25.01.2018 г., 16:27 ч.

За левицата и десницата 

  Проза » Други
512 0 0
2 мин за четене

Нека левицата ти да не узнае какво прави десницата 

Матей 6:3

В своето служение Христос извърши много изцеления и добри дела. В унисон с  характера и цялостното си поведение : „няма да се скара, нито да извика, нито ще чуе някой гласа Му по площадите” (Матей 12:19),  Той  заръчва на излекуваните от Него да не разказват за случилото им се: Гледай да не кажеш това на никого; но за свидетелство на тях иди да се покажеш на свещеника и принеси дара, който Мойсей е заповядал” Матей 8:4.

Може да предположим, че Исус смята, че още е рано да разкрива Своето естество. Разбира се, Той не очаква, че действията и изцеленията, които извършва  ще се запазят дълго време в тайна. Така и става.

Фарисеите  смятали, че Исус търси известност, иска да се прочуе и затова Му предлагат вместо в неизвестния град Галилея, да отиде в Юдея, където ще могат да го видят много повече хора, защото никой, който сам иска да бъде известен, не върши нищо скришно. Щом вършиш тези дела, изяви Себе Си на света” Йоан 7:4.

Смисълът на Христовото  послание, обаче е бил да не парадираме с доброто, което вършим. Благотворителните ни дела  да са предназначени за Отца, а не за да получим  известност  и слава сред хората. Скромността и смирението да съпровожда благотворителността. Символично тя да е тайна, даже и от самия себе си , т.е. „лявата ти ръка да не узнае какво прави дясната”. Така Той заклеймява възгордяването  и шумното перчене.

Практически е невъзможно винаги да оставаш абсолютно анонимен. Затова не трябва да се приема до такава степен буквално, че да се забрани всяко дарение, което може да бъде видяно, защото по този начин  се насърчават добрите дела.

Освен скромността, при даването е важно и състоянието на сърцето. Апостол Павел съветва: Всеки да дава, според както е решил в сърцето си, без да се скъпи и не от принуждение; защото Бог обича онзи, който дава на драго сърце” 2 Коринтяни 9:7.

Не винаги даренията и благотворителността е наложително да бъдат  финансови средства . Понякога е необходима помощ от различно естество - да отделим време, сили, внимание. Това зависи  от конкретните нужди.

И Бог няма да остане равнодушен „който има щедро око, ще бъде благословен, защото дава от хляба си на сиромаха” Притчи 22:9. Щом Исус Христос  го прави, значи такава е Божията воля.

А в Деяния апостолът припомня: ”…трябва да помагате на немощните и да помните думите на Господ Исус, как Той е казал: По-блажено е да дава човек, отколкото да получава”  Деяния  20:35.

© Anastasia Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??