6.04.2023 г., 10:14 ч.

 Така е най добре... 

  Проза » Разкази
580 0 2
Произведение от няколко части « към първа част
20 мин за четене

Така е най добре за всички  

II-ра част

 

 

-Е, да не съдим чак толкова строго колегите, въпреки някои груби грешки -Кронос направи снизходителен жест с ръце. -Както ще разберете от историята на случая, става въпрос за комбинация от фактори, които са довели до сегашното положение-добави той. -Важното сега е да се фокусираме върху фактите, за да изработим резултатен подход. Намесени са доста лица и интереси, и... навярно няма нужда да обяснявам, залозите са високи.

След миг мълчание, за осъзнаване значимостта на ситуацията, водещият продължи:

-Както е известно, Системата винаги търси таланти. Не само в престижните училища и академичните среди, но и във всички обществени прослойки. Необработени диаманти могат да се срещнат навсякъде, дори на улицата. -порция ухилена ирония се разпръсна из залата  -Нима трябва да ги оставим на произвола на съдбата, или още по лошо, да се увлекат по деструктивни каузи, враждебни на Държавата и обществото? Нее, Системата мисли за всичко. И така, преди около шест години програмата за сканиране за потенциално опасни лица, които биха могли да станват реално полезни, попада на въпросния Джон Уилямс, привлякъл вниманието с анархистичните си писания в публичните форуми. По това време той не е представлявал някакъв особен проблем и е било възможно просто да бъде игнориран. Но, някои амбициозни служители изглежда са решили да го превърнат в актив за системата и по този начин да се издигнат в очите на началството си и да спечелят бонуси, естествено.  Така се взима решение за интеграцията на лицето в структурите на Системата. -Кронос направи малка пауза.

-Вербуване? -попита брадатият Арес.

-Не точно. „Поглъщане“ би било по подходящо. Обвързване със зависимости до степен на превръщането му в „безнадеждно надежден“ сардонично се ухили водещия.

В залата се разнесе насмешлив шум.

-За тази цел, както знаем -продължи Кронос -обектът първо трябва да бъде откъснат от своята среда - приятели, близки, съпруга, колеги и така нататък,  за да може да стане уязвим и да попадне под психологическа зависимост.

-Стандартна методика. - съгласи се Арес, демонстративно прозявайки се отегчено. Все пак това бяха неща от началното обучение.

-Да. Бракът му е бил посочен като основна пречка за изпълнението на плана. Взаимоотношенията със съпругата му не са се вмествали в желания стереотип и е било преценено тя да бъде подменена с подходящ за целта индивид, който да му оказва необходимото за целта въздействие за периода на съжителството. С наша помощ, разбира се. -поясни очевидното Кронос.

След кратка пауза, в която никой не се обади, водещият продължи:

-И така, задейства се операция „Фатална любов“. Първоначалната идея е била индивидът да се влюби в подбраното за негова съпруга лице и нещата да станат бързо и лесно.

-Но както почти винаги става, нещата се объркват. - гласът на Гръмовержеца прозвуча ехидно.

-Няма нужда от ирония, Зевсе! - смръщи се Кронос. Ако нещата се объркват нали знаеш кой не си върши работата добре? Ние! - добави Кронос, без да чака реакцията на Гръмовержеца. -Наша работа, работа на службите е да смазваме и задвижваме обществената машина в правилната насока, да я настройваме, надграждаме и ремонтираме, ако се налага, докато изградим перфектния механизъм! Докато постигнем Съвършенството!

Гръмовержецът прецени, че няма какво да отговори. Кронос беше напълно прав.

-Опитите за създаване на контакт между Уилямс и подбраните за целта лица са се извършвали по ограничен брой  канали, - продължи Кронос с равен тон - предвид това, че индивидът не е водил особено активен социален живот.  Имало е опити за уж случайни запознанства чрез общи приятели,  но основната активност се е осъществявала най вече в социалните мрежи. Там възможностите, разбира се, са много повече - подчерта водещият.

-Там се кове реалността. - утвърдително отбеляза мълчащ до момента агент - набит, с гола глава, но с по дълга брада за компенсация, на вид около петдесет и пет годишен. Той беше известен като Хефест.

-Безспорно. Който контролира виртуалната реалност контролира цялата реалност. Днес почти всичко минава през интернет. Почти всяка дейност в реалния свят има за посредник някаква дигитална услуга. Монополът върху тези услуги означава контрол върху социалните процеси - въодушеви се Кронос. -Дали става въпрос за сайтове или приложения за търсене на работа, за запознанства, за наеми, за споделяне на видеоклипове или за новини и каквото там друго, контролиращият тези сайтове и приложения се явява диспечер на социалните процеси! Какво ще види потребителят, коя обява или статия ще хване вниманието му, понеже излиза на първо място или е акцентирана по някакъв начин, зависи от този, който стои зад въпросния сайт. Това, коя обява за работа ще видиш най напред, на кой потребителски профил в сайт за запознанства ще кажеш „Здрасти, как си?“ или дали ще решиш, че имаш нужда от точно определен курс по йога, когато си търсил курс по медитация например, може да се окаже съдбоносно за теб. Поле на необятните възможности за социалния инженер! Негов незаменим инструмент в реализирането на обществения проект! - завърши кратката си въодушевена тирада Кронос.

Талази от ентусиазъм се стелеха из залата. Бъдещето принадлежеше на тези, осъзнаващи мощта на интернет и знаещи как да я използват!

-Но така или иначе, тези опити не проработват според очакванията. „Ергенът“ не се увлича по никоя от подбраните за целта участнички - минорно продължи водещият - а се е интересувал единствено от секс. Очевидно характерът на взаимоотношенията със съпругата му е бил удовлетворителен и пълноценен и той не е изпитвал нужда от емоционално въвличане и романси... Независимо от всички виртуални постановки и театри, Уилямс остава абсолютно индеферентен и незаинтересован. Въпреки, че понякога чатовете прерастват в спорадични срещи, в момента, в който той е разбирал, че няма да получи неангажиращото  чукане, което иска, е губел интерес. Заподозира, че се случва нещо, и в някои от случаите той дори се държи арогантно и предизвикателно. Веднъж дори се присмива на жената, наричайки я „проститутка, опитваща се да се продаде за далеч повече пари, отколкото струва“.

-Е, че ква иначе да е? - възкликна Арес, развеселен.

 -...и навярно тогава, ако не и по рано, са се зародили първите му съмнения, че може би е обект на някакви разработки...-продължи Кронос, правейки се, че не го чува - Били са направени прекалено много еднотипни опити, в които той навярно е съзрял някакъв модел и заподозрял, че нещо се случва.

-Мърлява работа, непрофесионална - промълви пак Уран.

-Трябва да го отбележим. - съгласи се водещият. -Подозрението, че нещо се случва, вероятно допринася и за засиления интерес на Уилямс към науките за психологическо и социално програмиране. Той отделя все повече внимание на книги по темата.

Прозвучаха въздишки на неодобрение. В крайна сметка всяка жаба трябваше да си знае гьола. Иначе настъпва хаос!

-Случаят бавно, но сигурно нараства по значимост. Въпросният Джон Уилямс увеличава присъствието си в дигиталното пространство и съответно пропагандата си срещу Системата, и така става все по голям трън в очите на все повече хора. Сами разбирате - свободен електрон, без деца, без кредити, без жилище, което да трябва да изплаща едно 20-30 години и да трепери за вноските му, имащ квалификация, осигуряваща му сравнително добри доходи, свободно време, спокойствие, интелигентен, недоволен, пишещ срещу Системата... като най притеснителното във всичко това е нарастващото му разбиране, че е обект на разработка.... Просто ходещо свидетелство за безпомощността на службите! - Кронос разпери ръце встрани. -Бъг в системата!

-По скоро досадна муха. - с презрителен тон се обади Арес.

-Та тогава отговорните люде решават, че Уилямс се нуждае от смяна на обстановката. От напускане на зоната си на комфорт. Това ще рече смяна на работата, здравословен, хихи, стрес, адаптиране към новите условия, към новите шефове, и към новите колеги и колежки, от което може би би произлязло нещо хубаво и красиво- подсмихна се Кронос.

-Даа, желязото се кове, докато е горещо. - многозначително отбеляза Хефест.

-Така е. Хубавото и красивото го е чакало на новата му работа в корпорация, вече определена от колегите ни от „Социална стабилност“. - циничната усмивка не слизаше от лицето на Кронос. - След започването на работа, Уилямс е щял да бъде пратен на уж кратка командировка, заедно с въпросната колежка, с цел да бъде отделен от съпругата си и познатата му среда. Да се създадат благоприятни условия за планувания романс. Тази кратка командировка е щяла да се удължи на място, поради непредвидени обстоятелства, разбира се. През това време се е очаквало колежката да си свърши работата и да превърне Уилямс в едно влюбено гълъбче.-Кронос прекъсна, за да си поеме дъх.

Залата мълчеше, очевидно агентите все още преценяваха вероятността за успех на подобен план.

-След евентуалния развод и последващ брак с новата любов, Уилямс, заедно със новата си жена е щял да бъде разпределен в клон на корпорацията в друг град и настанен в затворено селище, предназначено единствено за служителите на тази корпорация. Така обектът е щял да бъде напълно откъснат от старата си среда и живот, и инсталиран в нова среда, в която всичко е контролирано, дори и съпругата му.

В залата се разнесоха одобрителни възгласи.

 -Имало е доста проблеми относно склоняването на въпросната жена да изиграе ролята на съпруга и евентуално да роди, но накрая работата се е решила с пари, допълнителна здравна застраховка и гаранции, че това ще е само за две, максимум за три години, докато детето поотрасне и нещата си влезнат в предвидения коловоз.-продължи Кронос -Освен това е било договорено жената да може да се среща със своя сегашен партньор поне два пъти седмично, докато го играе благоверна съпруга. Да не говорим и за трудностите по убеждаването на тогавашния и партньор да се съгласи на подобно нещо. И там отиват труд, време, нерви, пари...

Та след предвидения срок, а именно две-три години, е бил планиран развод, водещ до още едно попълнение на клуба на самотните татковци. -усмивката отново се върна на лицето на Кронос -Сегашното жилище на Уилямс е било предвидено да остане за жената след бракоразводното дело, поради изфабрикувани обвинения за домашно насилие от страна на Уилямс. Той е щял да остане почти без нищо -без дом, съпруга, социална среда, и с дете, което да трябва да отглежда сам. Така се става „безнадеждно надежден“ служител на Системата - победоносно завърши водещият.

-Тя, рибата в морето-промърмори скептично Арес-те тигана вече приготвили... Цялата работа е била афиф от самото начало... агентът продължаваше да мърмори -...нова работа, влюбване, развод, брак, деца... Май колегите са наблягали повечко на пожелателното мислене...

-Колега Арес, - започна Кронос поучително, -едно от най важните качества за работа в службите, за привилегията да си един от тези, които стоят над останалите и определят техните съдби, е Вярата. Вярата с главно „В“! Вярата и непоколебимата Воля за Власт постигат чудеса! Запомнете това, колега Арес!

Арес мълчеше.

 -И така, накратко - Уилямс бива уволнен без много разправии. Идва му като гръм от ясно небе. Причина за уволнението реално няма, той си е вършел работата с години. Обосновката е била стандартната при такива случаи - „несъвместимост с фирмената култура“.  След уволнението, всички очакват обектът веднага да започне да си търси работа и в крайна сметка да попадне на предвиденото за него място. Но... възниква нов проблем... -въздъхна Кронос - Уилямс решава да си почине малко и да обмисли всичко, бидейки провокиран от неочакваното уволнение. Опитва се да свърже точките и да изгради стратегия. Хич и не бърза да бачка.

-Ами господинчото живее в собствен апартамент и женицата му работи, освен това се грижат само за собствените си задници и нямат деца -подчерта фактите Гръмовержецът. -Защо да не си помързелува на воля и дори да почне да крои нещо?

-Мда, още сме далеч от идеалното положение на пълна зависимост на населението от базовите условия на живот. Остатъци от средната класа все още съществуват. Имущество, собствен дом, спестявания, прекалено високо качество на образованието, от което следват завишените претенции към себе си и живота, твърде много свобода, никакъв патриотизъм, никакво уважение към идеологията и религията и така нататък. Образователната система създава претенциозни егоисти и егоцентрици! И ето ти хаос! - възмущаваше се Кронос. -Всеки иска да се осъществява, да се реализира, да намира себе си, и няма кой да бачка и да отглежда деца, още по малко пък да ходи на война!

-Явно и Системата не си върши работата, както трябва. Трябва малко да се натисне -даваше акъл Гръмовержеца -по малко социални разходи, вдигане на цените, вдигане на наемите, на здравните застраховки, никакви помощи и протекции, генериране на безработица, разтуряне на остатъците от профсъюзите, изобщо край на гювеча за плебеите! Тогава съвсем ще клекнат! -екзалтира се той.

-Зевсе, споделям твоя ентусиазъм, но съгласи се, това не е в твоя ресор -контрира Кронос. -Знаеш, нещата са сложни и не е толкова просто. Става въпрос за фин баланс и ако някъде натиснеш прекалено, другаде ще се получи проблем. Затова, нека ние си вършим добре нашата работа, пък да оставим Системата на тези, които са подготвени да я ръководят.

Гръмовержецът изсумтя.

-Да продължим. За да накарат Уилямс по скоро да си потърси работа, колегите от агенция „Социална стабилност“ започват методичен нискоинтензивен натиск и психически тормоз. Целта е била повишаване на нивото на стрес и несигурност, което да го тласне към действия за намаляването им. В социалните мрежи на вниманието на обекта започват да се представят повече материали за инфлация и безработица, за скок на цените и прочее неща. На троловете там им е наредено да го атакуват с лични нападки и обиди, да му повтарят, че е безполезен паразит и все неща от сорта... Рекламните енджини в интернет го облъчвали с персонализирани реклами на теми свързани с бедността -пестене, намаления, кредити, продажба на жилище и така нататък.

Освен другото, очакванията са били напрежението между него и съпругата му да се увеличи до нивото на скандал и дори разрив. Да се скарат за пари, за това че тя го издържа и че харчат от семейните спестявания, познатите неща... Но... минават три месеца и ефект няма. Всъщност, единственият ефект от всичко това е бил, че Уилямс засилва активността си в социалните мрежи и започва да става все по провокативен и неудобен. И, да, господинът решава да работи като фрийлансър, на свободна практика.

-Де го чукаш, де се пука! - промърмори Хефест.

-Има индивиди, чийто психологически профил попада в крайните зони на разпределителната крива, където реакциите не винаги са предвидими и установените методики не са така ефективни - сви рамене водещият -За нещастие Уилямс се оказва такъв индивид. Та през това време определената за любовния романс евентуална бъдеща колежка на Уилямс, в която се е предполагало той да се влюби, и писва да чака и си намира нов приятел. Тя се влюбва в него и се отказва от участието си. Въпреки увещанията да почака още малко, накрая става ясно, че насила хубост не става. -Кронос разпери ръце, демонстрирайки безсилие -Предвид неяснотата, кога Уилямс ще си потърси работа и създалата се ситуация с въпросната жена, проект „Фатална любов“ се прекратява. Работата се разсъхва, така да се каже. -с въздишка добави агента. -Можете да си представите до какво разочарование на колко много хора е довело това. Целият труд по подготовката на тази постановка е пропаднал. Уговорките тя да се ожени за непознат, пазарлъците за хонорара и, подтикванията Уилямс да си потърси работа, усилията да се влошат отношенията между него и съпругата му, опитите да бъде настроен на вълна „нова любов“ и така нататък... Всички работили по проекта вместо очакваните бонуси са получили глоби, разминали са се с повишенията, някои дори са били понижени. Дори финансирането на агенцията е било намалено! Все пак то се извършва на базата на резултати.

-Само заради този случай? - не скри удивлението си Уран.

-По това време този случай вече е бил достатъчно политизиран сред определени среди, поради шума, вдиган от Уилямс в социалните мрежи. Сам по себе си нищо особено, случаят постепенно се е превърнал в обект на инструментализация, бил е използван  като инструмент в разприте за финансиране между службите, станал е причина за размяна на обвинения, и средство в междуособиците им.

Раздразнението се предаде и на присъстващите, които, обзети от прилив на емпатия, неусетно се бяха поставили на мястото на злощастните колеги от „Социална стабилност“

-За да има общество, някои хора трябва да изчезнат! - не се сдържа Гръмовержеца.

-Толкова работа и грижи около някакъв си нещастник! - Арес поде тона, зададен от Гръмовержеца.

-Развоят на събитията е ядосал доста хора - продължи Кронос. -И то влиятелни хора. И така, напрежението продължава да расте, в обратнопропорционална зависимост с авторитета на агенция „Социална стабилност“. Та се решава Уилямс да бъде смазан. Без повече глезотии, флиртове, хитрувания, съблазнявания и т.н. Просто смазан. Целта е трябвало да бъде постигната от позиция на силата.  Задейства се план „Приземяване“. Планът „Приземяване“ се прицелва във всички устои на личността, така че да не остане нищо, което да и дава опора и така да се предизвика нейния разпад. Да бъде срината до земята - оттам и името. Превърнат в нищо, субектът ще бъде пластелин в ръцете на Системата, ще бъде готов да приеме всичко, което му се наложи. - в тона на Кронос, привидно хладен и неутрален, се усещаше някаква сподавена хищна, тържествуваща нотка.

-Но този път, в решимостта си да сложат край на тази провлачена история, тези хора от по високите нива стигат до някои крайности. Подлагат Уилямс на тотално наблюдение и следене -и в реалния, и във виртуалния живот, нищо не е пропуснато, дори инсталират наблюдение и подслушване в дома му. -Кронос поклати глава неодобрително.

-Не ти трябва чук, за да убиеш комар - обади се Хефест.

-Именно. Такива непремерени рискове водят само до усложнения, както впоследствие се разбира. Това са неща, криминализирани от закона. Все още. Добрият професионалист не нарушава закона, в най лошия случай той само танцува на неговия ръб. В нашата дейност трябва да има красота и финес, вместо грубост и хамалщина. Но както и да е, да продължим. -въздъхна Кронос.

-Самочувствие, свободолюбие, чест, вяра, достойнство, морал -всички тези качества са били мишена на план „Приземяване“. Останала без тези устои личността се разпада. Тогава индивидът, или по точно това, което е останало от него, става податлив на всякакво психологическо програмиране. Целите на плана са били - тормоз и невротизиране на индивида до краен предел, активиране и създаване на комплекси за малоценност, внушаване на чувство на вина, индуциране на страхове за бъдещето, дезориентиране по отношение на плановете спрямо него чрез хибридни и заблуждаващи внушения и сигнали, като например, че целта на всичко е да му се помогне.

-Хаха, обичам, когато е брутално! -Арес възкликна настървено.       

-И така, предвид това, че Уилямс е прекарвал по голямата част от времето си у дома си, работейки по проектите, които е успявал да намери, и не е имал социална среда от колеги на работно място, основната част от тормоза се пада на съседите му, които са били част от социалната мрежа на Системата. Те биват инструктирани да вдигат шум и да тормозят Уилямс - тропот, почуквания, мними ремонти и прочее действия, смущаващи спокойствието и вътрешния мир. Всичко това е било координирано с наблюдението на обекта в неговия дом, така че шумовете да бъдат извършвани в точно определени моменти, когато Уилямс е правил нещо конкретно - например работил е съсредоточено, оглеждал се е в огледалото, ходил до тоалетна и така нататък... Естествено, това не се е случвало всеки път, а само на моменти, за да не може индивидът да бъде сигурен точно какво се случва, а да стои в недоумение и догадки. В повечето случаи не е ставало въпрос за трясъци и високи децибели, съвсем не. Всичко се е извършвало тихичко, но методично и постоянно и най важното - в точния момент. Методът на китайската капка.

-Елегантно. Терор със стил. - одобри Аполон.

-Капка по капка вир става. - накрая се обади и Хадес, който досега пазеше непроницаемо мълчание.

-Е, това се учи през втората година на обучението. -любезно напомни Уран, -но тактиката заслужава уважение.

-Знам, че сте запознати с материала, колеги - отвърна Кронос. -Но за нуждите на запознаването със случая съм длъжен да маркирам тези неща. И така, друг съществен канал за въздействие е бил дигиталният, използван и до момента. Но там усилията се утрояват и по същия начин се синхронизират с наблюдението и подслушването в дома на Уилямс, точно както при шумовите въздействия от страна на съседите. Действията на интернет троловете в социалните мрежи, където той извършва своята пропаганда, вече са в контекста на неговите действия и състояния. Например, ако индивидът току що е обядвал спагети Болонезе и после сяда пред компютъра, някой трол ще постне пост, в който ще спомене нещо за спагети Болонезе. Ако е бил в тоалетната поради стомашно разстройство, друг трол ще вмъкне в поста си нещо за диарията. Ако се е скарал със жена си, и я е нарекъл например „тъпа патка“ наш сътрудник веднага ще напише нещо за тъпите патки в свой коментар в социалната мрежа. Накратко, става въпрос за непрекъснати акцентирания и позовавания на моменти от битието на нещастния Уилямс, на неговите действия, реакции, страхове, мисли, комплекси и така нататък. Като, повтарям, това се е извършвало внимателно, с цел обектът да бъде поддържан в душевен смут, без да е напълно убеден, че е наблюдаван.

Присъстващите кимаха одобрително. Това се казваше качествено подлудяване.

-Паралелно с това, нашите колеги от „Социална стабилност“ са разчитали на техниката на „Невидимия театър“ при която акцентите, намеците, внушенията и асоциациите се извършват от подставени лица на улицата, в магазин, заведение или на други публични места, които лица за обекта се явяват непознати. Така обектът може да подочуе уж случайно от страна на тези лица някоя ключова дума, към която да е чувствителен, да види някой човек или предмет, в който да припознае себе си,  да бъде дразнен с методично повторяеми действия, жестове, облекло от страна на въпросните подставени лица, и така нататък. В този ред на мисли, дрехите с надписи и щампи на тях може и да са признак на лош вкус, но могат да бъдат и страшно полезни...-Кронос гръмко се разсмя и в смеха му се усещаше конска доза самодоволство...

Дали заразени от смеха или самодоволството на водещия, присъстващите също се разсмяха от сърце.

-Колегите от „Социална стабилност“ все пак са внимавали в час. -на изражението на Уран се забелязваше известна доза респект.

-Затова призовах, да не бързаме да ги овалваме в катран и перушина. Всички играем в един отбор...-помирително отбеляза Кронос. -Но нека да довърша -продължи той -както виждаме, възможностите за въздействие и в реалния и във виртуалния свят, са доста големи, при положение, че обектът е предварително настроен и калибриран да реагира на намеци, на асоциативни сигнали, на припознавания и така нататък. Стратегиите за такива въздействия се извършват на база на психологическия профил на обекта, който се предоставя от IT монополистите, които, както знаем, създават профил за всеки, на базата на неговото поведение в интеренет и в реалния свят.Освен това, съществено значение има и текущата ситуация на индивида -дали има някакъв проблем, дали е афектиран, дали е притеснен, дали се надява на нещо и така нататък. От там нататък топката е в полето на психолозите. През последните години психологията е напреднала значително в областта на психологическото програмиране.

-Мдаа, трябва внимателно да подбираме психоаналитика си. - Арес направи опит да се пошегува. Последвалото мълчание той се опита да замаже с прокашляне, все едно прочистваше заседнала буца в гърлото си.

-И така, да продължим. -каза Кронос, фокусирайки вниманието на присъстващите към актуалните въпроси -Бяхме стигнали до въздействията, извършвани на база на психологическия профил на обекта. Днес почти всички реклами и препоръки са персонализирани, дори подредбата на резулатите от дадено търсене. Тоест, всичко това се определя на база психологическия портрет на индивида. IT корпорациите познават индивида по добре, отколкото той самия познава себе си. Което им дава възможността да дръпнат някоя негова струна, презентирайки му по споменатите канали нещо, към което той е чувствителен. Ако това се извършва непрестанно, според зададената стратегия за въпросния индивид, то статистиката сочи, че съзнанието, решенията и живота на индивида се повлияват във времето, в мнозинството от случаите.

-Колко ползотворно може да бъде сътрудничеството между националноотговорния бизнес и държавата -в гласа на Хефест се забелязваше смес от доволство, високомерие и ирония.

-Точно. Това сътрудничество е неизбежно. То спестява милиарди на държавните служби и агенции, а на корпорациите гарантира спокойствие. -усмихна се Кронос. -И ето как, в конкретния случай с Джон Уилямс, всичко това влиза в действие. С помощта на корпорациите,  както и чрез провежданото от тях собствено наблюдение, колегите от „Социална стабилност“ разбраха всичко за него, до най малките подробности. Това им дава възможност за извършването на толкова фини въздействия и елегантен тормоз, че никой никога не би могъл да докаже нищо!

-Супер! -не се въздържа Танатос, запазил гробно мълчание до момента.

 

 

-------------------------------------------------край на втора част---------------------------------

 

» следваща част...

© Боян Таксиров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??