27.10.2021 г., 20:06 ч.  

Злободневно 1 

  Проза » Хумористична
341 0 1
4 мин за четене

С тия маски ми дойде до гуша! Сложи-махни, сложи-махни! Влизаш някъде – слагаш, излизаш – махаш! Голям зор! И като се замислиш, от толкова много махане и слагане тя тая маска поема цялата мръсотия от ръцете ти. Че и пари пипаш…

Обаче, понеже обичам да мисля, започнах … да си мисля! Ами на Желязната маска да не би да му е било лесно?!! Човекът цял живот търпял това метално чудо на главата си /Боже опази!/ Ами войниците с тия противогази? Дори и само учения да правят, пак си е гадно! Ами арабките с бурките в Афганистан и в някои други арабски страни /Господи!!!/. Ами жертвите на мафията /от филмите, де, пък може и в действителност/; като им пъхат разни парцали в устата и им слагат черни чували по главите… Ами на Маскирания певец лесно ли му е, а? Та те, нашите маски, са си направо лукс!

И понеже психолозите постоянно съветват – Мисли позитивно! Мисли позитивно! – и аз започнах да мисля позитивно. Лекарите казват, че маските пазели, други пък контрират – не пазели. Къде е истината – дявол знае! Затова реших да погледна на маската от друг ъгъл. Мисля позитивно, де! И си разработих цяла концепция за употребата на маската в ежедневието на средностатистическия човек, в случая – на средностатистическата жена. И открих много съществени ползи от този атрибут.

Например открих, че маската може да се превърне в красив аксесоар от тоалета ти за деня. Купуваш си маски в различни цветове и започваш да ги съчетаваш. На черно-бял тоалет шляпваш една черна, обаче в тоалета трябва да преобладава бялото / да не стане много мрачно общото впечатление/. На червено рокле с бял кант слагаш и бяла маска. На кафяво костюмче може да използваш няколко цвята – бежово, зеленикаво, жълто… Не, жълто ще е много ярко! Обаче маска в черно или бяло – в никакъв случай! Имам маска в цвят пепел от рози и тя много върви на сива дреха, обаче трябва да има и някакъв друг аксесоар в цвета на маската, за да се върже. Затова си купих едно колие и стана страхотно съчетание! И с оранжевия цвят може да си поиграем, като прибавим някое подходящо шалче. Въобще можем да се позабавляваме!

Обаче за текстилните маски пише, че са ефективни до 5 пранета. Еее, че то 5 пъти нали е една седмица?!!! Абе кой пък ще знае колко пъти съм я прала? Може да си я пера и сто пъти! Да не би да пише на нея? Пък ...може и въобще да не я пера!!!

Освен това открих, че маската през зимата е незаменима – пази те от студения въздух и ти става по-топло на лицето. Но тук има една тънкост – за да не плашиш хората по улицата, първо слагаш маската, отгоре слагаш красив шал и така нищо не се вижда. Само ще внимаваш, като вървиш, да не ти падне шала, че ще те гледат като паднал от Марс!

Има и други ползи от маската. Например стигнах до извода, че жени, които се притесняват за своята външност / мислят се за грозни, де/, могат да правят шашми. Гримират силно очите си, слагат подходяща за цвета на очите маска, която да прикрива муцунката, тренират един серцеразбиващ поглед и …са готови. Ще минат за тайнствени красавици, като арабките, на които само очите им се виждат, а за другото само се предполага. Уважаеми дами, ако се притеснявате, че сваляйки маската, може да разочаровате новото си завоевание, ще ви дам следния съвет: накарайте го да се влюби толкова силно във вас, че вашите несъвършенства под маската да му изглеждат божествени!

Ееее, отплеснах се да пиша, обаче не мога да не спомена още някои ползи от маската. Например ще спестиш някой лев от покупката на червило, защото такова просто няма да ти трябва. Жените с чаровни устни и усмивка са малко ощетени, затова наблягайте на очите и прическата!!!Освен това всякакви развалени или липсващи зъби са успешно прикрити, а лошият дъх, който понякога е по-смъртоносен от всяка вирусна инфекция, остава единствено за вас. Да не говорим и за това, че под прикритието на маската можеш да насочваш разговора в удобна за теб посока /под предлог, че не са те чули и разбрали/, да ругаеш тихичко всеки, който те ядосва, да се оригваш, да си тананикаш, да си говориш сам…

Да мислим позитивно!!!

***

Всяко нещо в нашия живот има две страни. Зависи от коя страна ще го погледнеш. Аз предпочитам да съм на ръба и да гледам и двете страни – така ми е по-лесно. И по-смешно!!!

 

 

 

 

 

© Snejana Nankova Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • О, има и още ,.. например, ядеш сутрин шкембе чорба с повечко чесън и оцет, не се усеща мирис, нали,... или мърдаш устни ''дъра-дъра мамата'', по адрес на един от преките си шефове...
    Все пак има полза от маските
Предложения
: ??:??