Aug 11, 2024, 4:04 PM

Гордея се, че съм българка 

  Prose
314 6 30

🇧🇬 На финала на Олимпиадата се гордея, че съм българка!

Три златни медала: украинец, руснак, българоливанец, бронзов от кубинец!

Да дадеш възможност, да отвориш сърцето си за други, да докажеш, че олимпийският девиз и спортният дух са над предубеждения, етнически, национални и расови различия и предразсъдъци, и тези спортисти да се отблагодарят по най-добрия начин, за да имаме моментите на гордост от най-високото стъпало да звучи българският химн  и се вее българският флаг!

💖

© П Антонова All rights reserved.

Шепа български спортисти
ни зарадваха в Париж!
Седем… наши медалисти
ни донесоха престиж!
Първо злато за страната ...
  273  11  17 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • 3 от нещата, които са над расови, религиозни, етнически др. подобни предразсъдъци са спортът, любовта и изкуството по своята същност. Друг е въпросът, че може да бъдат използвани и изманипулирани и за др цели, но това е др тема.

    PetarStoyanov (Petar stoyanov) - за художествената гимнастика: като ученичка тренирах спортна гимнастика. На едно градско състезание не разбрах как се случи, слязох от гредата. Слязох, защото не залитнах, не беше нещо сложно. Спечели друго момиче от нашия отбор. Познато ми е, знам как стават грешките. И Стилияна така сгреши. И Симон Байлс падна от гредата.
    Очаквания, разочарования, но пък и толкова гордост и радост от други!
    Благодаря, Петре!
  • Намесвам се отново, в подкрепа на Петя-Ал. Нали е за откровение, бивша медалистка на скок височина от една Олимпиада, тренираща из Германия, какво направи до Париж 2024, а имаше Световни и Европейски първенства на открито и закрито...хайде други няма да изброявам.
    Така, че за мен няма значение дали са натурализирани българи, важното е че защитиха името на България и спечелиха медали.
    Съжалявам за момичетата от худож.гимнастика, но мисля те са пренавити, че каквото и да става искаме медали от вас ...
    А на palenka, благодарности за написаното произведение
  • Петя, не разбирам защо определяте като "плюене" фактът, че в тази олимпиада няма нито един българин с медал. Това е факт. Иначе това с "носенето на медали" е накакъв архаизъм от времето на комунистическата държава. ГДР като "носеше медали", беше ли с нещо по-добре от ФРГ? По-горди ли се чувстваха "източните немци" и кой накъде бягаше? И мислите ли, че сега на гърците например им пука колко "медали са им донесли"? Обаче я идете да им кажете, че ще увеличат цените, да видите какво ще стане! И накрая, наистина ли мислите, че хора като Атанас Комшев и Гълъбин Боевски са повод за някаква гордост? Аз предпочитам да има в България лекари и учители, които "носят медали" и по възможност поне знаят български език, а за борци и боксьорки ни най-малко не ми пука...
  • Петя_Ап - благодаря за коментара, Пете!
  • Всички тия "българи", които плюят, нека да отидат в залата или на пистата и да започнат да тренират за следващата олимпиада. Ама то плюенето пред телевизора е най- лесния спорт. Няма да се поти, няма да се чупи, няма да се лишава. Иначе са големи българи. Мен повече ме е е яд на спортисти с претенции, които живеят в чужбина за сметка на държавата, и не само не носят медали, но дори не се класират за финали. Недоволни винаги ще има.
  • Ивита - или реакцията на един тон българи след новия рекорд на украинската скачачка, все едно не Стефка Костадинова, а те са скачали, у ясе вдно не е спортен рекорд, а лично творчество и някой ги е изплагиататвал. .
  • Знам какво си мислят повечето българи.
    Иска им се да чуват химна в чест на Иван, Димитър и Стоян.
    Светът се променя. Зад олимпийските титли ще стои името на България. Това е важното!
    Всъщност светът никога не е спирал да се променя...
    Още от утре започвам да се чувствам обидена защо за Свободата ни са дали живота си украинци, руснаци, финландци, поляци, румънци..,дори японец.
    Хм! Глупави хора ще да са били.
    Респект към олимпийските ни герои! Зад техните имена не стоят чужди имена, имената на българи са там- от клубове, федерации и треньори.
  • Благодаря!
  • Хареса ми, Пепи. Поздравявам те за написаното.
  • Петър1 (Петър Димитров) - да имаме по-често и повече поводи за радост и национална гордост!
  • Съгласен съм с Пепи за гордостта и със Стойчо за катрана в меда. Обаче, това няма да ни попречи да се радваме, и да сме заедно, нали? 😊🇧🇬
  • mislitel (Георги Каменов) - Велик! Донесъл толкова радост и гордост за България! Тогава времената бяха такива, че ако някой спортист от Източния блок искаше да приеме чуждо предложение, трябваше да емигрира. Турците го позлатиха, направиха и всичко възможно да го излекуват.
    Насар също е споделил какво предложение е имал от Катар. Ако беше приел, нямаше да е дезертьор или беглец, а щеше да е правото му на избор. Светът и в частност и спортът се глобализира
  • Ще спомена само едно име - Наим Сюлейманоглу - и ще задам 1 елементарен въпрос.
    Какъв му е статусът в Турция?...
    Ако ще марсианец да е, или от друга галактика, или паралелна реалност, щом се състезава под родния трибагреник, трябва да ценим резултатите! А в спорта те са еталонът, напук на лозунгите (и не само в него е така).
    Или, примерно, привържениците на Манчестър Сити да не признават купите, 'щото в отбора има около 3-ма англичанина средно на сезон?...
    Провокация заради самия спор, за пореден път го виждам.
    И повече от мен включване за глупости тук, твърдо ние 🙃
  • Ranrozar (Стойчо Станев) - и двамата борци споделиха, че никога до сега не са имали такова посрещане, като кацнаха на летище София. Не сме нито по-лоши от другите, просто в последните години рядко се случва нещо хубаво, което да ни обединява. Благодаря ти за чудесния коментар!
  • "На каца с мед и една лъжица катран е достатъчно."
    Все някой ще се яви и пъргаво ще се опита да вгорчи радостта ни!
    Дали в спорта или при обществен дебат, без разлика!
    Търчи нещастника и "с дяволски доводи" сменя темата,която другите българи спонтанно и напълно основателно носят в душите си!
    Бъдете благословени и се радвайте основателно за постигнатото от спортистите представили достойно България на този феномен дошъл от древността до наши дни-Олимпийските игри!
    Поздравления за написаното от теб, Пепи!🫂
  • Благодаря за ❤️ !
  • Да, Петре, бил е чужденец, но щом се състезава от името на България, вече е българин
    Гош - честити да са ни! Благодаря!
  • Поздравления и от мен...Няма значение наистина кой от каква националност е, важното е че защитава с достойнство втората си родина, в случая нашите шампиони.
    Остаа някой да напише '' Ето и чужденец носи българският трикольор на закриването...'', но през колко лишения и тренировки са минали тези ''чужденци'', е това не ни интересува.
  • Честито ни.
    Поздравявам те.
  • Креми - благодаря ти от ❤️!
  • Има един стих, тук нали е сборно място на творци: "Боли, но куча кост тъй скоро заздравява"...
  • Димитре - живеем в много динамичен свят, много неща се променят с часове. Адаптация е начин да приемаме и продължаваме. Днес вече е вчера, така е!
  • за съжаление съвременният спорт отдавна не е това, което би трябвало да бъде.
  • Борсук, колкото и да платиш няма да се получи. Мсленето или го умееш по рождение или не.
  • Явно ще трябва да платя на някой дагестанец да ме научи....
  • Анани, Анани! Кога ще се научиш да мислиш?
  • Вие пишете, че всякаква, извинете за думата, паплач се е състезавала за България и тези многонационални гладиатори са ни се отблагодарили за доверието и съответно ние трябва да се гордеем, че така добре сме си вложили парите, за да "имаме моментите на гордост от най-високото стъпало". Съжалявам, но аз не се гордея.
  • Анани - "Спортът за един мирен свят"! Руснакът е дагестанец от Руската федерация. Украинецът прави това, което прави най-добре. Спортът е над войните. В древна Гърция са ги спирали по време на олимпиади. Иранката оставям за теб.
    Гледай маратона да видиш колко бели бегачи имаше на финала и от какъв произход са. Същото беше и на футболното: отбори с "вносни" футболисти.
    Не правя цялостен анализ на българското участие, прочети още веднъж конкретно за какво пиша! Не правя статистика. И иранката, браво и на нея!
    За мен спортистите не са паплач.
  • Защо забравихте иранката? А руснакът не е руснак. И ме извинете, но това е възможно най-глупавата причина да се гордеете, че сте българка. Вземете за пример украинеца - вместо да се бие за свободата на своята родина, той се "бори" в Париж и се изживява като шампион. Докато братята му проливат кръвта си. И аз трябва да се гордея с него? Мерси!...
  • Благодаря за "любими" ❤️
Random works
: ??:??