3.02.2020 г., 8:50 ч.

Тоя - без късмет 

  Проза » Фантастика и фентъзи, Хумористична
474 3 12
2 мин за четене

Живееше един човек. Макар глаголът да е преувеличение. Какъв живот без късмет?

Но той оцеляваше. Въпреки постоянните беди и бедствия, които се стоварваха все върху му.

Дъжд да няма – от чешмата вода ще изригне и ще го накваси точно на централния площад. Сухо да е – ще се спъне и пльосне по нос тъкмо в прясно излятата от някое куче локвичка. Всички да се вайкат, че сняг няма – ще успее да улучи изхвърлено от бара кубче лед и да се изпързаля…

А за отношенията му с жените да не говорим. Едностранчиво развити. Той ги харесваше, те… Претенциозни ли, глупави ли или просто проницателни – но го отбягваха. Дори платените жрици. Имало неща, дето с пари не се заплащали?! И това те го казваха. Нему…

Разбра човекът – на тая планета нормален живот за него няма. Няма!

Значи…

И се залови за работа. Стана студент. Не му провървя, записаха го – с бедствения му успих – физика и астрономия. Но, все пак – започна да учи.

И учеше.

Обаче – като си няма късмет…

Поради което завърши като отличник и веднага го взеха в един институт. Учен, демек…

По осем часа изпълняваше възложениете от началството задачи. Преписваше, принтираше, редактираше…

А след тази сложна интелектуална дейност – започваше неговата. Любимата му работа.

С две думи казано – откри коридор във времето и пространството. И разбра как може да се прехвърля от един свят в друг. От една успоредна вселена в друга.

А там – по закона за всемирната гадост – всичко беше като на планетата Земя. Само че с малки различия.

Които му идваха точно на място…

На едната планета намери своята любов. И тя го обичаше! Което го изненада.

На другата стана студент по любимите специалности. Защото имаше широки интереси и искаше и това, и онова, и третото. Което не успя да усвои тук – изучаваше на трета планета.

На следващата се засели в малка красива къщичка, сред приветливи и отзивчиви съседи. А после намери и другари – в местната кръчма. Разбира се, на петата планета. На шестата пък откри верен приятел. На седмата…

И така нататък – успоредна вселена след вселена, от планета на планета.

Сега е почти щастлив. Иска ли да поразговаря с приятел – готово, набира коридора на клавиатурата, после… Е, няма да ви издавам тайната му. Важното е, че така отиваше да пийне едно спокойно, без да е подложен на подигравки и груби шеги, така спокойно си разговаряше с комшиите – за времето, за живота просто, така отдъхваше на мекия фотьойл с любимата жена върху коленете. Понякога се налагаше да отскача заедно с нея другаде – защото /пак по закона за вселенската гадост/ милите и разбрани техни деца бяха в различна вселена…

Но, както почти е казал поетът: „Животът е почти живот, когато си на път“…

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Росилина!
  • Роди ме, мамо с късмет, па ме хвърли в друго измерение! Хубаво се получава на човека. Дано само не пообърка бутоните или клавиатурата!
  • Благодаря, Мариана!
    Благодаря на включилите го в любими.
  • Благодаря, Красе!
    Може в това да му е късметът - тук да няма късмет...
  • Кажи му да си ходи по неговите планети..няма нужда да опитва на място, където осем милиарда опитват, учил е, ще си изчисли шансовете за късмет и сам.
  • Благодаря, ДПП, Надя, Силвия, Юри!
    Наистина - всичко е до късмет.
    Щото и тук е опитвал, но...
  • Браво на човека! Вместо да мрънка, че нищо не му е наред, намерил е начин.
  • На Третата планета -
    нямаше късмет.
    Но литна надалеко -
    жени и берекет!
  • Хм, това е идея и то каква! Осмата планета, обаче трябва да е ненаселена, с поля, цветя и вечно лято. Лежиш си в тревата, четеш книга...Кеф! Отнесох се...
  • Е то така с паралелните вселени, ехееее
    А като му втръсне накрая да пътува или се умори?
  • Благодаря, Лидия!
    Е, някому върви - един умрял и при погрблението му открили нефт в гроба.
  • Ама тоя без късмет се оказа голям късметлия. Харесах!
Предложения
: ??:??