Кому е нужно елементарните ми правописни грешки, за да отделяме от ценното си време?
  • Няма безгрешни хора, всички се учим! Но и аз мисля, че щом публикуваме в публичното пространство, особено в сайтове за поезия и проза, грамотността е почти задължителна. Успех, Нели!
  • Не всички сме еднакво раними, Блу!
    Пробвайте с мен. Ще ви тегля майната с един шибан веселяшки коментар и ще се натъркаляте по земята от смях. И всичко ще приключи с веселба. Но не при всички е така. Някои са чувствителни. Вместо полза, ще ги разстроите и обезкуражите повече със съветите си.
  • Да, тук е мястото да се пише с грешки, точно Тук е!
    Защо го пиша?
    Ще поясня!
    Безгрешково е убаво да се пише в счетоводните и съдебните документи и прочие, но тук те са разрешени!
    Защото талантът не е генетично обвързан с правописа, а точно талантът е критерият тук, не правописа!
    Един безупречно написан юридически документ винаги ще си остане скучна бумага, нали така???
    Правопис се учи!
    Но възможно ли е талант да се научи, ако го нямаш?
    А с времето неизбежно и правописът се оправя, защото се Учи!
    Избухнах, усещам го и се извинявам, ако има засегнати, но съм прав.
  • Метрономе, най- малко тук е мястото да се пише с грешки. Всички сме раними.
  • Самота, толкова тягосТна и тежка,
    как да те избегна?
    Да стоИш далеч
    от мен и никога повече
    да не те усещам!

    Понякога караш ме да се замислям,
    че и си ми потребна.
    И незнайно как, се прокрадваш
    тихо в дните ми,
    настанявайки се удобно!

    А те, минават ли минават
    безспирно в самота,
    неусетно отлитат!
    Да можех да не те усещам!
    Надеждата поканих!
    ********************************
    усещам - повторение

    После пак плюйте сегашното образование и младите, че са неграмотни. По-старите - цвете за мирисане!

    пп
    и Шеф безжичен е допуснал грешка! "минават ли минават
    безспирно в самота" е вмъкнат израз, а вмъкнатите думи също се от делят с препинателен знак!
  • Ето как:

    Самота толкова тягостна и тежка,
    как да те избегна?

    Да стоиш далеч
    от мен и никога повече
    да не те усещам!

    Понякога караш ме да се замислям,
    че и си ми потребна.
    И незнайно как се прокрадваш
    тихо в дните ми,
    настанявайки се удобно!

    А те минават ли, минават
    безспирно в самота
    неусетно отлитат!
    (По-добре: А те минават ли, минават.
    Безспирно в самота
    неусетно отлитат!)

    Да можех да не те усещам!
    Надеждата поканих!
  • Защо не оставите жената на мира - толкова ли е трудно да разберете, дори от творбата Й, че е ранима!?
  • Нелси (Нели Ангелова), никой не прави квалификации какъв човек си. Не виждам причина да се обиждаш. Щом искаш да изразяваш душата си със слово, положи усилия да е грамотно. Всеки допуска грешки, важното е като му ги посочат да ги отстрани, не да обвинява в хейт. Има възможност за редактиране. Не е трудно да вмъкнеш няколко букви и препинателни знаци.
  • Подкрепям те, Нели!
    И аз съм същият неграмотник.
    Тук е мястото - пиши си както можеш и да не ти дреме.
  • Тотално грешиш в случая!
    Точно на подобни места това се следи до дупка!
    Нали се сещаш, че сред пишещите и четящите има много учители, възпитатели и прочие...
    Мен над 10 г ме ядоха жив на тази тема, но вече сигурно имам прогрес, та от над 3, може би, нямам съществена тематична забележка.
    Иначе съм наричан десетки пъти (буквално казано) неграмотник, срам за литературата, с ниво на третокласник и още много подобни комплимента...
    Я не се отказвай, просто поработи малко над проблема 😊
    Това можа да ти кажа от позицията на патил си човек, а ти си голяма, сама си решаваш.
  • Да, разбирам че е дразнещо неграмотното писане. Толкова ми е образованието ,но мисля това не определя човек или написаното от него. Хора с по няколко образования и грамотно пишещи, могат и да нямат добри човешки качества. Надявах, че има поне едно място където човек може да излее душата и мислите си без забележки по правопис. Бъдете здрави!
  • Права сте, Нели, всички не можем да бъдем еднакви, но можем поне да се опитаме да бъдем еднакво грамотни. В този смисъл Безжичният е прав в коментара си, който в никакъв случай не е "хейт". Успех в редактирането!
  • Безжичен ,вашите нали са ок.
    Подминете не е нужно да хейтите.
    Всички не можем да бъдем еднакви
  • "тягосна", "стош" , да не говорим за запетаите - безумни грешки в толкова малък текст.
  • 🙂 Разбрах шегата. Благодаря
  • Аз се пошегувах в коментара си, да разведря малко атмосферата. Но не си ми свикнала на шантавите шеги.
  • Самодива, Благодаря!
    Много точно казано. Понякога ни е необходима, но за кратко.
    Метроном, и да всички които пишем сме преминали през самотата ,а други остават в нея.
  • Само шизофреникът не е самотен. Понеже са поне двама в едно тяло.
    Аз например не съм самотен никога...хахах... и е голяма веселба във мен.
    Е... понякога се караме... но без това не може.
  • Самотата може да е дар - пространство, в което да чуем себе си. Може да бъде и временно състояние. Само в наша власт е да я направим присъда. Поздрави!
Предложения
: ??:??