27.05.2014 г., 19:11 ч.

Самотата убива 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
760 0 3
1 мин за четене

САМОТАТА  УБИВА

 

 Подариха на децата канарче.  Чуден певец!  Кръстихме го Пейчо. Купихме му кафез и го закачихме до прозореца в хола.  Беше лято и вратата на хола към терасата беше отворена денонощно. От улицата се чуваше шум,  ние сме в хола,  телевизор работи, ние си приказваме,  а Пейчо пее ли,  пее,  не спира.  И какъв мощен глас имаше!

Жизнерадостната му весела песен се чуваше на метри от блока.  Все съм се чудила къде се побира в това малко телце такъв силен глас.  И на него сме му говорили, и той ни отвръщаше, като ни заливаше  с приятна,  галеща ухото мелодия.

  След известно време нашите деца заминаха с децата си на море. Аз реших през това време, докато ги няма,  да посетя на село свои роднини.  Щях да отсъствам само един ден и една нощ.

 Рано сутринта сложих храна  и вода на Пейчо, затворих вратата на хола и тръгнах. Върнах се на другия ден в ранните следобедни часове. Посрещна ме страхотна, грозна тишина. Лошо предчувствие сви сърцето ми.  Побързах да отида при Пейчо.  Милият! Той беше вдигнал мъничките  си, тънички като клечици  крачета и се беше втвърдил. Храната стоеше почти непокътната. Разплаках се.

 Не съм усетила кога е влязла съседката  Сложи ръката си на рамото ми и тихичко каза:

- Не се чуди! Пръснало му се е сърчицето от мъка и самота.

© Анка Келешева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Чудният певец Пейчо, не само наш любимец, а и на всеки, който го беше чул, стана и литературен герой.
    Благодаря на Даниела, на Дани и на Елена за вниманието и затова, че историята на моя малък Пейчо им е харесала и ги е развълнувала.
    Доказано е, че самотата убива не само птичките, а и хората, но не за часове, а всеки ден, бавно и методично, докато се скъса нишката.
  • О, Боже!
    Много силен разказ...
    Как да го преглътна сега... толкова въздействащо си го написала...
    Знам как се плаче за птичка...
    ((( )))
  • Истина е самотата убива сърцето.Като прочетох много се натъжих.
Предложения
: ??:??