Mar 9, 2019, 10:24 PM

Фалшиви новини за отслабване 

  Prose » Humoristic
702 0 1
6 мин reading

Семейство Тлъстигови си имаше проблем. Бяха закръглени. Според техните критерии. Диетолозите биха ги нарекли затлъстели, а простосмъртните ги наричаха дебели, шишкави, хипопотами и угоени прасета. А иначе Тлъстигови много си настояваха да отслабнат и пробваха какви ли не диети. Например Лилето, така се казваше женската част от семейството, по цял ден се ровеше в Интернет за диети и ги подпукваше една по една. Но да ви въведем в живота на Тлъстигови, за да разберете по-подробно за какво иде реч

- Айде ма, Лиле! Ставай да приготвиш закуската! Но само за мен, защото я се виж на какво приличаш? – придумваше Пешо половинката си, която още блажено похъркваше – Е хайде де…Ама как да станеш, като си 130 кила? – възнегодува Пешо и я сръга по мястото, където трябваше да се намират ребрата й.

- Кой е 130 килограма, бе? – събра сили да му кресне Лилето и уточни – Вчера се теглих и съм точно 129 и 540 грама! Ти като не пазиш диети, виж се, станал си 150 килограма!

- Айде да не уточняваме грамажа, защото и аз не съм точно 150 кила! То пък твоите диети…

Тук е мястото да ви въведем в света на отслабването, който обитаваше Лилето. Преди време, когато реши и тя да се вталява, прочете, че трябва да се храни бавно и добре да сдъвква храната. Така се засищала с по-малко и ето ти тънка талия и кръшна снага. Ставаше сутрин и засядаше на масата. Дъвче бавно, храносмила, дъвче, храносмила и ето, че станало 12 часът. Време за обяд. А диетолозите казват, че трябва да се яде редовно, а не вечер да се натъпче като невидяла. Затова Лилето дори не разчистваше масата, а просто слагаше обяда. И отново дъвче бавно, храносмила…та чак до вечерта. Ранна вечеря! В 18 ч. точно! Нарежда новите ястия и пак – дъвче бавно, храносмила… Но не до полунощ, защото все пак трябваше да приготви нещо за утрешния ден. Сготви 3-4 ястия и се просва омаломощена от пустата му диета. След един месец се претегли. Пет килограма, но нагоре! А уж дъвчеше бавно!

Следващата диета беше за убиване на апетита. И как да го убива, моля ви се? С леко хапване час преди основното хранене! Така била да „убие” апетита. Чумата да ги тръшне тия, дето мислят, че по света има нещо може да убие вълчия глад на Лилето! Когато трябваше да прихапне лека закуска преди основното хранене, тя само се настървяваше за още храна, та вместо да яде три пъти, обилно си хапваше поне шест пъти. Този път не качи пет кила, а само четири и половина! Голям успех! Но не водеше към вталяване.

И така стигна до онази диета, която проповядваше разделно хранене. Ядеш, чучунижеха корифеите по отслабване, ама да не смесваш месо с картофи. Примерно! Значи, разсъждаваше мъдро Лилето, опека пиле с картофи и не ям мръвка с картоф, ами по отделно! И се вталявам!

- Пешо, скоро да ми се явиш и да ти дам инструкция за ново пазаруване и начин на хранене! Без лишения! Хем ще си ядем, хем ще отслабнем. Вземи пет кила картофи и две пилета и тогава ще обяснявам.

Пешо, като един съвестен и загрижен за телосложенията в семейството съпруг, тутакси се вдигна и право в магазина. След като донесе заръчаните провизии, час след това из кухнята се носеше благоухание, от което и боговете биха слезли от облаците, та да се похапнат. Да, ама вместо тях, край масата се подреди семейството, надигна ръкавите и Лилето даде нужния инструктаж за разделното хранене!

- Значи, Пешо, – окашля се диетоложката и почна краткото разяснение: - Ядем първо пилето, а после картофите. Или обратното! Как предпочиташ?

- Ами дай първо пилето, както ти искаш, а после ще пием бира с картофките или и бирата разделно?

- За бирата не разбрах! Но пък ако сме много стриктни, може много да отслабнем и ще трябва да си подновяваме гардероба. Ще ядем картофи и ще си прокарваме с бирата.

Така Тлъстигови трупнаха още по някое кило и това направо вбеси Лилето. Ама я вбеси яко!

- Няма да мирясам, докато не омета прахта с косата на някоя диетоложка! – и Лилето отново зарови нос в Инетрнет, белки намери някоя световноизвестна и чудодейна диета. Така попадна на някакви коментари, в които някоя си Пепка казваше на Сончето, че като чете фалшиви новини, много олеквала! Божке-е-е, изпърха душата на Лилето! За този метод не бях чула! Четеш фалшиви новини и олекваш, слабееш, и не спазваш ни разделно, ни всякакви други дивотии, свързани с проклетите диети. Без да се помайва, Лилето започна да чете в несвяст фалшиви новини, ядеше колкото си иска и по едно време едва взе да се отлепя от стола. Няма да уточняваме килограмите, но ще уточним факта, че Лилето се разяри. Като един ранен звяр или нещо друго, което още не беше измислено!

И като се разяри, Лилето надяна някаква дрешка и право към Народното събрание, от където тръгваха фалшивите новини, от които трябваше да отслабне. Ама не отслабна!

На портала на Народното събрание я спряха. Коя е що е…Проверка за оръжия, наркотици и скрити пачки под дрехите, нали се водеше върла борба с корупцията, та тия бяха много бдителни. Иначе я взеха за свой човек, тъй като на снага го докарваше баш като позастоялите се бая време депутати.

- То, че лъжете, вече ви свикнахме! Чух, че от фалшивите ви новини се олеква, но я ме вижте, на хипопотамка заприличах! Ще ви стъжня живота, ще опъна палатка пред входа и както ме виждаш, трудно ще влизаш! Няма повече да ви търпя лъжите!!! – Лилето беше изпаднала в такава ярост, че й идеше наистина да измете пода с вцепенената депутатка.

И ето какво накратко се случи. След няколко минути дойдоха някакви, хич не е важно какви, дадоха й уиски за успокоение, порция кебапчета с гарнитура кюфтета, две пържоли, три шишчета, четири бири и пет тирамисута. Малко храна, колкото да си вземе дъх. После я похвалиха колко е напориста, дейна, ангажирана с кауза, изобщо била само за тук! Дори имало свободно бюро!

- Ще седиш тук и няма да говориш такива лоши неща за нас! Ние сме добри хора, нали виждаш! Седим и не правим нищо на никого. Ако правим нещо, то е за нас, та после да не ни упрекват, че сме сбъркали. А ние не сме придирчиви…колкото изкараме – толкова.

Лилето миряса, ама все пак се и замисли:

- И какво ще правя тук? Аз бях готвачка в закусвалня…Зер да ви готвя?

- Бе зарежи тая работа! Имаме си готвачи! Мастери, шеф-готвачи! Кой ти говори за работа! Аз – изпъчи се един дебелак – бях безработен, защото нямах образование, ама като дойдох тук, и образование си взех и сега съм експерт по образованието. Колежката пък беше лаборантка, а сега отговаря за културата…Що не вземеш да пишеш фалшиви новини! Ей така, за разтуха, дето има една дума, като хоби да ти е! Може пък да станеш експерт в машиностроенето, защото там има свободно място. Ще седиш, ще чоплиш семе, чети си литература за отслабване, ходи командировки, набирай опит и току виж, те преместили в по-престижен сектор. Примерно в ядрената енергетика. Там е най-хубаво!

Цялата история започна с една битка с килограмите и завърши ей така – неочаквано и за Лилето, и за семейството й. Писа фалшиви новини година, равна нямаше! Направиха я експерт, а после главен експерт по фалшивите новини! Талант! Никоя запръжка не можеше да се сравни с това, което измисляше. И го правеше за народа, за онези, които искаха да олекнат някак си, да поотслабнат, тяло да изваят! Нищо, че тя се окръгли като земното кълбо! То пък…сред онзи калабалък от дебели депутати, никой не забелязваше тази подробност…

Чудя се дали историята завърши неочаквано и за вас… Казват, че и до днес не отслабнала, ама на кого му пука колко кила тежи! Освен това вече се обмисля дали да не се създаде Министерство по сътворяване на фалшиви новини, но под друго название.

© Латинка Минкова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • "Иначе я взеха за свой човек, тъй като на снага го докарваше баш като позастоялите се бая време депутати."

    Благодаря за настроението!
Random works
: ??:??