Aug 14, 2020, 5:28 PM

 Господи, и ти ли... VІІ 

  Prose » Novels
647 0 1
Multi-part work « to contents
4 мин reading

7.

 

Човекът, с когото заживя Зария след разрушения си брак, беше добър и лоялен. Макар че никога през съвместния им живот не ѝ призна, че я обича, между тях цареше взаимно доверие, уважение и най-важното – държаха един на друг. Ако някой я попиташе като какъв е по-добър за нея – като любовник или приятел, тя уверено би му отговорила, че е второто. И наистина, много по-добре е до теб да има някой, с когото да можеш да споделяш проблемите си и той да дава решение за тяхното отстраняване, отколкото такъв, който при всяка любовна нощ да ти се обяснява в любов, а на другия ден да те пребива в пиянското си заслепение.

Даяна до десетгодишна възраст беше при баба си и дядо си, защото училището ѝ беше по-близо и нямаше да се налага да пътува по автобусите от селището, където живееше майка ѝ. После се наложи да се прехвърли при тях, защото баща ѝ ѝ се угледа и реши, че е най-добре да я вземе при себе си. Това детето, което вече бе почнало да разбира как стоят нещата при него, не можеше да допусне.

При редовните си гостувания на другия родител, тя донасяше новини за майка си, така че тя нямаше съмнения как пропилява живота си бившият ѝ съпруг.

Три години преди Даяна да стане абитуриентка, Василен изненадващо, пък и не толкова за тези, които добре го познаваха, смени партньорката си Елка с много по-младата от него Майа. Отново седемнадесетгодишна! Както твърдеше пред отрасналата си дъщеря, дълго я беше наблюдавал и чакал да порасне, за да заживее с нея.

Първоначално връзката им скандализира обществото – той на 42, а тя на 17. Дори родителите ѝ бяха по-млади от него. Но Майа излезе тъпа и упорита – като рече той ще е, та той, и отсече. Нищо и никой не можеше да я убеди, че той не е за нея.

Даяна малко скептично се отнасяше към новата си мащеха. Чувстваше, че баща ѝ я ползва като шпионин, уж почти на една и съща възраст, за да си споделят като приятелки, но когато на няколко пъти го хвана, че знае за неща, за които беше говорила само пред нея, престана да ѝ има доверие и се затвори в себе си.

Пред майка си сподели накратко защо баща ѝ се е разделил с Елка. Банална история, той беше напуснал склада година преди нея и когато и тя напускала работа установили при предаването му много несъответствия и липси. Грозеше я съд и затвор. Елка, с която отношенията му напоследък били охладнели, му поставила ребром въпроса, че и той носи отговорност за надчетите при материалите, но Василен, който си беше нагъл и хитър като селски бег, ѝ отговорил, че при неговото напускане складът е бил в изрядно състояние. Който имал проблеми да си ги решавал сам. Година по-късно още се изявяваше като неин ятак и ѝ носеше картофи и други продукти, защото бяха стигнали дотам, да няма какво да ядат.

И двете връзки на бившото семейство бяха скандални за времето си по нормите на тогавашното общество. Защо? Зария от 1992 година живееше на семейни начала с партньора си и не смяташе да сключва брак, каквито и негативи да ѝ носеше това. Нещо нечувано в онези години, но на нея ѝ се гадеше дори от самата мисъл отново да променя фамилията си. Василен пък създаде връзка с 25 години по-младо момиче, с разлика във възрастта, която съществуваше само в холивудските филми. Години по-късно техните съжителства вече не учудваха никого. Демокрацията въведе партньорството по споразумение като нещо естествено и допустимо, като се има предвид колко неприятности от психологическо и финансово естество носеше един развод. А така беше лесно – не ти отърва, стягай си багажа и чао. Само че парадоксът беше, че липсата на подпис обвързваше много повече отколкото заветното "да", изречено пред длъжностното лице.

Колкото до разликата във възрастта, нароилите се чичко-паричковци всяка година сваляха летвата все по-надолу и мацките им се ловяха за дебелите портфейли с презумпцията, че е модерно и престижно.

След развода си Василен и Зария си бяха дали дума детето им да няма повече братя и сестри и от негова, и от нейна страна. Малко егоистично, може би, но от гледна точка на унаследяването, напълно логично.

Нещата щяха да следват естествения си и закономерен ход, без в животите им да се случва нещо различно, ако…

» next part...

© Елия All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??