Jan 2, 2023, 9:53 AM

 Божият суверенитет - 1-ва част 

  Prose » Reviews, analyzes, critical articles
711 0 0
Multi-part work
3 мин reading

 „Илия беше човек със същото естество като нас; и се помоли усърдно да не вали дъжд и не валя дъжд на земята три години и шест месеца; и пак  се помоли и небето даде дъжд и земята произведе плода си”

Яков 5:17-18).

Много от нас, след отговор на молитва от Бога, са изпитвали онази необикновена радост, когато думите са неспособни да опишат учудването, благодарността, удовлетворението. Но понякога, колкото и горещо, и настойчиво  да се молим, даже да постим, и да сме сигурни, че имаме пълно основание да получим отговора, който очакваме…не го получаваме. Друг път  искаме едно, а Бог ни дава нещо друго, което никак не очакваме. Чудим се, недоумяваме, питаме се защо,  нали е казал „И каквото и да поискате в Мое име, ще го сторя, за да се прослави Отец в Сина” (Йоан 14:13) и „Вие не избрахте Мене, но Аз избрах вас, и ви определих да излезете в света и да принасяте плод и плодът ви да бъде траен; та каквото и да поискате от Отца в Мое име, да ви даде” (Йоан 15:16) . Причините за това как Бог ще отговори на нашите молитви са различни. Те са в зависимост от Неговите планове и воля, от нашето поведение, послушание, нужди, понякога липса на достатъчно вяра, неподходящо време, не разбираме ползата за нас и др. По този въпрос Яков 3:3 казва: ”Искате и не получавате защото зле искате”.

Една от важните причини е Божият суверинитет.

Как се проявява Божия суверенитет? Това е една от най-важните характеристики на Бога. Суверен, според тълковния речник, означава независим, върховен владетел, който разполага с абсолютна, неограничена власт.

Бог упражнява Своята суверенност, чрез личностните Си характеристики, основната от които е неограничената Му власт. Това Божие право се дължина на обстоятелството, че Той е Създателят, Творецът на небето и на земята, на всичко видимо и невидимо, одушевено и неодушевено. В това отношение в Библията има запомнящо се и лесно разбираемо сравнение:

о, човече, ти кой си, що отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил? Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да направи съд за почит, а с друга част – съд за непочтена употреба?“ (Послание към римляните 9:20-21).

Бог има власт не само над творенията Си, а и над всички реални духовни сили и измислени от хората богове. В Псалм 135:5 се казва: “аз познах, че Господ е велик, и че нашият Господ е над всичките богове”.

Това Негово качество е описано в една много впечатляваща история. Бог обещал на Мойсей да му помогне за освобождаването на еврейският народ от египетското робство: „ ще те изпратя при Фараона, за да изведеш людете Ми израилтяните из Египет” (Изход 3:10). По различни начини магьосниците на фараона, които контактуват със силите на поднебесната, се опитвали да се противопоставят на Божите действия (Изход 7:11) . Всички опити да бъдат осуетени Божите намерения, обаче, завършват с неуспех.

Следва

 

» next part...

© Anastasia All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??