1.03.2007 г., 8:50 ч.

СИНОВЕ... 

  Проза
1143 0 15
3 мин за четене

Някои без хич, а моите синковци с по две съпруги...

 

  Хората ненапразно казват: „Малки деца – малки ядове, големи деца – големи ядове”. Да де, ама моите синове, още невръстни, ми вдигнаха адреналина. Почна се от предучилищната възраст. Мине не мине време и току се женят. Взимам един ден големия от детска градина, а той ми сервира: „Мамо, ще се женя за Катето!” Я да видя – викам. Малко, сладко момиченце, с очилца... Бре, мисля си, детето иска снахата да прилича на мен, щото аз съм недоскив.

  Сложих си лещи и резултатът не закъсня. „Маме, ще се женя за Звездето!” Този път „обектът” се оказа едричък, закръгленичък. Ама че вкус има тоя синковец! Аз съм слабичка, елегантна... Ако пита мене, от групата им най-много харесвам Нинчето. Казвам това на детето, а то отговаря: „Няма проблеми, бе маме, ще се оженя и за двете! За Звездето – защото аз я харесвам, и за Нинка – защого ти я харесваш.”

  Големият тръгна на училище и известно време за женитба не се говореше. Тъкмо се поуспокоих, пристига малкият от детска градина и обявява: „Маме, ще се женя за Тити!” Време си му е на детето, мисля си. Брат му на неговите години беше успял да се  „сгоди” за цели две. Не разбрах, обаче, Тити момиченце ли е, момченце ли... Изтича детето да доведе проектоснахата. Отварям вратата и замръзвам – Тити се оказа негърче! Слава Богу, че поне е момиченце и при това само едно.

  В първо отделение малкият обяви: „Мамо, близначките от нашия клас ме харесват, но тъй като не ги различавам, ще взема да се оженя и за двете!”  Боже, и тоя ще се жени за две едновременно! Че какво й беше на Тити? Черничко, ама само едно...

  Вече не се нервирам, нормализирах си адреналина. Децата изкласиха и си им е време за женитба.Като доведат булки, ще си живеем в нашия двустаен съвсем патриархално. Щото с парите, които бяхме спестили за още едно жилище, сега можем да купим колело или хладилник например. Обаче няма страшно – с мъжа ми ще се подредим в банята, нали е големичка. Тоалетната ще я пригодим за кухня, балкона ще остъклим, ще стане детска за внучетата. Само едно ме притеснява – ако моите синковци доведат по две булки, какво ще правим? Сърце да е широко, на всичко му се намира колаят. Ще си подредим две походни легла на стълбищната площадка. Лошото е само, че вратата на асансьора се отваря навън, ще ни яде от територията!Мъка!!!

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??