Dec 23, 2023, 8:52 AM

 Калейдоскоп – II. /роман-пъзел/ 43. 

  Prose » Novels, Humoristic
126 1 2
2 мин reading

Глава четиридесета – интермецо за сигурността

 

 

- Да се запознаем – кварталният отговорник. Арестуван сте за кражба. Имате право да мълчите, имате право на адвокат, но запомнете – чистосърдечното признание облекчава вината. Момент, телефонът... Да... да... идвам! Сержант! Постойте малко при арестанта!

 

- Свободен сте, сержант! Арестуваният, длъжен съм да ви информирам, че според последните промени в закона, които току-що му бяха съобщени, съм назначен за помощник-следовател и ще разследвам престъпления с ниска степен на обществена опасност. Налага се ние да вземем в ръце правосъдието, защото... Момент, телефонът! Да...да...идвам! Сержант, постойте при арестанта!

 

- Свободен сте, сержант! Е, да продължавам протокола! Какво има? Искате адвокат? Какъв адвокат? Ах, да! Забравих да ви информирам – с цел бързо съдопроизводство на органите е възложена и защита на обвиняемите... Как така защо? Колко време ще се спести от пледоарии, празни приказки, речи? Продължаваме, че прокурорът чака делото. По план днес трябва да му предам още две. Момент! Телефонът...Да...да...идвам! Сержант! Постойте малко при арестанта!

 

- Свободен сте, сержант! Да продължим и да оформим протокола, че и друг ни чака... Забравих да ви кажа, че ме извикаха, за да ме информират за новите промени във връзка със скоростното решение на проблемите с престъпността. Инструктираха ме като помощник-прокурор. Отсега аз ще ви разследвам, аз ще ви защитавам, аз ще следя за хода на следствието... Разказвайте как извършихте кражбата, а аз ще ви защитавам и обвинявам през това време... Момент! Телефонът... Да...да...идвам! Сержант! Постойте при арестанта!

- Свободен сте, сержант! Значи така – кражбата извършихте съзнателно, няма смекчаващи вината обстоятелства, защитата смята, че сте виновен, прокурорът счита вината за доказана - най-малко пет години затвор...

Как така откъде знам? Ох, да – забравих да ви информирам, че за да стане правосъдието по-устремено, по-бързо, по-атакуващо – като кроше в главата на противника, ще се наложи малко да се свият правата на гражданите.

Та ние от органите поехме и съдопроизводството. От днес съм съдия. Станете да ви прочета присъдата. И по-бързичко, че какви арести, какви обвинения, какви дела ни чакат!

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??