Jan 8, 2023, 9:10 AM

 Божият суверенитет - 4 -та част 

  Prose » Reviews, analyzes, critical articles
582 0 0
Multi-part work « to contents
3 мин reading

Още един показателен пример, за това, че действията на Бог може да ни изглеждат нелогични, несъответни на нашите желания и очаквания, но от Негова гледна точка, винаги целят нашето добро.

Посрещайки Исус Христос с цветя и почести при влизането му в Ерусалим (Йоан 12:12-13), народът очакваше коренна промяна в живота си, надяваше се, че посреща царя, който ще ги освободи от римската власт. Христос много лесно можеше да свали правителството, защото за Бога няма нещо невъзможно. Но Той не само нямаше намерения да се меси в политиката. Нещо повече, доброволно се съгласи да бъде разпнат и умъртвен (Йоан 15 :25) „това става и за да се изпълни писаното им в закона слово „Намразиха ме без причина”. Христос не оправда очакванията на народа - да свали римската власт и да седне на престола. Но Бог може да употреби всяка една власт за Своите цели. Защото Божията цел беше духовното спасение на човечеството и Христос я изпълни, независимо от мъченията и страданията, на които беше подложен. Нашата борба не е срещу кръв и плът, но срещу началствата, срещу властите, срещу духовните сили на нечестието в небесните места” казва Бог (Ефесяни 6:12). Всички бяха разочаровани. Според хората – нелогично, дори глупаво поведение. Това, до голяма степен, се отрази по-късно и на решението да бъде разпнат (Йоан 19:15-16).

Но според Божият план точно това Христово поведение изработи Спасението на цялото човечество. Това по-късно доведе до изпращането на Святия Дух и разпространението на християнството в Европа. През 3-ти век езическа Европа приема християнството като официална религия. По-късно то се разпространява из целия свят, та до сега. Християните в цял свят в момента са 2,18 милиарда души, което е почти една трета от населението на планетата.

 

И един пример от моя живот. Подготвях се старателно за урок в неделно училище /при децата по време на богослужение в църквата/. Беше време, когато евангелските църкви бяха малко на брой и местата за неделни учителки – ограничени. Недоумявах, защо Бог „не отваря врата”? Беше ми криво! Преглътнах „неуспеха”, както ми се струваше тогава и се подчиних на Неговата воля,  понеже е казано: „Смирете се под мощната ръка на Бога, за да ви възвиси своевременно” ( 1 Петрово 5:6 ). Мина известно време и възможността се появи. Трябваше да преподавам на 100 деца в дом за сираци. Работата в неделното училище щеше да е десет пъти по-лесна. Не можех да се начудя какво доверие ми гласуваше Господ и каква възможност за благословения и израстване ми предоставяше. Не можех да не се възхитя на Неговия промисъл и начин на действие! Тогава по-ясно разбрах думите: „както небето е по-високо от земята, така Моите пътища са по-високи от вашите пътища, и Моите помисли, от вашите помисли” (Исайя 55:9).

 

От всичко, казано до тук, можем да направим заключение, че каквито и да ни изглеждат Божите отговори, трябва да помним, че „всичко съдейства за добро на тия, които любят Бога, които са призовани според Неговото намерение” (Римляни 8:28 ). Това разбираме и от думите Му: „Аз зная мислите, които мисля за вас, мисли за мир, а не за зло, за да ви дам бъдеще и надежда” (Еремия 29:11 ) .

© Anastasia All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??