Jul 4, 2022, 10:55 AM

Хубаво размътване на водата за лов на шаранчета 

  Prose » Others
673 5 6
3 мин reading

Писах за появяващите се проблеми пред Литва във връзка със заявленията, че не признават нищо от историята си между 1920 и 1940 година. Което автоматично води до някои изменения в държавата: връщане на Мемел /Клайпеда/, на някои земи, както и на столицата Вилнюс, до 1940 година полския град Вилно.

После се замислих. Поляците също искат ревизия на резултатите от войната. Да си приберат Лвов и региона. Обаче – ще трябва да върнат на Германия отнетата и подарена на поляците от Сталин, Рузвелт и Чърчил, Силезия, барабар с Бреслау, сега наричан кой знае защо Вроцлав. Отделно ще видим – как ще компенсират германците за изселените 5 000 000 цивилни от региона, от които 2 000 000 умират от глад и мизерия по пътищата. Е, и евреите – справка: последният погром срещу евреи в Европа е през 1946 година в Полша.

Впрочем, германците ще си поискат отново Източна Прусия с все Кьонигсберг, както и немския Данциг…

Молдавия ще присъедини източната част на Румъния. Подобна държава, наречена Румъния,  е нямало до средата на ХIХ век, а през предните три – четири века Молдавското княжество е било фактор в региона.

Румънците ще имат и други грижи. Трансилвания е логично да се върне на Унгария. Която отдавна иска излаз на море – за сметка на Хърватия. Другата част ще приберат сърбите – както е било в миналото.

Естествено, Македония се прибира в лоното на майка България. И се поставят въпроси за Беломорието, че и за Северна Добруджа…

Австрия, обаче, може да поиска възстановяването на Австро-Унгария на Хабсбургите. Обединена с Испания и Португалия. Исторически факт…

Белгия и Нидерландия стават испански. А британците поискват Аквитания – половин Франция, земя на Плантагенетите…

Шведи, норвежци и датчани се сещат за владенията на викингите.

За което ще спорят с новопоявилото се Неаполитанско кралство – някога важен европейски център…

Монголците ще претендират за земите до „последното море“ – където стигат нашествениците на Бату хан…

А гърците ще подканят турците да си вървят в Анадола и освободят от присъствието си земите на някогашната Източна Римска империя.

Макар турците да претендират за земите до Виена – по техните мераци…

Пък италианците ако си поискат Римската империя… И иранците – някогашна Велика Персия… Да не говорим за внезапно изтичащите от нейде хуни, готи, вандали, троянци, хети, египтяни, морски народи… Та чак до изплуващите от дълбините на моретата атланти…

Всички настояващи за справедливо възстановяване на някогашните им владения.

И става една…

Няма начин само нечии претенции да се осъществят. Сандъчето на Пандора отвори ли се… Всичко излита… И нищо добро не се появява от там…

Викате – САЩ ще укротят света…

Да, бе… Най-напред да се споразумеят с индианците. И настъпващите от юг ацтеки, маи и инки… Както и с мексиканците, върху чиито територии се намира половината днешна американска държава.

А после идват неандерталците, питекантропите, синантропите…

Изобщо – пълен хаос…

И размътване на света…

А в тая мътилка най-лесно се ловят шаранчета с голи ръце, казва народът…

Ние къде да отплуваме?

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Антоанета!
  • Разместване на света... Вече няма да е същият!
  • Благодаря, Ивита, Румяна Надя!
  • Да отплуваме? Стигнеш ли дъното, посоките са две напред и нагоре. Иска ми се...
  • Всеки иска да е по-по-най. И няма нужда да ни се разбърква езика, отдавна хората са с разбъркани мозъци!
  • Как къде, Генек?! Ние си прибираме Македония, Беломорието, Северна Добруджа. После опираме границите на България на три морета- както при Симеон Велики, строим дворци и черкви, богато украсени с мед, мрамор, злато и сребро; създаваме книжовни школи, пазим историческата си памет, творим повече и от днешните македонци и за разлика от тях само Истината и влизаме в Новия Златен век на България!
Random works
: ??:??