Apr 10, 2011, 11:19 AM

Боядисани яйца 

  Prose » Others
942 1 9
1 мин reading

                                                              БОЯДИСАНИ   ЯЙЦА

                       Той  е направил  кафето, до главата ми е. Не ми се пие. Отдавна, отдавна  има вкус  на някаква  алхимична смес. Говорим си, колкото да не е без хич. Тъжна работа. Оная, моята птичка, как се е разпяла   само навън. Уж  я чувам, ама ми е  все тая. Той ми дава пари за козунак.  Отивам и купувам.  Дори не гледам, ни тестото, ни другите козунаци. Не усещам и никакъв вкус. Дори не ми замирисва.                           

Машинално  приготвям  тенджерата и яйцата, 4 чаши с 4 лъжички, яйца, бои и започвам да боядисвам. С кристали, макар че ги мразя. Оранжева, червена, жълта и синя. И докато се суетя, си спомням  миналия  Великден.  Аз пак боядисах яйцата, пак с неговите любими  кристали, започнах да прибирам и да разчиствам, да мия, а той през  това време  излезнал  на двора, начупил стръкчета  от чимшира  и заедно с яйцата ги подредил  в кошничката.  Държи я в ръце и ме гледа.

-          Хубава е , много е красива – му казвам аз.

-          Тук  има едно... напукано, мога ли? - и ме гледа, като децата.

-          Тук има и още едно, и още едно. И още  едно.  Можеш.

 И той яде, лакомо и сладко, на по две хапки  цяло яйце с много сол.

Изведнъж се уплаших.  Така ли се разделят  хората?

Боже  мой, къде остана онова  великденско  момиче с изпоцапаните  пръсти  и онова момче, залапало яйцата. И утринното слънце пак е същото, и разпялата се птичка, и чимширът е начупен, и броят на яйцата пак е същият, и цветовете, само... само  нас ни няма...                       

 

                                                                                                                     Стефка   Галева                                                                                                                              гр. Сандански

© Стефка Галева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??