6.03.2024 г., 15:07 ч.

Видяно, чуто и (вече) споделено 

  Проза » Други
212 1 12
1 мин за четене

Историята, която ще споделя тук се случи миналото лято, но за месеца не мога да гадая. Тъй като искам да изложа само чутото и видяното, няма да използвам художествени похвати за разкрасяване, за да съм максимално близко до фактите, което за мен в случая е приоритет.
И така. Бяхме на еднодневна екскурзия с моята Любима до една красива река (Златна Панега), където има прекрасни гледки и като цяло, туристически пътеки, абе, готино си е. И в жегата, естествено, хората бяха с минималното количество дрехи по тях...
За да не предизвиквам ревностни изблици :0)) на Моето Любимо Момиче в един момент се правех, че Хич не виждам трите почти голи жени до нас, но пък нямаше как да не ги чувам...
Всъщност едната от тях им направи стотици снимки буквално, като все ги караше да позират, да се местят и тн.. От разговора между тях разбрах, че е професионален фотограф с име, а в случая това е Важното на историята, защото когато си тръгнаха едната жена я помоли нещо, което запомних почти дословно!
И ето какво каза тя.
- И ще те помоля този път поне да не си играеш толкова със снимките, че понякога, честно ти казвам, като ги гледам, въобще не мога да позная мястото, където сме ги правили...

05.04.2024.

Това чух, това предавам!
За мен лично фотографията е изкуството, което ни показва истинските лица на това, което е изобразено на дадените снимки, както и един вид памет за спомени и събития.
И повече няма да мъдрувам тук, за да не стана за смях пред професионалистите :0))

© Георги Каменов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мерси, Петре.
  • Хареса ми и този разказ подкрепящ снимката...
  • Вал, мерси за разяснението.
    Наистина съм скапан, тъй че, извинявай, оттеглям се от разговора, или спора, или каквото ще да е.
    Хубава вечер ти пожелавам.
  • Не знам колко е обработвал оня фотограф, знам само, че лошата фотография си е лоша фотография. То след време и на лошата фотография няма да познаеш къде е, гаранция.
    Аз вече ти го казах - програмите за обработка целят да се подсилят детайли, контраст, цвят, нищо повече.
    Ама от нищо нещо не става. Много пъти го казвам на курсистите си, дето им преподавам фотошопа. Демек - първо оригиналът трябва да е качествен.
  • Мерси, Стойчо.
    Я съм по-прос' от краставо магаре на тема фотография, на м.мка му, иска ми се, като снимат, примерно, некоя готина мадама, после да не скивам на снимката, примерно... Кончита Вурст (май оно/она така се казуваше, или нящо пудРобно 🤣)
    Кой разбрал, разбрал 😜🤣😜
  • Гледам фотосите,като аматьор на моя възраст.Но щом иде реч за изкуство, Жоре,мисля,че съвременната техника на фотографите им дава възможност повече да скриват, отколкото да показват.Че то не беше макиажи,че разни други техники за разкрасяване и прочие!
    Иначе, написаното от теб заслужава внимание и оценката от мен!
  • Вал, тези глупости на квадратен метър, на линеен метър, или на кубик ги плещиш 🤣
    Творбата е ясна точно толкова, колкото какво е облеклото под шлифера на оня чичка, дека обикаля парковете 😜
    Но обяснявам - значи, след тотална обработка, момето не мой познай местото, дека е снимана 🤣
    Това нормално ли а?
    И толкова, че до преди пол'вин час съм слагал топлоизолация и съм леко уморен 😋
  • Жорка, приятелю, аз ще ти дам един проЗд контрапункт, та значи ти като тръгнеш по лекари, нима не предпочиташ най-добрия, този, с най-много опит и най-много владеене на материала - ами същото е, не ходиш при кварталната баячка, а искаш да те лекува най-можещият и знаещият. И това е правило навсякъде - и в занаята, и в изкуството. Ти самият, както твърдиш, си строител - при теб само идеята за плоча ли я изгражда, или знаеш как да забъркаш бетона, при кои пропорции няма да се получи добре и прочее.
  • Мерси за коментарите.
    Имам да казвам много, но не ми се дискутират глупости и всъщност, темата не ми е толкова присърце.
    Кой разбрал, разбрал 🤣
  • Виж датата : ))) защото си "погледнал" в бъдещето : ))
  • На снимките, като памет за спомени и събития, мястото им е в семейните албуми. Когато говорим за изкуство да са само памет няма как да е достатъчно. Трябва си и мяйсторлък. Толкоз! Кой разбрал - разбрал.
  • Подсети ме за един тайландец, който с роботчетата е написал сума ти книги. Едно му пише, друго му редактира... няма въображение за писане, но разбира от апликации. И ефекти. Това, което си видял и чул на живо е история. Другото е изкуство ... и разказът също. Само очевидецът знае истината. Своята истина.
Предложения
: ??:??