26.08.2004 г., 9:23 ч.

Светът на Бинчето - 1, 2 ,3, 

  Проза
1997 0 7
6 мин за четене
Аз съм Бинчето. На пет години съм и ходя на детска градина. В трета група съм, при г-жа Петрова.

Госпожа Петрова е стара, с големи жълти зъби и брадавица на носа. Много е страшна, но това е само като я видиш. После разбираш, че е красива. Има красив глас и когато се смее, сякаш звънят камбанки. Тя ме научи да си връзвам обувките. Мама не можа, защото е много заета...

Мама работи като секретарка. Все ми обещава да ме води на нейната работа, обаче още не е. Мисля, че работи нещо, за което й трябват лъскави червени нокти, скъпи дрехи и свежо лице. Вечер преди да си легне се маже с пластелин на прах. По лицето. И прилича на Мумията. Татко много не я харесва така. Мръщи се и й казва, че ще му падне рейтингът. Мама се смее. Как няма да се смее... Когато на татко не му е паднал рейтингът, мама така плаче нощем, че косите ми настръхват. Рейтингът на татко много я тормози... Не знам какво й прави и защо татко позволява това да се случва. Веднъж го питах и той отначало не ме разбра, после се смя много и ми каза, че ще разбера, когато порасна. Но защо чак тогава – не ми обясни. Явно е свързано нещо с карането на кола и с високите токчета, защото и за тия работи трябва да съм голяма.

Татко е нехранимайко. Така казва баба Мила, на майка майка й. Сигурно, защото не храни мама. Ама тя мама може и сама да се храни. Освен, че е нехранимайко, татко е и полицай. Гони лошите и като ги хване – те му дават пари. Защо не му дават пари без да ги гони – не знам. Хем знаят, че няма къде да ходят...

Лошите винаги имат много пари. Хем си плащат, хем имат. Трябва да кажа на татко да стане лош. Тогава няма да гони никого, ама няма и да бяга от полицаите. Щом срещне полицай – ще му плаща и ... готово.

Аз, когато порасна ще се оженя. За Леонардо Ди Каприо. Мисля, че го обичам, нищо че е много стар за мене. Виждала съм го как се целува. В “Титаник”. Там умря, за да спаси гаджето си. От тогава съм решила, че ще се оженя за него. Дано да не му е много висок рейтингът обаче...

Следва продължение....


От дълго време не съм на детска, защото имам шарка. Гледа ме баба Мила. Мама не може да отсъства от работа, тъкмо била влязла под кожата на шефа. Той наистина има много свободно място под кожата си - виждала съм го. На рождения ден на мама. Ама май не е лесно да влезеш там.
Баба Мила е много добра с мен. Чете ми приказки. От една голяма книжка. И чете хубаво. Преправя си гласа. Може да говори като змей.
Вчера й казах как мама плаче силно понякога, когато онзи гаден висок рейтинг я тормози. Баба Мила се изчерви цялата. И по шията й даже се появиха червени петна... После каза, че хубавите ябълки ги ядели свинете. Слава Богу, не каза нищо лошо за татко. Аз така си и знаех - той не е виновен. Явно Рейтингът е по-силен от него. Само не ми стана много ясно това с ябълките и свинете, ама карай - като порасна..
Баба Мила живее сама. Дядо Игнат е умрял преди да се родя аз. От рак. Раците са отровни, защо хората ги ядат - не зная. Та, така... Апартаментът на баба е голям. Има вана в банята и аз много обичам да плувам в нея, но сега - не може. Не е хубаво за шарката ми.

Мама идва почти всяка вечер да ме вижда, а татко ми се обажда по телефона. Сутрин. Вечер работел до късно. Лошите ги има най-много вечер.

Снощи, когато мама дойде - очите й бяха зачервени. Баба я попита какво е станало и тя се разплака. Каза, че на Мишо майка му й се обадила по телефона. Мишо е мой приятел от детската. Та майка му на Мишо й казала, че госпожа Петрова била в болницата. Някакви маркомани я пребили. Аз съм чувала и преди за маркоманите. Те си бият едни много скъпи инжекции. И не ги е страх. Мен много ме е страх от инжекции.
Същите тия луди хора пребили госпожа Петрова и й взели 20 лева. Толкова имала в чантата си. Не е трябвало да я пребиват. Тя и сама щеше да им ги даде... Толкова е добра!
Много ми е мъчно за нея. Разплаках се и аз. Казах на мама да накара татко да ги хване и да не ги пуска, дори и да му дадат много пари. Ама те и без това сигурно нямат - щом са взели от госпожа Петрова.
Дано, когато оздравея и се върна в детската, госпожата да е там....

Следва продължение....

Оздравях. Баба Мила каза, че ме е опазила и няма да имам белези от шарката. Нощем ми слагаше на ръцете ръкавички - като се чеша да не разранявам пъпките. Много ме сърбяха... Ама ми мина вече.

Тази сутрин тате дойде да ме взема и ме закара на детска градина. Татко е много нервен, след като се срещне с баба. Когато останахме сами я нарече "стара чанта" и "флигорна". Цял път говори лоши работи. Викаше на другите "педали", защото караха бавно. На един светофар обаче и той се забави, добре че му казах, че педалите вече тръгнаха... Иначе щеше да светне пак червено.
Тате, когато ме оставя в детската, винаги ме целува по бузката с бемката, а мама по другата. Днес тате забрави да ме целуне. Много бързаше... Може би гони хулиганите, дето пребиха госпожа Петрова.
Нея още я няма. Питах госпожа Методиева дали ще се върне скоро, но тя замълча. После Мишо ми каза, че госпожа Петрова била в "кома", което ще рече, че е в несвяст.
Госпожа Методиева е млада и пуши цигари. Мама също пуши. И баба Льонка (на татко майка му) нищо, че не е млада.
Ама госпожата пуши в тоалетната, защото не й дават в стаите, в които седим ние. И на двора не й дават да пуши.
А мама пуши навсякъде и после си мие зъбите - да са й бели.

Та, така... Госпожа Методиева не може да пее хубаво. Гласът й е много тънък. И приказки не знае да разказва... Ние си играем сами.
В нашата група има една Симона, която е много гадна.Има златен пръстен и се хвали, че били много богати... Нали, ако са богати ще й вземат жена да я гледа? Лъже! Казва, че е пътувала със самолет много пъти и че нашата кола е смешна.
Нашата кола е хубава! Червена е и има прозорец на тавана...
Някой ден ще й оскубя буклите на тая Симона. Нищо, че мама не дава!

За обяд имахме доматена супа и кремвирши. Десертът беше ябълка... Лелките все ни карат да си изяждаме цялата супа. Ако не си изядем кремвиршите не ни се карат... Аз мразя доматена супа. Има люспи в нея и няма сол. Казах, че ме боли корема и не ядох...

След обяд ни изведоха на двора. Играхме на пясъка и аз хвърлих малко пясък в очите на Симона. Ей, така... Исках да плаче. Тя се разциври силно, дойде госпожа Методиева и ми се скара. Каза, че ще говори с мама. Симона веднага спря да циври. Гаднярка!
Сега седя на пейката и си мисля за живота. Ще кажа на тате да купи нова кола...

Следва продължение...





© Румяна Симова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • интересно е колко добре успяваш да докараш начинът на изразяване на малките деца.. и как тези кратки, прости изречения не дразнят, даже напротив.беше ми приятно.
  • Накара ме да се замисля. Благодаря ти.
    П.С. пиша 6
  • Ами Осичке - определено има хора завистливи - аз се научих да не им обръщам внимание - просто не го заслужават - нека се душат в собствената си злоба!
  • Завистта винаги е била бич за твореца. ))
    По-спокойно я карайте,така няма да станете поети.
  • Ако така на тази възраст си обяснява света детето (конкретно това дете), значи мога да кажа за него, че "за съжаление" е напреднало не само с чувствата си, но и с разбиранията за заобикалящите го!
    Това дете се предполага, че винаги ще бъде напреднало за годините си.
    Детето е с дълбоки вътрешни сили, океанът в него лесно може да се разбунтува и повечето пъти ще бъде право за обстоятелствата!
    Знам за стихиите в него, колко необясними са само!
    То само ще бъде разкъсвано от анализиране за "всичкото" и "всички", ще мисли и за връзката им, взаимоотношенията между тях и себе си!
    Ще страда доста от неразбиране и ще си навлича чужди болки - пожелание и не по пожелание!... Мога и още неща да кажа за него, но какъв е смисълът. То трябва само да се разбере и то за съжаление перфектно, за да опознае след това и другите - по пожелание и по нежелание! Нищо, нека следва своя път все пак, а не предполагания!
    Аз го познавам в себе си, и донякъде се радвам, че ще познавам САМОВЪЗПИТАЛО СЕ ДЕТЕ! Само такова ще има повече от другите, наистина другите, но и другите!
    Разплака ме детето,а не творбата! Но все пак, нямаше как да разбера света му!
    Благодаря ти, Руми! Извинявай, че минавам на "ти" форма, защото мисля, че си по-голяма от мен, пък и все пак "нещо" ни свързва! А благодаря на теб, защото познаваш по личен начин детето!
    Извинявам се за дългия коментар, което събуди това произведение още в мен!
  • Препоръчвам на всеки да го прочете. Забавно е и е интересно. Децата мислят по един прост, чист и невинен начин и по този начин могат да бъдат осмяни много отрицателни качества на възрастните, за които не се и замисляме дори. ти много добре си го усвоила този похват, така, че давай напред, малко вдъхновение и свободно време и ще го напишеш романа!
    И за да не позирам, направо ще номинирам!
  • Сергей, благодаря ти за ласкавия отзив. Вече разбрах, че казани от теб, тези думи означават много.
    Бинчето ми е любимка. Тя наистина живееше у мен. В началото мислех да напиша роман, но после малката внезапно си отиде (когато написах 6 глава)и нямам представа дали някога ще се върне. А не искам да се насилвам...

    Още веднъж - благодаря ти.
Предложения
: ??:??