Aug 21, 2023, 11:45 AM  

Как се прави историята - 8. 

  Prose » Others
561 2 4
2 мин reading

Информираха ни, че някаква /с голяма буква!/ Княгиня Калина била задържана пияна зад волана…

То – „княгиня“ трябва да е в кавички. Щото отдавна сме република. Пък може и прякор да е – тогава е правилно изписано: Трактора, Тиквата, Княгиня…

А сериозно – НЯМА никаква „княгиня“ Калина. Нито „княгиня“ Мария-Луиза.

Има Калина, бивша Сакскобургготска, сега Муньос, по нашенски Муньовата. А леля й е Мери-Лу Хробок, канадска гражданка.

НЯМА никакви князе, синчета на Симеон Сакскобургготси, неуспеше премиер и некадърен хазартен играч.

Няма и Царство България…

Но има царисти, както се определят монархистите по вяра.

Е, добре – имат право да вярват. Кой в извънземни, кой в либералната „демокрация“, кой в Хвърчащото спагетено чудовище, кой в идеята, че монархията е върха на цивилизацията и случайното попадение на някакъв сперматозоид носи късмет за държавата…

Само дето в отминалото Царство България все пак е имало основен документ. Конституция!

И би трябвало царистите да надничат понякога там. Ако не да знаят наизуст – поне да имат някакво понятие какви са КОНСТИТУЦИОННИТЕ изисквания към властта в монархията България, о, Бозе почивша отдавна…

Извинявам се, зле съм със зрението, но всеки може да потърси в интернет съдържанието на Търновската конституция и да види – титлата КНЯЗ се полага само и единствено на престолонаследника. Единствено!

Това, че някой се пръкнал в семейството не го прави княз, граф, барон. Конкретизирано е – ТИТЛИ в Българското царство, освен царя и наследника-княз, няма!!!

Титулуването днес е ясно – вродено раболепство на джурналюгите и очакващите да заемат поста зад гърба на царя с памуче в ръка…

/Припомням – най-важното място при Краля-Слънце, който страдал от запек, е било там. И, когато се разтоварел, благородникът, обслужващ го с памучето, можело да поиска какво ли не… Доходна длъжност! Днес е финансов министър, премиер, депутат, чиновник… Много памуци, много смрад…/

И тогава идва друг проблем. Защо определят гражданина Симеон Борисов като цар???

Цар е бил дядо му Фердинанд. Коронясан по изискванията на Търновската конституция – с ВНС.

Борис Трети НЕ Е КОРОНЯСАН с решение на ВНС. Значи – въпреки празненства и ритуали, НЕ Е бил легитимен цар! Не отговаря на Конституцията, която стои над величеството или претендента за такъв.

А Симеон пък хептен…

Тоест – няма легитимен дори само юридически цар, пък за княз или княгини – да не говорим…

Ама демокрация е – всеки има право на мнение. Може да е международник Боко, академик, еврокомисарка, харвардски мислители, социолози, политолози, хора от народа…

Фантазия да има…

 

Други кофти размисле - https://wordpress.com/post/genekinfoblog.wordpress.com/9851

 

 

 

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Красимира!
  • Важното е как се чувстваш - чувстваш се император, мъж, жена, поетес, велик, вожд... и самообявяваш се, и тръгваш да си търсиш правата..., е, не е честно, ако се чувстваш лебед и грозното патенце постоянно ти се навира в огледалото - или недостатъчно си се почувствал, или лечението не действа ... историята ще си каже думата, а дотогава...
  • Благодаря, Георги!
  • Адаш, щом аз скоро се обявих за Лорд, значи всеки моЗе да си слага по някоя титла за престиж 🤣
    А, че нямала покритие?
    Ми то и доларите немат, ма на кой му дреме на дудука, с извинение?..
    Поздравявам те.
Random works
: ??:??