8.06.2018 г., 6:39 ч.

Време за ракийка и салатка 

  Проза » Хумористична
981 6 34
2 мин за четене

Със законовите заплахи и рекетиране, с пренебрежението към мнението на народа, с циничното корумпиране и откровения чадър над крадците, управляващите за пореден път ни сервираха специалитета на заведението "Ние можем".

Държавата обърн лице към гражданина и той закрещя от ужас. Видя лицето на демокрацията. А тя досега ни даде демократи, само демократи и нищо повече от демократи. Демокрация  като постоянна маска - маската на хора, които могат всичко... преди да го започнат.

По-рано духът ми се вдигаше високо и падаше от високо. Сега не лети нагоре, защото знае - храната се намира с ниско пърхане. Животът е сложен, но първата чашка го опростява. А около нас все повече стават вампирите и все по-малко хората.

И сивота. А сивото е забележим цвят, когато покрие другите цветове. За властта се борехме червени, сини, зелени, пембени, а я спечелиха сивите. И няма кой да викне, че царят е гол. Защото той е модерно облечен. Голите са в шпалира. Многообразието на проблемите идва от еднообразието на причините.

Призивът „Да се учим, да се учим и пак да се учим!" вече не е актуален, а „Да работим!" съвсем отпадна…

За глупавия днес умните са опасни другомислещи. Това, което става в делника, го няма на телевизионния екран. А това, което се показва на посинелия екран, остава в съзнанието като празник. И ти се питаш: „По-рано заглушаваха „Свободна Европа", сега сами ли да заглушаваме уж свободните медии“…

Които ни унасят в забравата. Със сериалчета, с игри, със спорт. Да избягаме от реалността в омаята и опиума. Защото объркахме влака и, вместо в Европа, се озовахме в Африка.

Макар че според поговорките, всички пътища да водят към Европа, нашите не отиват там. Те са във вечен ремонт. А и тунелът на прехода не свършва. Край не се вижда. Пък входа вече го зазидаха.

А на мен ми остана само времето. Отчасти. Само миналото зависи от мен. То е такова, каквото си го спомням. Бъдещето е на водачите…

Остава настоящето. Колкото глътка ракийка и едно бодване от салатката...

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Покана - genekinfoblog.wordpress.com

От понеделник - шантаво фентъзи...

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Елке!
  • Не в Африка ами зад Африка! Прекрасно е поднесена истинската драма в страната!
  • Краси!
  • Й.Владимиров (Йордан Владимиров), виждам че полагате неимоверни усилия, за да се сдобиете с трето официално предупреждение.
  • Благодаря, Лидия!
    Така е...
    Обичам вицовете, но все се получава един черен, черен хумор...
  • Болка! Болка от грозното ни всекидневие. А когато има такава болка, трудно се пише хумор, той все избива на сатира.
  • И аз не си познавам творчеството, преди да ми хрумне и го запиша. Просто пиша - каквото ми хрумне...
    Препоръчвам ти новото шантаво фентъзи, което днес започна. Мисля, че има смях. И май някоя и друга мисъл...
  • Няма лошо да се експериментира. Не познавам творчеството ти, но ако тук се чувстваш по-силен, заложи на това.. Как се пише хумор за "нескончаемия преход" със "зазидан вход" и изход никому известен къде... Не знам!
  • Благодаря, Мая!
    Не зная защо, но искам да напиша нещо смешно, пък то все излиза малко или много тъжно...
  • Творбата ме впечатли с антитези на общоприетити схващания, които обаче имат същата посока на внушение, но резултатът е по-силен.( символиката на "сивото" и "Само миналото зависи от мен"
    ) Интересно поднесени сравнения на състояние след многократни разочарования.. Доста песимистично, но разбираемо състояние на размисъл. Усеща се примирението, поне за мен.
    Определено не ми е смешно след прочита, но имаш моите аплодисменти за написаното, Георги.
  • Благодаря, Странник!
  • Повторно предупреждение към Йордан Владимиров - този път за използване на език различен от български и азбука различна от кирилица! Нарушение на гл. 3, чл. 4, ал. 4. от Правилника на сайта.
  • Изтрих част от коментар и на автора Георги Коновски. Сега важно ли е чия ще бъде последната дума? Нека да е арбитражна - моята. Коментарното поле не е място за спорове и разговори. Коментари които не касаят творбата ще бъдат трити!
  • Предупреждавам Йордан Владимиров да не отправя заплахи, обиди и персонални квалификации. Коментирайте творбата, а не автора й. Ако искате. Не е задължително.
  • Благодаря, Силвия!
    Аз съм вече два пъти дядо, сега наведнъж ще удвоявам /пу-пу!/ резултата...
  • Здравей Георги, желая ти да бъдеш най-страхотният дядо! Стискам палци на геройската мама и успех. Благодаря ти за включването и прекрасна вечер!
    Хари, благодаря ти. 😂
  • И аз,Георги!Силвето го заслужава!С голямото си добро сърце!
  • Благодаря, Надя!
    Но това не е помия - просто някакъв комплексиран човечец се мъчи да излее същността си...
    Подминавам, даже камък не хвърлям - да не ме опръска...
  • Георги е ерудиран творец, добронамерен и с чувство за мярка и хумор. Такъв човек не заслужава цялата тази помия, която се излива върху му!
  • Хари,
    подобни хорица не са смешни, а страшни с наглостта, агресията и глупавото самомнение, че простащината им е голяма сила. От този човечец получих шест писма в пощата, съдържащи заплахи. Съжалявам, че няма да съм на срещата при Силвия - очаквам двама /наведнъж/ скъпи гости, идващи за пръв път на тоя свят. И ще пропусна. А ми е интересно как това нещо ще се спихне пред реалността...
    Остави го - размирисва се...
  • Уважаеми,Йордане,дай моля ти се определение за "смешник".Иначе ще умра от смях от смешните ти коментари!Благодаря!
  • Благодаря, Хари!
  • Поздравление,Георги!Не изневеряваш на стила си,а той е увлекателен и уникален!
  • В рамките на правилата и законите ще се обърна към администратора с молба да спре нечии обсесии и простащини тук...
  • Неуважаеми,
    не държа на доброто ви отношение, не ми пука от заплахите ви. Заплашват и истеризират само слабите. А скандали вдигат само усетилите нелепостта си...
    Просто - не ви харесва каквото пиша, стойте настрани. И толкова...
    Тук не е чат!
    П.П. На "ти" съм само с близки и приятни хора...
    Сбогом!
  • Не ми се влиза в празни спорове за откровени глупости. Ако можете - обсъждайте творбата, не някакви неуловими за околните флуиди, дразнещи чувствителното ви обоняние. И, ако е възможно, минете към разума - мислете, анализирайте. Ако ви е невъзможно... Постъпете на служба нейде, където ще надушвате кое е правилно за властта и кое не. Що се отнася до "комунистическото" - ако за вас това е нехаресването на управлението на действащия член на БКП, другарчето му от ДС, другото другарче, бивш агент и т.н. ...
    И последно - не сте оригинален. Вашите съмишленици преди 85 години направо са горели книги, които са им прозвучавали малко комунистически /по ваш усет!/. Книгите на Кестнер, Хайнрих Ман, Лион Фойхтвангер...
  • Благодаря, Силвия, Лиа, Йордане!
    За мненията.
  • Да, сивото наистина е забележим цвят...боде очите и ти пречи да видиш какво има зад сивотата на завесата, наречена съществуване, живот...А,че първата чашка опростява нещата...вярно е!
  • Много вярно. За съжаление!
  • Благодаря, Надя!
  • !!!
  • Благодаря, Петре!
    А е тук, защото няма отдел за сатира. Възможно най-близкото...
  • Много мрачно, но може и още...
    А - защо - хумористична проза?
    Не видях хумор тук ...
    Поздрав най-сърдечен.
  • Благодаря за вниманието, Мариана!
    След ракийката в тая жега следва бирата...
Предложения
: ??:??