24.02.2021 г., 6:03 ч.

Workenеss 

  Проза » Рецензии, анализи, критически статии
889 6 19
1 мин за четене

    Напоследък в действителното пространство, в диалог между хората, в интернет пространството и сред пишещите братя, но преди всичко в политическите дебати се чуват парадоксални твърдения. 

     Разбира се, всеки индивид има право да твърди че е носител на истината, защото тя е понякога дълбоко скрита,има вид на достъпна,но всъщност е трудна за доказване. 

    Нали е от женски род, ето защо мъжете ще ме разберат:всички я желаем, но тя е на страната на ония, които я уважават!

    И все пак животът е достатъчно осмислен: има ли по-голяма истина, която е на страната на хората облечени с власт,богатство и лоби на върхушката?!

    Истината е една!

    Тя не се толерира само от индивидите, които са с престъпни намерения и извършители на такива,носителите на корупцията и...празнословци,за да бъдат с  различни мнения,дори да пишат фейкове, хейтъри с "особенно мнение"!Такива 

индивиди се усещат в свои води, когато "носят от девет кладенеца вода" и на "черното казват, че е бяло"!

     За такива Пушкин в "Евгений Онегин" завършва с:"Не спори с глупеца!"

      Тук,в сайта имаше няколко парадоксални "автори" на подобни мнения.Временно  се бяха запилели по себе си, но сега довтасаха нови "носители на тяхната си истина " и неудържимо тероризират с извратена представа и гносеологичен патос авторите !

Аксиоматичен въпрос ли е да се твърди,че Ботев е терорист, защото е превзел със сила корабът "Радецки",че Левски е масон и не е никакъв Апостол на Свободата, защото се е отказал от Вяра към Бога,захвърлил расото и тръгнал да буни българите?!

    Ще спра до тук, защото прекаленото фетишизиране и говорене от Името на Бог е характерно за хората с вманиачен и комплексиран мироглед.

    "Прекаленият светец и Богу не е драг!"

______________________________

** Workenеss

Парадоксално и злоумишлено противостоене на истината, защитаване на абсурдни стойности и твърдения, че те са неверни. 

 

    

 

 

 

    

 

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Таня!
  • Поздравления!
  • Благодаря за коментара и оценката, Миночка!
    Благодаря за поздравите, Надежда!
  • Поздравления!
  • Много си прав Стойчо, харесвам твоя патриотизъм, но винаги се намира някой, който да ти бръкне в окото.Нали сме родени на кръстопът, от различни семена заченати,просто няма как да сме еднакви, но да преобладават благоразумните, за да е по спокоен живота ни!
  • Благодаря за коментара и оценката, ИнаКалина!
    Благодаря на всички онези, които споделиха своите гледни точки, защото "всеки от своята камбанария ",но всички на мегдана (форум, агора,тържище)и прочие за търсене на истината.
  • Стойчо, прочетох статията и се сетих как казват, че истината се ражда в спора. Не съм оптимист в тази посока. В спора може да се роди убеждение, решение, единомислие, несъгласие... нещо което върши работа за да бъде прекратен, но истина - едва ли. Родолюбиви и патриотични хора са били, с високи идеали. И за Ботев и Левски може да се съди по делата им. А думите също са дела. Понякога по-силни и от самите дела.
  • Има го казаното от теб.
    Забелязал съм го и аз отдавна, но то е повсеместно...
    Поздравявам те.
  • Трикольорът е свещен, и новите герои, реалните. Хайде стига с твоите филми, само дрънкаш! Бягай в някой форум да си лееш логореята!
  • Аз пък не мога да се нарадвам на младите хора, че носят дрехи и шапки с ликовете на Левски и Ботев! И че в последните години изместиха тия на Че и Битълсите, а тачат и почитат нашите история и герои!
    И че Гришо по цял свят разнася славата ни с маска с трикольора ни.
    Завет какво и къде разнася? Виртуални брътвежи.
  • О,ама нека си пише Завет!
    Току-виж ревнал,че сме "врагове на богоугодното слово".
    Чудя се, как не ни е сравнил със Светата инквизиция?!
  • Вярвай си в каквото си искаш, Завет. Твое право е!
    Но жестоко си противоречиш...Вгледай се и ще разбереш!
    Извинявам се на Стойчо, че оспамихме творбата.
    За мен темата е изчерпана!
  • Точно където трябва, Завет!
    Точно където трябва!
    Не се прави на неразбрал!
    Мисля, че за цяла седмица всички разбрахме за отношението и „знанията” ти относно Апостола и делото му...
    Чувството за такт и себеуважение изискват друг подход от тук нататък...
    Не, че се опитвам да те съветвам, де!
    Ти знаеш всичко!
    И в подплътения патриотизъм няма нищо лошо...С право някои се страхуват от него...Защото сплотява.
  • Нямало е нищо!
    Нямало е Левски и Ботев, нямало е Стара Загора, осквернените български села...Три синджира роби, Балканджи Йово...Измислица са на благоговеещите българи...И Левски, Ботев и възрожденците ни са се заблудили нещо...„Под игото” е бръщолевене на Вазов, тефтерчето си Левски е написал от скука, а „ Записките...” на Захари Стоянов са пълна измислица...
    А джезие и девширме...Как ще ги е имало...И тях ги е нямало..
    И защо?!
    Защото има баялдъ, рахат локум, баклава, кючеци, гюбеци...И майцепродавци!
    Да! Но с шепа пръст не можеш да скриеш слънцето! Винаги пада обратно! В лицето ти!

    Поздравявам те за позицията, Стойчо!
  • Младен, благодаря за коментара и оценката!
    Пепи, с този емоционален лозунг от миналото ми напомни за Сталин, Хитлер и Мусолини, Мао дзъ дун и Пол Пот!
    В името на този лозунг са унищожени милиони люде,защото са били с етикети (знаем репертоара на диктаторите!).
  • "Който не е с нас - е враг наш"
    комунистически лозунг
  • Характерна черта за нас - българите, е че се опитваме да окаляме всичко. Ей така - за да е по-лайнян пейзажът. Аз лично си обяснявам този роден феномен с думите на Перикъл /един от най-великите оратори на всички времена/ от негова знаменита реч държана пред атиняните. Перикъл казва, че всеки в такава степен и доверие възприема казаното за деянията на другите, в каквато степен той чувства себе си за годен да ги извърши. От само себе си се разбира, че един подлец не би могъл да бъде смел и саможертвен. По тази причина той ще питае пълно недоверие към смелите и саможертвени личности и ще иска да ги детронира. А обяснения за неговото отрицание лесно ще се намерят. При българите, обаче, отрицанието си е направо патология. Хубово е, Стойчо, че защитаваш публично светлите и свети личности на България. Те не са само Левски и Ботев, но с тях традиционно сме свикнали, макар че с т.нар "турско владичество" и "османско присъствие" в учебниците, с лека ръка някои обезсмислят делата им.
  • Благодаря за смисленото мнения,Пепи!
    "Димо,хайде дим да те няма!"
    Лепенето на етикети е пряко обвинение към опонента:хипотетично, алогично твърдение за "разкрасяване" ,което създава определен образ.Нещо като лепенето на тапети, които създават естетически уют.
    Но целта на ЗАвет или ЗавЕт(?) е точно обратната. Целта му е да изопачи с преки неистини образа на човека, който аргументирано го оборва. На фона на "неговото мнение",останалите нямат право,виновни са по презумпция:детската игра-"те са лоши, защото аз съм добър"!!!
  • "Нали е от женски род", затова така самоотвержено се борите за нея и я искате гола!

    Сега сериозно: прав си, с глупци не се спори. Лошото е, че изпълват пространството и ще ти избодат очите.
    А нещата са прости, но за хората, които ги знаят. Знаят, че истината трябва да се базира на реални факти и аргументи. В противен случай си е най-обикновено предположение, хипотеза, фантасмагория: с една дума - най-обикновено бръщолевене. От повтарянето ѝ 100 пъти няма да се превърне в истинска истина. Във всяка област си има определени понятия. И пренасянето им от една област в друга: например от физика и механика в някоя духовна или обратното, може да направи само "мазало". Както и терминът "моята истина". Няма как глупецът да те разбере, че неговата истина е най-обикновено мнение. Той не прави разлика между мнение и истина.
    Поздравления! Прочетох с удоволствие!
Предложения
: ??:??