2.01.2018 г., 8:28 ч.

Следпразнично 

  Проза » Хумористична
494 0 6
1 мин за четене

Е, отмина и този  празник. Цялата празнична нощ от събота до вторник пиратки гърмяха,  народът вика „Да живей”, байраци се ветрееха, а сетне – отново си станахме натуралните българи.
А колко хубав беше празникът! Най-напред удряш пет чашки – намаляват риска от лошо прекарване. Пък мъжът не е кактус – не може без поливане.
Жените също са съгласни с това черпене. Защото с всяка глътка жената отсреща ти все повече подхожда на мечтите ти.
И ето – на масата устата не може да се затвори, докато сутрин очите не искат  се отварят.
И отново ти трябват чашка - две, че и три – една за разлепяване на клепачите, друга за затвърдяване на кокалите, трета за отлепяне от пода. А може и да те посрещнат със закуска в леглото. Въпреки че при по-внимателно вглеждане установяваш, че всъщност си заспал на масата.
Празникът е ярко доказателство колко прави са политиците ни. Благосъстоянието на народа нараства. Иначе защо цените така ще скачат?
Но хората си имат своите финансови проблеми. Едни се чудят от де да намерят пари, други - де да харчат парите си.
А в условията на социалния дарвинизъм по-скоро умните ще забогатеят, отколкото богатите да поумнеят.
Празнуваха и децата. Макар и през новата година в къщи да ги учат едно, в училище друго, а истината да е на улицата.
С главен урок – стомахът няма съвест.
Надали ги зарадва дядо Мраз. А той си е наш, роден. С червен от пиене нос, мъкне мадами, а като е на кеф – раздава подаръци.
А и други забавления имаше – например, в шоуто на политиканите по медиите: анекдоти за българската пазарна икономика, в която няма пари за пазаруване.
Или за родните културтрегери, подложили се на хомодиализа. Или на нашенски футболен мазохизъм - гледане на спортно ходене с топка и бойно не изкуство  без правила по  терените. Или...
Стига толкова! Все пак – настъпи Новата година! И се събуждаме след отминалия празник. С умора... с удоволствие... с удовлетворение.
А някой с умора и удоволствие от полученото с удовлетворение.
И изобщо – горе главата! Януари може да е снежен или безснежен, студен или мек, но винаги е препълнен с празници.

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Таня!
    Ама да сме скромни - засега да си пожелаем посрещане на следващата нова година, пък после и другата, и така нататък...
  • Ха, тогава, За много години!
  • Благодаря!
    Приятни празници - именни дни, старата Нова година, там каквото откриете!
  • Честита и щастлива Нова година, генек! И весело прекарване на празниците! Все пак сме в началото на януари...
  • Чакаме си снега, а дотогава празник, след празник . Бъди здрав!
  • Честита Нова година, Георги! За много години! Бъди здрав, щастлив и вдъхновен!
Предложения
: ??:??