19.03.2007 г., 8:38 ч.

Сърцето ми се къса за тия богаташи 

  Проза
1741 0 20
4 мин за четене

                           СЪРЦЕТО МИ СЕ КЪСА ЗА ТИЯ БОГАТАШИ

 

  Прелиствам стари вестници и списания в късния следобед на чаша кафе за отмора. После мъжът ми ги носи на вторични суровини и за трийсетина кила си взима цяла една бира. Пак е нещо.

  Чета и сърцето ми се свива от мъка. На първа страница - взривен джип, на последна - пожар, по средата - убийство. Ад! Бързо приключвам с вестниците. Взимам списанията. Пак мъка!

  Чехкинята Ивана - животът й от ски пистите в бившия соцлагер до развода й с Доналд Тръмп. Да вземе да я зареже тоя хубостник, когато тя е на 40 години. Не знае ли той, че на тая възраст жената е много лесно ранима? И за какво я зарязва? За да тръгне с по-младата от нея Марла. Как може такова нещо?

  Ревност изгаря гърдите на Ивана. Гняв разкъсва сърцето й по изгубената младост. Милата, как тежко е преживяла изневярата. Чета и плача. Представям си я как, разплакана и разчорлена, грабва платинения пепелник от масичката и разкъсва платно на ранния Матис. Как във всеки удар влага неочаквана сила. Оглежда се. Пред погледа й изниква ваза-антика на етруските, купена от  „Сотбис” за 750 000 долара. Господи, какъв ли спомен за него му навява тя? Взема я и я запраща в стената. След това разбива на цепеници поставка за цветя от червено дърво. После се свлича на пода и ридае. Колко е самотна милата! Не издържам, захвърлям списанието, обляна в сълзи. След малко вземам друго. Чете ми се нещо весело. А, ето! Бен Афлек и Дженифър Лопес - лудо влюбени! Това е нещо друго! Стоп, стоп! Това е старо! Помня колко сълзи изревах, докато го четох. Знаех си аз, че тя ще му профука паричките и ще го зареже като предните двама. Тъкмо момчето беше взело хонорар от 40 милиона долара и хоп тя се появи. Как така, бе? Ей, докато не му профука парите не миряса. Как не му знаех телефона, ама то свърши. Тоя наивник за 32-рия й рожден ден, заедно с десерта в ресторанта, й поднесъл гривна с диаманти на стойност 130 000 евро. Същия месец й купил кола  „Бентли” за 350 000. Годежния й пръстен от платина и диаманти, помня, беше за – внимавайте – 1 100 000 евро, плюс разкошен часовник  „Ролекс” за нищо и никакви 25 000. А най ме беше яд на него, когато прочетох, че купил същия часовник на тъщата плюс Мерцедес за 150 000. Не знае ли той, че тя е излязла от гетото на Бронкс. Защо е зарязала първите си двама съпрузи? Това момче или е лудо или искаше да купи любовта й. Любовта не се купува бе, момче! Много му се ядосвах тогава. Що нерви изхабих, мани... Гледах я аз на Оскарите с новичкияя ама да се оправят, няма повече да си късам нервите с нея... Разлиствам ново списание. А така! Ивана Тръмп и Рик Мацукели... Тя милионерка, благодарение на развода си, хотелиерска мениджърка. Той - индустриалец от Италия. Любовно гнездо: най-скъпите апартаменти в най-скъпите хотели на света. Стил в любовта: горещи целувки сред снежни преспи, шумни забавления, благотворителни концерти. Тя обича европейския стил на италианските мъжкари, той си пада по сексапилната й кукленска хубост.

  Ей, много мразим като пишат така. Като че ли аз не обичам италианските милионери.

  Ей така чета и се ядосвам. Плача, късам си нервите, защото съм чуствителна и все мисля за другите. Не им върви, не им върви, па като им тръгне... Те ще се оправят бе. Стига съм ги мислела. Що ли някой не помисли за мен? Например мъжът ми. Да вземе без повод да ми купи цветя. То и да ми купи, няма да ни пишат по вестниците Ами по-добре да си купим ракийка, аз да спретна салатка и да седнем да гледаме някой филм със скандали и изневери, та да видим, че има хора, които живеят по-зле и от нас. Това ме крепи мене. Моят мъж поне не ми изневерява. Вярно, че пие, но поне ми е кротък. Пък и аз живея с него не заради парите му, защото той ги няма. А защото... И аз не знам вече...

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да ги съжалиш, че не им стигат паричките да си купят по още един - два живота и да си ги харчат
  • Благодаря ти Стами!
  • Много интересен разказ за пореден път
    Поздрави Светле!!!
  • Много,ама много ви благодаря!!!
  • Големи,големи аплодисменти от мен!!!
  • Е, сега пък аз ще се скъсам! Развесели ме ти!!!
  • Браво!!!
  • Бе, я не си ги слагай на сърце...
  • Благодаря ви и честита пролет!!!
  • Да! Развеселих се! Браво!
  • Ама ме усмихна ...
  • О,да,това ми хареса..
  • Милите те, ми айде да си спретнем един хор оплаквачки на богати, какво ще кажете?
    Та барем заработим и ний нещо!
    Светле, чудесна си!
  • Що ли някой не помисли за мен?
    Ето Светле всички мислим за теб - четем те и ти се радваме !
    Поднасям ти витруалните си цветя и усмивки!
  • Амиии... аз да взема да се усмихна, няма какво да си затормозявам главицата с мисли за горките 'звезди', нали?! Много забавен разказ, Светле! Поздравче!
  • Ето това се казва реално мислене!! Браво
  • Хе-хе-както се казва богатите също плачат
  • да ти кажаааа, колко пъти ми е идвало да метна некоя чиния, ама като знам, че няма кой да ми купи друга... и се въздържам от вандалски изпълнения иначе, мисля си, бих могла не по-зле да се справя разкошни са разказите ти!
  • Аз ти казвам, Майче и богатите също плачат.Колко компота можех да затворя с ранния Матис,защо го изподра тая жена,ама нерви.То понякога не се издържа.Успокой се мила,усмихни се като Румен и не му мисли много,защото ще си разбиеш нервите като мен и Ивана.
  • ох, направо ми се сви сърцето докато четох... как преживяват милите... чудя им се...
Предложения
: ??:??