14.05.2009 г., 18:59 ч.

Ще я поменуваме докато сме живи 

  Проза » Хумористична
992 0 9
2 мин за четене


  Разхождахме се из парка, а насреща едно момиче циганче с големи красиви очи, като погледне – направо те омагьосва.
- Извинете, госпожо – обръща се към мене, ама мъжът ми нали е по-важен, веднага се намесва. 
- Кажи каквото има да казваш, аз съм съпругът, вкъщи „петел пей”, а „кокошката” е за атракция…
- Добре, господине, искам да ти показвам една игра. Ако познайш, давам десет лева, ако не - ти даваш и постави десетачка на пейката…
- Сега е твой ред – вика.
Реших да тръгваме за да избегна уловката, ама „петелът” му се забавляваше и даде знак, че е готов за предизвикателството.
Постави двадесет левова банкнота до нейната и рече:
- Започваме…
- Казвай сега, ако тука има ябълка и мозък, кое шъ си избереш? - рече циганчето.
- Ха, ха, ха , имам и от двете. Давай нататък…
- Ето това му съ казва късмет. Пращам го при теб и той веднага идва. Парите за мене, късметя за тебе…
  Банкнотите изчезнаха толкова бързо, че фокусниците ряпа да ядат пред нашето момиче. С нейното бързо пипане и нашето невнимание ни развесели толкова, че мъжът ми не можеше да се откъсне от нея. 
- След като „късмета за мене”, сега с какво можеш да ме излъжеш?
- Вече с нищо – каза циганчето, - но ако искаш мога да ти давам нещо за мозък и мъжественост, няма да съжаляваш, шъ мъ поменуваш до края на живота си. Скъпо е, но за мъже с възможности като тебе, не е. Само петдесет лева. Акъл дава…
- Щом имам пари – значи съм имал и акъл да ги спечеля – прекъсна я високомерно мъжът ми. С зачервено пламтящо лице и хазартна тръпка подхвърли петдесет левова банкнота и рече:
- Има сделка…
  На свой ред циганчето бръкна в своята чантичка и извади обвита във фолио една семка. 
- Погледни и ти госпожо, такава семка в България никъде няма да намериш…
   Гледам я, семка като семка, едричка една такава, прилича ми на ябълкова, ама нищо не продумах. Аз бях само „атракция”, мъжът ми печелеше , мъжът ми се разпореждаше.
  Взехме семката, получихме упътване за употреба и с уверение, че ще я „поменуваме докато сме живи” се разделихме по живо, по здраво.
  Тръгнахме бавно, всеки със своите си мисли, когато моят съпруг ме хвана под ръка и рече: 
- Все си мисля, че това е семка от ябълка. Май за втори път ме метна това проклето циганче?
  Някъде в полезрението си я зърнах, като забавляваше друга двойка и поведох съпруга си в тази посока. Този път негласно подех инициативата.
- Хей, момиче, знаеш ли, ти ни измами. Това е семка от ябълка, за която платихме 50 лева, а можехме да си купим 50 килограма ябълки и от тях купчина семки.
- Няма измама госпожо. Ето, че има файда, само минутки ти трябваха за да станеш по-умна и това благодарение на моята семка. Сега остава да поумней и твоят „петел” и никога вече няма да го лъжат.

 






© Димка Първанова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Няма измама-наистина ме разсмя
  • Благодаря Веси,твоето мнение винаги е било важно за мен.С обич Дими
  • И мен развесели...

    Много оргинално и истинско!!!

    Поздравления!!!
  • Ще я поменуваме докато сме живи
    Ето, че е излязло право това момиче, я колко хора научиха за нея, браво! Хутруша. А на теб Димка мерси, че ни развесели и понаучи на нещо!!!
  • Благодаря Мария... Никога не е късно да станем за смях независимо по какъв повод..Поздрави Д.П
  • Дими
    Битият си е бит, лъганият си е лъган.
    Ето защо навреме се усещай, докато не
    е станало късно!
  • Благодаря Миа,"който се смее зло не мисли" и по-дълго живее.
  • Мислех да пиша за телефонният тероризъм и осъдените престъпници,но на този етап не го правя поради лични съображения. Пък и то не е хумор, а трагедии, защото жертвите са измамени и ограбени хора.Написах за тези по-безобидни, смешни неща, на които сами се натъкваме, макар да знаем, че ще ни измамят.Такива срещам всеки ден, случки много, радвам се че те развеселило. Хубав ден и успехи... Д.П
  • Дими, благодаря ти за този разказ. Наистина ме разсмя. Поздрави!
Предложения
: ??:??