15.03.2020 г., 22:47 ч.

За някои аспекти на българските открития 

  Проза » Разкази, Хумористична
1042 8 13
9 мин за четене

 

      Българската академия на науките е най-старата в света. Всъщност, тя е много по-стара от света, тъй като Земята е нейно изобретение. След като се самоучредява в първата наносекунда от вселенското време, БАН само за сто милиона години успява да еволюира до първата амеба в галактиката. В този си еволюционен стадий академията изобретява Господ, на когото дава изключителни пълномощия и ексклузивни права да изобретява всичко останало. Ръководейки се от дадените му пълномощия, Господ чинно се заема да изобретява и приключва седмичната си работа само за шест дни. На седмия сяда да си почине в градината си, решена изцяло в български стил, с лехички домати и пипер. Отпочивайки, Господ си отваря компот от български дюли и благодушно си дъвче дъвки "Идеал" с нетраен аромат. Тогава той е още млад и неопитен, не знае на какво са способни някои българи и в какви саги ще го въвлекат по-нататък.

      Конфликтът между Господ и българите възниква заради желанието на последните да спорят и да отричат чуждите постижения, а също - да ги присвояват, ако могат. Българските академици още в началото си приписват изобретенията на Господ. Доводът им е, че при Сътворението Господ е действал не в лично качество, ами в качеството си на техен пълномощник, по силата на нотариално заверено пълномощно на нотариуса Свети Петър. Поради това, застъпват те, всички права над изобретенията остават за Академията. Тогавашните юрисконсулти на БАН, бидейки по-компетентни международници и по-отракани от сегашните, отнасят казуса към Отдела за патентно право при планетарния арбитраж (съкр.: "ОПП-ППА!"). Така започва процесът на българските учени срещу Господ. Това е мегапроцес. Той не е приключил и досега, а след постепенното измиране на учените, те са заместени в процеса от своите наследници и правоприемници - настоящите българи. Някои от тях и досега яростно винят ответника в съзнателно и тенденциозно изтребване на предците им - явно за да ги откаже от исковете им срещу него. Затова в днешни дни мнозина българи все още не са се помирили с Господ, ами са в открита вражда с него, не му вярват и го хулят. 

      Адвокат на Господ по това дело е известният Фридрих Ницше. В един момент той се опитва да издейства прекратяване на делото с тезата, че клиентът му е мъртъв и че след смъртта си той не е оставил наследници по закон (установено е, че Господ е бездетен, макар да е едноличен попечител на Адам и Ева и всичките им низходящи). Освен това Ницше не представя акт за смърт, нито саморъчното завещание на Господ като твърди, че то е загубено по време на Големия потоп. Арбитражът се колебае, но в крайна сметка приема, че въпросът за съществуването на Господ е преюдициален за изхода на делото. Така той отхвърля искането на Ницше делото да се прекрати, но намира основания за спиране на производството - до изясняване процесуалната легитимация на Господ. С тази мъглява и неразбираема формулировка делото е спряно и тя досега подклажда неспирните съмнения на българите към честността на всички съдилища.  

      Междувременно те не седят с пръст в уста, ами масово се посвещават на наука и откривателство. И с времето постигат забележителни успехи в тези две области. Може да се каже, че днес всеки българин е учен човек, с мнение, познания, аргументи и принос към науката. Тази секция включва някои от най-значимите български научни постижения и открития, подредени в хронологичен порядък: 

 

      - След като изобретиха Земята, българите удвоиха националния си бюджет за наука, за да могат да изобретят втора планета, алтернативна на първата. Целта им беше да гледат там на спокойствие футбол, далеч от жените си. Дори беше измислено име на планетата - Рай, - но впоследствие проектът бе спрян и зарязан, тъй като се установи, че в Рая е твърде студено и там алкохолът не може да се съхранява в течен вид, ами замръзва. Последва указ на императора на България за заличаване на Рая от регистъра на действащите планети (232 хил.г.пр.н.е.).

 

      - През 1662 г. пр.н.е. български математици начело с проф. Михаил Константинов установиха за първи път, че 2+2=4. Няколко хилядолетия по-късно професорът самостоятелно успя да докаже, че 2+2 може да бъде равно и на 5, и дори на 20 - в хипотезата, когато български избирателни комисии броят бюлетини.

 

      - През 1308 г. сл.н.е. учени от Русенския академичен крайдунавски институт за ядрена токсикология и алкохол (РАКИЯТА) успяха да открият, че е възможно човек да бъде трезвен, стига да не пие цял ден. Бяха им необходими пет месеца да докажат условието, тъй като доброволците за опита отказваха да консумират странния и непознат химичен флуид dihydrogen monoxide, наричан също H2O.    

 

      - В резултат на горното и след провеждането най-накрая на необходимите опити, изследователите на РАКИЯТА успяха да установят още, че dihydrogen monoxide не е отровен. Беше му дадено наименованието "вода", тъй като то напомня за водка. Ръководейки се от това откритие, по-късно българите успяха да открият и топлата вода. Откриването на топлата вода е изцяло български патент или както е модерно да се казва сега - коронен номер. Той е признат от Световния търговски институт за патенти и ценни изобретения (СТИПЦИ). 

 

       - През 1927г. научните работници при Ихтиманския институт за интензивни изчисления, изкуствен интелект, интерактивни инициативи и имагинерни изследвания (ИИИИИИИИИИ) откриха, че колкото повече вали, толкова повече вали. След още 32 години те доказаха и обратна зависимост. В момента върви ново модерно изследване, което цели да докаже, че независимо от количеството дъждовна вода, водната криза в Перник не подлежи на трайно разрешаване. Изследването се финансира по европейска програма с усвоени средства от Министерството на охолната среда и мърдите. 

 

      - През 1964г. ИИИИИИИИИИ достигнаха още по-високо научно равнище, като откриха формулата за висшето човешко щастие. Алгебричното извеждане на формулата е Ω=3ω+2φ, където: 

 

        Ω е висшето човешко щастие;

          ω е стограмова чаша с домашна ракия;  

          φ е шопска салата със забучена отгоре люта чушка. 

 

      - Във вечерта на 17. ноември 1993г. бе направено важно научно откритие от двама български специалисти по приложна теология: Николай Колев - Мичмана и Петър Василев - Петела. Те съвместно успяха да открият, че Господ е българин, докато гледаха футболен мач между отборите на Франките (понастоящем вече Френска Арабия) и България. Очакваше се откритието да доведе до прекратяването на делото, по което България съди Господ, и до облекчена процедура, по която последният да придобие български документи за самоличност. Но това не се случи поради втвърдяване позицията на БАН (действаща вече с пълно наименование по абревиатурата си "Бюрократи за абсолютно невежество"). Отгоре на всичко, Северна Македония най-неочаквано се присъедини към съдебния процес, заявявайки самостоятелни права и насочвайки исковите си претенции срещу двете страни по спора. Недвусмислената позиция на Скопие е, че не българите са изобретили Земята и Господ, ами северни македонци. Северна Македония също така обосновава твърдения "... дека Сланчевата система и досегаж продалжува да биде нашото васално владенийе, а па Мртво море, Луната и сека йедна сатурнева дупка се казуват наши исключителски икономски зони"  (на лист 5 696 114 848 220 318 от делото).  То продължава да бъде висящо пред ОПП-ППА.      

 

      - Последното засега знаменито българско откритие датира от 2007г. и негов автор е чичо Гошо от Долни Дъбник. Той откри, че за да може да гледа канала XXL и другите кодирани еротични програми по телевизията, трябва да въведе код 1234. Последвалите възбудени вълнения в града станаха повод той да се преименува от Долни на Горни Дъбник. 

 

      - В най-скоро време предстои най-новото българско откритие да стане факт, но все още никой не знае за това. Включително работещите по него. Това е така, защото по отколешна тукашна традиция към работа се пристъпва без разработен план, а към действия - без предварително обмисляне (понеже българите са известни рационалисти и икономисват по-умело от всеки друг; мисленето и планирането изяждат твърде много време и избягвайки да мислят, българите всъщност съкращават процесите и си вършат работата по-бързо от всеки друг). Откритието най-вероятно ще се осъществи в един от идните дни в засекретена българска лаборатория. Предположението почива на наблюдението, че в драматични времена и необичайни ситуации българите удвояват своето СПД (склонност към панически действия). Вече е сформиран кризисен щаб, който функционира под наименованието ЩУКА (Щаб за управление на кризи и аварии). Щуката наскоро остана без вода в язовир "Студена", но сега се очаква да се представи значително по-добре. Целта на заданието е щуката да улови короната, а не обратното. В дейността която разгръща, ЩУКА се подпомага от Единния български антивирусен и санитарен инспекторат (ЕБАСИ). Само ЕБАСИ е в състояние да събори короната. Само ЕБАСИ и нищо друго! 

 

      Говорейки за българските открития, не бива да подминем уникалния и самобитен архитектурен стил в страната. Тя има пълното право да се гордее с архитектурните си забележителности. Такива могат да се видят във всички по-вървежни градове на България, която е родина на неподражаемите и неповторими стилове Мутротюдор и Мангобарок. Те са възникнали благодарение на огромните талант и въображение на местните строители и архитекти. Тук средиземноморският сецесион е заменен от сив бетон, инкрустираните арки - с пъстри шарки, а фасадите отправят сериозно предизвикателство към здравия разум. Сградите, издържани в класически Мутротюдор и Мангобарок, са така оригинални, че архитектурният им замисъл е непосилен за проумяване и невъзможен за копиране от чуждестранни архитекти. По тази причина такива сгради не могат да се открият никъде другаде по света. 

      И много други неща също не могат да се открият никъде другаде по света. Затова нашите открития са безподобно уникални. 

      Останало ни е само себе си да открием. Все още зарити някъде из купчината собствени откривателства, нововъведения, рационализации и подобрения. Може би точно сега е времето.            

              

© Дон Бъч-Странски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • То ти всичко си казал тук. Как успя? И край на скуката обаче.
  • Господи, дай акъл на българина, а на някои и Упътване за работа с него!
    А другите българи, които за да “пробият“ се “изнасят“ с откритието си извън страната? Има ги , не е един!
    Елегантно поднесен хумор,Дон Бъч! Поздравления
  • Ми аз го прахосвам. Както сторих с немалко други неща. Ще се старая повечко занапред.
  • Ей, сега ни се е.б. м...... . Какво ще правим със "свободното време"?
  • Скъпи приятели, безкрайно Ви благодаря за отделеното време и насърченията! Извънредното положение не отменя правото ни да пишем сатира. Пък иронията е оръжие, което мисля да използвам тези дни (в които, види се, предстои ми да опозная това не много ясно ми нещо именувано "свободно време".
  • Трябва да призная, че много ми напомня на един разказ на Станислав Лем, но няма лошо човек да се учи от най-добрите. Аз също го правя.
    Поздрави за свежите и остроумни идеи!
  • Удивително си изобретателен, скъпи Дон. Смях се от сърце! Но в интерес на истината в БАН наистина са направени немалко научни открития. Например откритието на века на българския гений проф. Иларион Янчев /вечна му памет/ - победителят на рака, което може да се окаже и панацеята срещу КОВИД-19. Изобщо в почти всяко голямо техническо изобретение пръст има и българин. Що се касае до "ЩУКА" и "ЕБАСИ" съм напълно съгласен с теб. Както съм съгласен и че вселената е създадена от българите, барабар с Бог. Иначе защо Бог ще е българин?

    П.П. Сърдечно ти благодаря, че подкрепи два мои текста. Трогнат съм!
  • Готино, свежо, издържано в нашенски стил! Поздравления!
  • Отново поздравления за оригиналния хумор и безпощадна.сатира! "Най-мразим да мислим". "Първо.правя, сетне включвам, след това пуши, след това мисля". .
  • Ха! Браво! Това е то тук и там. Поздравления за мисълта. И за начина на писане - също: безподобно уникално, като нашите открития.
  • Няма нищо по-приятно за четене от хумористична ирония примесена с традиционнен местен шовинизъм, клонящ съм чисто нашенско родолюбие и гордост Майтап, майтап, ама като кажеш истината и хората се смеят, ама и лекичко им присяда. И само ще добавя - чудесно аналитично мислене и подход към проблематиката
  • Дон, ти май лобираш за някаква нова фракция, призоваваща към мислене и себеопознаване. 'Що ли ме стува, че може да стане /мисленето и себеопознаването/ само след restart. В момента някой посяга към бутона.
  • През цялото време ми беше забавно, но това най-много ми хареса:
    "В най-скоро време предстои най-новото българско откритие да стане факт, но все още никой не знае за това. Включително работещите по него. Това е така, защото по отколешна тукашна традиция към работа се пристъпва без разработен план, а към действия - без предварително обмисляне (понеже българите са известни рационалисти и икономисват по-умело от всеки друг; мисленето и планирането изяждат твърде много време и избягвайки да мислят, българите всъщност съкращават процесите и си вършат работата по-бързо от всеки друг). "
    Текстът води в неочаквани посоки, а финалът е право в целта - съвестта на бягащата от съвестта си сянка на човек. Този текст не е само за българи, ами за всеки човек, който иска да се развесели и намери къде е слабото му звено. Мисленето, без него е нищо... А отъждествява ли се с масата е изгубен. Трябва да има нещо свое: личност, без личността животът му ще се окаже просто виц.
Предложения
: ??:??