15.01.2024 г., 10:32 ч.

Скитане из Живота по будистки 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи, Хумористична
259 2 10
2 мин за четене

Измислили индусите оптимистична вяра – не се живее веднъж, а човек минава от свят в свят, от тяло в тяло. Според заслугите в битието и цъфтежа на съзнанието…

Ето една биография.

Роди се роб, син на неизвестен роб и умряла при раждането робиня. Живя трудно и гадно – работа, работа, работа. И храна – колкото да не умре веднага.

Но, все пак – умря…

И заради страданията и безобидността си – прероди се в принц. Който стана цар. Живя в дворци, обличаха го в най-скъпи дрехи, имаше стотици жени. Най-вече готвачки. Защото ядеше, ядеше, ядеше… Компенсирайки лишенията в предния живот. И умря от преяждане, с пълна уста, от която висеше панирана маймунска опашка в портокалов сос…

Появи се пак като прасе. И стана огромна свиня – лапаше всичко, що зърне. Включително двадесетина кокошки, две пуйки, три малки прасенца, едно куче, дори левия крак на ратая…

След разфасоването и разпределението му по суджуците, душата му се пръкна в жираф. Високо над земята, гледащ гордо живинките долу, протягащ дълъг врат към недостъпните за дребните тревопасни зелени клони…

Докато леопардът изхвърча иззад храстите и се наслади на дългия врат без шиш…

А душата му отиде в къртицата. Дълбоко под земята, интересуваща се само от спокойствието и вкусните гадинки там. Самота, ядене и пренебрежение към ония недостъпните горе…

След което стана заек. Много жизнен заек – скачащ върху всяка минаваща зайкиня. Активен, бърз, ненаситен…

Само че и вълкът се оказа ненаситен, та душата прескочи в кокошка.

Която с интерес следеше петела, въртеше се наоколо му уж недостъпна, жадуваше и поглъщаше с удоволствие всекидневните му напъни, радваща се на всяко яйце, защото се освоблождаваше място за друго…

А, когато кокошката бе превърната във фрикасе, душата…

Какво повече? Който иска – разбира…

И мнозина се надяват да стане така и с тях. Защото са уверени – тогава знаят какво да правят…

Само дето в този момент забравят – влечени от яденето, властта, кокошата трътка, високото място…

Абе, притча… Уж за поука, пък то…

Развлечение между две маси, две трътки, две висоти, две самоти…

 

П.П. А блог няма - зрението...

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??