Dec 5, 2017, 11:22 PM

(Без)полезните списания и реклами 

  Essays
1454 3 15
4 мин reading

(Без)полезните списания и реклами

 

Тези дни имах грип и докато чаках при лекаря си реших да поразлистя някакво списание. Попадна ми Woman. Отворих на посоки и зачетох. Първата статия се казваше: "Открихме секса на 70 години" и някакви съпрузи споделяха, че секса им съвсем бил замрял. Дали от годините или от скука не се знае. Че и на снимка се бяха изтрапосали. Много ексибиционисти има. Откакто обаче започнали да посещават някакъв суинг клуб и да си полягват с други двойки, да си разменят партньорите,  сексуалният им живот разцъфтял на тия години и вече правели невероятни неща. Представих си живо гледката и доста се сащисах. Дали съм много старомодна, но никак не ми допадна тази идея. Стори ми се гадна история и я зарязах. Следващата статия беше от майка на тийнейджер, която възторжено споделяше, че синът ѝ трябва да пуска по едно евро в нейна касичка всеки път като каже "Мамо, моля те..." Така я молел пo-рядко за услуги и било много възпитателно, и тя така си вземала обратно част от джобните пари, които му давала можела и да си купи дори нова чанта после. Страхотен възпитателен метод. Пък и подобрява връзката между майка и дете. После се чудят, че не си познават децата. И тази статийка ме отврати и реших да погледна модата. Там намерих снимка на женска ръка, пръстите на която бяха целите в сребрист прах, като сенки за очи. Най-новото, което въвела модната дизейнерка Вивиян Уестууд. Да си гримираме ръцете! Абе, тия хора не си ли мият ръцете?? Поне след влизане в тоалетната... Ами това значи да си гримирам пръстите 6 пъти на ден... Ама и аз с тази хигиена. Хората гледат да са елегантни и шик, аз ще се мия! Време е да спра. Поотупваш си ръцете в дрехите и готово. Следващата снимка беше на ръката на Лейди Гага с пръстени на всеки пръст, които завършват далеч след ноктите с остра стърчилка. Нещо като в един филм на ужасите с огромните щръкнали нокти... Забравих му името. Мода за жени, които не си използват ръцете... а може и главите. Прелистих по нататък и попаднах на статия как да отслабнем, какво да не ядем и т,н., тя никога не липсва в списания за жените. Имаше и още глупости, но не ми се пише. Мисля си дали аз съм много старомодна или... живеем в ненормален свят? Опитват се да ни обливат с глупости. Следващия път като ида на лекар ще внимавам какво списание вземам в ръцете си. Направо са ЗАРАЗА.

 

Сетих се по този повод един списък на програмите по различни канали на телевизията и темите на рекламите, които някой беше публикувал във Фейсбук... Препарати против гъбички, против запеци, с какво да стържеш дъното на загорели тенджери, против газове и за добро храносмилане... да ти е приятно да си ги гледаш, докато вечеряш например. Нещо подобно получих по имайл. Реклама за някакъв препарат за отслабване. Пишеше, че за три месеца ще отслабна петдесет килограма. Ами хубаво, тогава ще тежа около 800 грама, това си ми е мечта, пак да имам тегло на недоносено бебе. На зет ми пък му пратили реклама от погребално бюро с предложение да си уреди сам погребението, за да не се затрудняват близките му някой ден. Пък и така ще е по негов вкус. Не че после може да контролира изпълнението на поръчката.

 

А не дай боже да погледна някоя страница с детски дрешки или да потърся клозетна чиния в интернет и край. После и новини да чета и в страницта на университета да вляза, отстрани ще ме преследват детските дрешки и клозетни чинии месеци наред...

А рекламите пък за парфюми... с тези чудесни имена Envy на Gucci /Завист/,  Egoist на Chanel /Егоист/, Рoison нa Dior /Отрова/, все нежни хубави имена, да ти е приятно да ги подариш на някой. Само да внимаваш да не помисли, че му правиш намек някакъв и да пострадаш.

 

Тези дни пак нови находки в списание, което този път са ми пуснали безплатно в пощенската кутия. Казва се NEW MOM, Нова мама. Аз съм минала този период, но все пак полюбопитствах какви теми предлагат и ето резултата. Първото закачливо заглавие "Оргазъм по време на раждането - не може ли или пък да?", и там интервю с млада жена, която твърди, че имала пет шест оргазма докато раждала бебето си. Бре, да му се не види, нас защо никой не ни научи на този трик, ами само болки и крещене си спомням. И акушерки, които ни се карат и ни навикват. За оргазъм не може да е ставало дума и в подготовката за раждане, само за дишането ни говореха. Следващата статия "Какво трябва да имаме непременно преди раждането" с  английската "прекрасна" дума MUST-HAVES; много мразя като пъхат английски навсякъде за да звучи „по-елегантно". Имаше списък на доста ненужни вещи. Прелистих нататък и пак идва мода естественно. Снимка на практичен за млади майки огромен бодлив пръстен отрупан с камъни... ако иска да извади очичките на новороденото си бебе.

 

Ех, защо ги нямаше тия полезни списания като бях бременна да ме подготвят както трябва за раждане с оргазъм и важни покупки.

Люси Петкова

© Люси Петкова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Напоследък повече ни манипулират и заблуждават вместо да ни информират
  • Информацията може да издига, но може и да убива.
  • Благодаря за интереса Ели, Албена, Шо!Весел уикенд ви желая, остават само някакви си 4 дни🎄😊
  • Разсмя ме! Макар в реалността да ми се доревава от изнудвачески реклами! Пишеш увлекателно!
  • Споделям напълно написаното от теб Люси! Поздравявам те!
  • Въпреки че разказваш за познати и банални неща, много увлекателно си ги описала, Люси.
    Интересно ми беше да прочета и споделям позицията ти.
  • Благодаря за интереса и коментарите, Хари Пепи, Ирен, Мариана... Ние ги критикуваме и си говорим, но керванът си върви, както се казва. Да се повишава оборота и се пълнят домовете с ненужни неща, а после и да замърсим околната среда с още боклуци.
  • Според мен трябва да са забранени реклами на - лекарства, храни, напитки,детски дрехи, миещи препарати, козметика, санитарни принадлежности... хайде да не ви отегчавам
  • С този сарказъм, умело вплетен, ме развесели, Люси! Тъжен, черен хумор - няма значение, много хубаво си го поднесла! Браво!
  • Много ми хареса,Люси!Хем се смях с глас,хем се замислих!Поздравление!
  • Брагодаря за интереса и коментарите, Силве, Руми, Надежда, Иржи, Мариана Всички го виждаме и става все по неприятно присъствието на рекламите. Нито филм спокойно да изгледаш, нито музика да си пуснеш...всичко прекъсва и безкрайни глупости и манипулации. Колко е важно това или онова. А за най важните неща в живота никой не ни говори!!
  • Но толкова интересно го разказваш,Люси този действителен "материал"от ежедневието,че всеки се сеща за нещо подобно с него...Аз дълго съм преживявала това "хапче против разстройство"точно на закуска,а и сега твърде често в пощенската кутия се намират обяви от погребални агенции...Но...рекламата е майка на търговията-това е девиза навсякъде!
  • Да не знаеш да се смееш ли, да плачеш ли...Ако купуваш тоновете илачи, които рекламират, гарантирано Няма да умреш, ако все пак гушнеш букета( от глад, защото не са ти останали пари и за хляб),погребална агенция "Конят Румен"(името не е измислено, намира се в квартал "Орландовци" ), е на твоите услуги...Мила, родна картинка!
  • Ех, Люси! И списанията и телевизиите се изчанчиха, сякаш няма за какво да пишат и говорят, толкова ли нормалните теми се изчерпаха... В стремежа си да оригиналничат и да привличат интереса на хората, буквално обезумяха! Поздравявам те за темата!
  • Не се умориха да ми изпращат имейли от Англия да си осигуря погребението. Загрижени, погребални агенции... Обясних им, че имам други планове и не ми се умира тази година.
    Ама те упорити, трябва да се подсигурите, за Оня свят, казват. Имало много желаещи, защото там падало голям купон. Багаж, не ми трябвал, само роклята от абитуриентския бал и било желателно да платя сега. Ако можело и да съм праведна. Викам: Тц! Тука ме изгубихте. Ще ви фалира бизнеса, ако пращате писма на такива, като мен.
    Светът е изтрещял явно. Усещам как скоро ще измислят метод, жените да забременяват не по полов път.
    Страхотно есе, Люси! 🌺
Random works
: ??:??