7.05.2008 г., 13:03 ч.

Тревожни Евромисли 

  Проза » Други
963 0 7
4 мин за четене
       Много време се канех да пиша по темата, ама все си мислех, че ще разваля мнението за веселото Бедствие... Е, явно така съм решила или пък настроението ми е такова, или може би заради идващия ГОЛЯМ празник, или просто, защото искам да си го споделя с някой...
Искам да разкажа следното: Преди мноооого, много години в лето Господне 681, един млад, воден от мечтите си мъж, забил копието си на юг от Дунава и казал:
        - Тук ще бъде България!
       До тук добре... Племената, населяващи земите, приели новия си вожд, започнал и строежа на първата ни столица Плиска, после на втората - Преслав... Появил се и Крум, който наложил своите закони и в земята на Българите настъпило времето на благоденствие сред хората (въпреки войните). До тук пак добре... Симеон обединил църквата, дал писменността, завладявал все нови и нови територии за своите поданици и за слава на младата България. Тя ставала все по-силна, все по-голяма, все по-значим фактор не само на Балканите, но и за старата Европа. Мдааа, в златното време на Иван Асен, самият папа изпращал своите емисари да склонят българския цар да станем католици. После се родил и Калоян - Иваница, защитникът, бащата на народа, пред който императорът на Константинопол треперел. Но Калоян бил предаден от своите, отровен... Българска му работа...
Та мисля си, че там някъде се е пропукало яйцето на нашата орисия и ни е тръгнало на чомпи. Често ме обвиняват, че не искам да гласувам.
      - Ами за кого да гласувам бе, хора? За поредния обесник, който ще граби от хубавата ни родина и ще я продава къс по къс?!
Все още си спомням Соломон Паси как плачаше от радост, когато ни приемаха в НАТО. Ми ще плаче човекът, като знае каква лапавица се отваря. Все пак г-н Паси си имаше дялове в един военен завод, че и оръжие успя да изнесе. Естествено други гният сега в затвора... Ами аз например не искам американците да си изсипват отровите на нашата земя и да тровят мен и моите деца. Сещам се и Надето Михайлова с каква гордост минаваше КПП-то на Гърция като паднаха визите. И какво от това? Само такива като нея могат да си позволят да пътуват в чужбина. Другите събраха в куфарите каквото можаха и се запътиха кой в Испания, кой в Германия, кой в Италия... жалка картина! Още по-назад във времето си спомням Иван Костов с какъв патос обясняваше на целокупното българско население колко велико чудо е валутният борд, докато всички се тресяхме от мизерия с 5 долара заплата... Гадна работа!
И сега ги гледам същите мутри и други подставени от тях мутри... Е, за тях ли да гласувам?! Няма!
           Сигурна съм, че бащите на нашата България сега се обръщат в гроба като гледат как прегънали колене, със сълзи на очи се молим да ни приемат в Европа. Срамота! Не ние, Европа трябва да се моли на нас! Както е било преди. Трябва цялата тази паплач от бедняци, които почиват като Кресове на нашето море, да си плащат визите. Така, както ние им плащахме на времето. А какво правим ние? Българска му работа! Ще си затворим атомната електроцетрала, за да купуваме тока на Европа. Ще си продадем каквото е останало от заводите, другото ще го затворим, защото не отговаря на Европейските стандарти, ще си продадем земите, за да могат техните пенсионери да живуркат на чист въздух, а ние ще им бачкаме за жълти стотинки. Ами не съм съгласна с Европейския съюз, не съм съгласна и някой да ми решава живота. Да ми забранят шкембе чорбата, щото била вредна, да ми забранят да си варя ракията, сякаш ги карам да я пият и да ми правят 5 евро цигарите... Не ща! Не ща и с евро да пазарувам! Аз лева си го уважавам, щото си е наш. Ми то, както е тръгнало след 10 години ще ме карат на английски да говоря, защото е официален език!?
           Срам ме е да ви кажа и ми е много болно като гледам как сме се свили и как скимтейки си броим заплатките... Как сме залегнали и учим обичаите и порядките, защото шефовете ни са Иноземци. Болно ми е, че все без бой си даваме Майчицата, нашата България... Ей така си дадохме и Македония, и Солун, и Одрин, и още кой знае колко. На царя ни, дето е с потекло германско, цяла Мусала му подарихме. Европейците не са ни криви, много са си умни даже. Без нито един изтрел си правят съединени щати, ама в Европа. И кой знае, кой ни е господарят...
Как да Ви кажа, хора, не ми се дава и частица от нашата страница. Всичко искам да си го запазя, защото си е наше с кръвта на нашите прадеди придобито, а ние без кръв да го дадем... Ей за това не гласувам. Това е единственото, което мога да направя в знак на протест. Ако има референдум за Европа, ще гласувам против, ама...


          Това е, исках да си го споделя... Ей така, защото ми е криво, а идват свети празници. Грешна съм, знам, но се покайвам... Дано и другите имат страх като мене от Бога! И деца съм дала на нашата България, ама се моля да не хванат пътя към Европа...

© Деси Мандраджиева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • БРАВО! Страшно се накефих от написаното
  • Страшно си права, уви! И аз се чувствам от зле похарченото поколение. Изучиха ни, "набиваха ни обръчите", а не могат да ни реализират, да използват вложеното в нас. Все още много хора работят каквото дойде, а не каквото са учили и това е една от причините да сме на тоя хал!
  • Как да Ви кажа, хора, не ми се дава и частица от нашата страница....
    За жалост хората които ни управляват са на обратното мнение....
    Те всичко раздажат и подаряват....
  • проверила съм го одавна и си знам фактологическите грешки. Не го поправих, моя грешка. сега тъкмо донаписах едни материали по темата и съм коректна. тук по-скоро исках да изразя гледна точка. Макар, че си много прав в критиката си
    Благодаря!
  • Деси, провери моля те, дали Преслав е строен от друг, дали Борис избира между папата и Константинопол и налага християнството, дали той е приел учиниците на Кирил и Методий и въвел глаголицата и се замонашил, а не синът му Симеон. Иначе идейната гледна точка е прекрасна и актуална! Поздравления! Макар, че много не ни долюбват за това дето критикуваме истинската житейска действителност. Всеки с правота си.
  • Абе то стана така, че само с вяра започнахме да живеем. Както сме се затирили е извисим душите си до Бога, а телата ще продължат да тънат в мизерията на ежедневиято
    Амин!
  • Деси и аз се моля моите да не хванат вятъра, ама като гледам и тук какво е...
    Да не губим вяра все пак.
    Поздравления!!!
Предложения
: ??:??