Jun 3, 2008, 7:56 PM

Истинското съкровище 

  Essays » Students
4595 1 1
2 мин reading
 

Истинското съкровище - дали това са останалите от времето на прадедите скъпоценни камъни и бижута или е нещо по-ценно, но забравено за човечеството. Може ли човек да купи или подари съкровище? Изникват хиляди въпроси в главата на човек какво е истинското съкровище. Лутал се между четири стени умът заедно с разума и осъзнал, че притежава съкровище вътре в себе си. Но ще успее ли да го осъзнае и запази?

Богатството е в човешката душа, а не измежду хилядите материални и предметни ценности. Те могат да сторят така, че човек да забрави какъв е по природа и същност. А не мислите ли, че те са също част от богатството на АЗ-а? Малцина осъзнават, че някъде там... вътре в тях, в душата има се крие нещо специално, което другите не го притежават.

Парите, купищата зелени банкноти, приятелите, които се превръщат в предатели... не, това не е съкровището, което искаме. Богат или беден, но с чиста и искрена душа, това е истинско съкровище.

Умението да разбираш хората около теб. Разбирателството и любовта градят днешното човешко общество. Нима ще е осъществимо, ако в нас не се крие едно скъпоценно съкровище. Цялото богатство се крие вътре в душата. Из купищата незначими неща то всеки миг си прокарва път, за да ни посъветва. Да оцени и критикува постъпките ни. Милион пъти сме се запитвали „Защо не постъпих така?; А можех да направя онова". Може би, не си повярвал достатъчно в себе си. Не си разчитал на собствения инстинкт. Живота всеки път дава втори шанс, при който може да поправим грешките си.

Търсенето на съкровище, което се спотайва вътре в нас, ни изморява. Възможността да стигнем възраст, при която да не успеем да го използваме пълноценно, е твърде вероятна.

Запитвали ли сте се някога дали ще постъпите правилно спрямо другите? Разбира се, че всеки си има индивидуално мнение и „съкровище" в себе си. Човек изгражда своята личност на базата на това, което притежава - на базата на вроденото му богатство. Няма смисъл от скъпите коли и бижута, от парите на мама и тако. Те не са критерии за същността ти. Вярно е, доста от хората гледат външността и облеклото, но нека да видим какво се крие под тях. Едно нищо! Разглезено момиче или момче, което е свикнало да получава всичко на тепсия, което никога не се е изправяло само да се бори срещу съдбата си. Не е преоткрило дори и душевната си красота.

Но нека все пак си представете, че човешкото богатство е един пъзел и всяка част от него е една душа. Знаете ли, едно малко парченце е ваше. Ще съумеете ли да запазите в сърцата си?

© Меглена Стефанова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • е хубаво всички само това казват че не гледат матерялното, и в краина сметка се стигна до там че в днешно време няма момиче което да не се интресува от матерялното факт
Random works
: ??:??