Apr 21, 2022, 10:02 AM

Как да обогатим общата си култура 

  Prose » Others
910 1 8
2 мин reading

За да обогатите общата си култура, най-важното нещо е да имате какво да обогатявате. Направете кратък тест: накарайте някой да ви отвори на гуглето на два съседни прозореца картина на Пикасо и схема за евакуация на хипермаркет. Опитайте да познаете кое от двете е Пикасо, ако не уцелите – няма страшно, сипете си една ракия и не се занимавайте с някакви общи култури. Ако обаче уцелите от първия път, пристъпваме към втората крачка.

Като за начало посетете някое културно събитие, примерно театър. Постановката няма значение, хубаво е да усетите атмосферата на културната среда. Важно уточнение: не си вдигайте краката на облегалката на предния стол и в никакъв, ама в никакъв случай не палете цигара. Час и половина все ще издържите, а ако и научите и имената на актьорите, вече сте едни гърди напред.

Отидете в библиотеката, но не в едноименното заведение, а в истинска библиотека. Поискайте книга на Ортега и Гасет, за да изглеждате начетен, и когато ви я донесат не питайте: „За Ортега благодаря, а на Гасет нямате ли нещо?“ – това не са двама души, а името на испански философ.

За да обогатите познанията си по география, пътувайте много. Само така ще откриете, че Черна гора е държава, че Босна и Херцеговина не са сестри и че Уругвай не е онова, което обичате да правите след преяждане.

Започнете да се интересувате от политика и научете най-после името на министър-председателя си. Хич да не е друго, съществото ви ще запърха от гордост, че човека си е зарязал канадското гражданство, за да живее в една и съща страна с вас. Оттук естествено ще се появят и патриотични тръпки, съчетани със засилен интерес към историята на България.  Ако не можете да отделите време за четене, разтворете примерно картата на София и хвърлете един поглед. Направете кратка консултация с гуглето. Така с почуда ще установите, че първото име на Тотлебен не е „булевард“, а „Хаджи Димитър“ не е баща на хаджи Тошко Йорданов.

В областта на музиката ще се почувствате истински Колумб, ако до този момент сте смятал, че Моцарт е автор на мелодии за джиесеми и че Бах е глагол, изразяващ едновременно и възхита, и неодобрение. Изрази като „Бах мааму, ква красота!“ или „Бах тоа студ“ ще прескочат рамките на замръзналото си статукво и ще открият пред вас нови хоризонти на познанието, докато в ушите ви звучи безсмъртната музика на великия германец.

Това са пет лесни стъпки, които завинаги ще ви вкарат в графата „културен човек“.

© Илиян All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • :–)
  • И шопинг не е модерното название на шопската салата!🤣
  • И шопинг не е модерното название на шопската салата!🤣
  • Следя и внимателно изучавам публикациите ти, и с тяхна помощ се надявам в скоро време да стана инфлуенсър с богата обща култура. Весели празници!
  • Даже и в преносен смисъл ли...само трябва да се изправи изкривената действителност, и всичко е ОК
  • По-малко от достатъчно е
  • Ако гледаме и слушаме ежечасните новини по телевизията,.. не е ли по-вече от достатъчно
  • Най-важното е да имаш желание!
    Добре звучи!
Random works
: ??:??