2.12.2016 г., 0:29 ч.

Старецът 

  Проза » Разкази, Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1322 3 4
1 мин за четене

Видях го на спирката на Университета...беше прегърбен, с дълга бяла брада. Носеше дрипи. Подпираше се с бастунче, затрудняваше се с ходенето на тази преклонна възраст. И ето че дойде тролеят. Качих се. Старецът беше в същата посока като мен. Една жена видя, че той иска да се качи и му подаде ръка.

- Седнете, много ви моля. Грехота е да стоите прав - каза жената на дядото, когато бяха вече в тролея.

- Няма нужда, аз съм наблизо, до автогарата. - отвърна той с отслабналия си, но ясен глас. Тогава си спомних как майка ми едно време ми разказваше, че го е виждала на автогарата да си хваща автобус за родното село с последните пари, които са му останали. И така години наред. Да, мнозина го бяха срещали пред "Александър Невски" в центъра, където подаваше пластмасова чашка с поглед, изпълнен с надежда. Но той не взимаше нищичко за себе си. Живееше крайно бедно, което си личеше отдалеч. Тролеят наближи кръстовището и старецът попита жената до себе си:

- Тук ли беше гарата?

- Гарата е на по-следващата спирка, като мине тази и следващата, тогава сме точно на гарата - отвърна му тя. Неусетно изминаха няколко минути, в които тролеят стигна спирката до автогарата. Дойде време на стареца да слезе.

- Ето я нашата спирка, подайте ми ръка, аз ще ви заведа - настоя жената. Още един човек, вече слязал, подаде ръка на дядото и му помогна да слезе. Жената и старецът се отдалечиха по посока автогарата. Както вече може би се досетихте, героят на тази случка не е обикновен. Това е дядо Добри. Той дари стотици хиляди левове за църкви и манастири и на 102 години вярва в доброто! Нека неговият пример ни прави по-добри, както се случи с онази жена в градския транспорт.

© Денис Олегов Всички права запазени

Нека примерът му ни прави по-добри :) 

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Чудесен разказ! Благодаря за споделеното!
  • Хареса ми. Поздравления!
  • Винаги съм смятала Човещината и Добротата за най-висши добродетели. Много ми хареса този разказ!
  • Дано да станем по-добри, но за целта е нужно да се смирим, както е направил и "старецът"! Поздравявам те за идеята, която си вложил тук, Денис!
Предложения
: ??:??