12.06.2020 г., 16:14 ч.

Вертикална любов 

  Проза » Разкази
992 4 4
1 мин за четене

Старата кола е нужна само за успокоение. Да седи пред блока като паметник и да припомня на собственика, че е там.

Срещна ме съседът отгоре.

- Продавате ли я?

Учудено го погледнах. Не ми е минавало през ума дори.

- Трябва да питам мъжа ми. - Смрънках за отговор.

Човекът продължи:

- Моята е стара, стара... Цяла зима не съм я карал. На 89 съм и все по-рядко ми се налага. Но жена ми си счупи крака и ѝ е удобна височината. И сяда без помощ. А вашата врата се отваря вертикално, точно като моята. За нея ще е голямо облекчение...

Аз стоях срещу този старец и вече не го чувах. Виждах ги... Него и жена му, все под ръка. Внимателната му походка, прикрепва ща нестабилността у съпругата му.

Човекът не разбираше нищо от модели, марки, екстри. Искаше същото скромно удобство, което е носела старата кола, на жена му.

Вертикалното отваряне на вратата...

Вертикална любов. Растяща с годините. Удължаваща се като сенките привечер. И там, в топлината на залеза, един  истински мъж, със слаба ръка, отваряше галантно вратата на щастлива жена, леко куцукаща. Но стъпвайки на килим от спомени, се превръщаше в необикновено младо момиче.

Така един до друг, бавно се стопяваха силуетите им.

А вратата на колата остана отворена... За любовта на онези, които ще седнат вътре...

 

 

 

 

© Ниела Вон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И днес ги видях.... С общ чадър, под ръка, в такъв синхрон, небързащи за никъде...
    Признавам, за годините си, не познавам такава двойка, устояла на времето.
  • Дано продължим и ние по алеята на любовта...
    Много ми допада този минорен тон и ме препраща при нежните блянове на залеза
  • Много ми хареса!
  • Трогателно...
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??