Mar 26, 2015, 10:02 PM

Книга с Лице 

  Prose » Others
1147 0 0
5 мин reading

                                                         Книгата с Лице


Мечтател: Трябва да има начин!
Умерзение: Няма начин, уверявам те.
Мечтател: Няма как целия свят да кротува в тази фабрика за информация!
Умерзиние: Очевидно, че има.
Мечтател: Очевидно, че има и доста хора, които мислят като мен?
Умерзение: И да има, те си остават единици. Ама защо пак подхващаш този разговор? Щом аз го знам със сигурност и съм категоричен, значи и ти го знаеш.
Мечтател: Простото знание не може да ме задоволи.
Умерзение: Простото отричане обаче те задоволява, а?
Мечтател: Какви ги приказваш?
Умерзение: Ооо, много добре знаеш! Предпочиташ да си живееш там в облачето сред звездите и да се правиш, че Интернет не съществува.
Мечтател: Напротив, точно това е пространството, което искам да променя.
Умерзение: Глупости. Пространството, което наричаш пространство не е пространство и много добре го знаеш. Интернет е най-потресаващата и несъществуваща реалност...
Мечтател: Смисълът ти е минусово число.
Умерзение: Добре, виж какво – ако се правиш на Дон Кихот и вдигнеш копие срещу прекалено високите вятърни мелници на Фейсбук, Гугъл, Инстаграм или която и да е фабрика за информация ще бъдеш един срещу милиарди. И то защото Интернет живее в всеки от нас и когато се обърнеш към него винаги си сам, свободен да бъдеш откровен до дупка. Това да ти напомня нещо?
Мечтател: Интернет е църква?
Умерзение: Не. Интернет е жалко подобие на смесица между църква и Бог. Предоставя ти се възможността да се изповядаш в Фейсбук, да напишеш няколко статуса, когато се чувстваш като последната отрепка на този мизерен свят, да постнеш една-две снимки за да изразиш желанието, което си вкарал в нечие приятелство... Да изповядаш на този фалшив Господ желанията си спрямо другите, надявайки се, че той е по-надежден от онзи, на който биха се помолили в църквата.
Мечтател: Иии в тази Интернет пяна, която е съставена от милиарди балончета, допиращи се едва-едва едно до друго, всички придобиват едно примамливо чувство на социалност...
Умерзение: Мда... И то понеже могат да надзърнат при другите,  не осъзнават, че са затворени в собствени балончета.
Я дай да направим етимология на понятието „Фейсбук“.
Мечтател: Лице-книга...
Умерзение: „Книга с лице“ бих казал.
Мечтател: Защо „книга С лице“?
Умерзение: Защото представя живота и ежедневието на всяка една мишка в тази Интернет пяна толкова детайлно колкото една дебела книга, посветена изцяло на всяка една от тях. Сам знаеш, че осем милиарда „книги с лица“ вършат идеална работа на всички търговци на информация.
Мечтател: Знам си фактите. И точно те ме карат да мисля, че мога да променя това.
Умерзение: Как ще пробиеш действието на цялата система? Окей, за да те уверя, че това няма как да се случи и че ще се наложи да свикнеш с това шпиониране, ще започнем стъпка по стъпка. Първо – какви са фактите?
Мечтател: Фактите са, че социалните мрежи наистина осигуряват абсолютно пълна информация за ежедневието, психиката, талантите и живота на даден човек. Не може да се избяга от създаването на профил, защото още преди да си се регистрирал в мрежата, ти вече фигурираш в базата данни. Те знаят как да четат между редовете повече от отлично и е достатъчна само една снимка, само един пост или съобщение, което да засече моментното ти настроение, събитие в живота, талант или каквото и да е.
В Гугъл, например, има въведена функция, която проследява бързината, с която пишеш в търсачката. Според това колко грешки правиш или дали използваш долните прозорчета, които ти показват "какво може би имаш предвид"  данните се изпращат до тях и те вече разполагат с точна информация за настоящото ти настроение. Това е просто един пример за такава функция. Но те са много. И ние докато се лутаме из тази Интернет пяна, никога няма да забележим колко сме прозрачни за набитите им очи.
Те могат да разберат за това, че си спечелил от тотото веднага щом изтеглиш фиша. Те могат да разберат за болест, която имаш и за която не знаеш, веднага след като излязат резултатите.
Те могат да разберат за бременност, която не е споменавана никъде из социалните мрежи...
Но мълчат...
Умерзение: Кои са те ? И защо мълчат?
Мечтател: Те са дилърите на информация. Създателите на тази безкрайна изповедалня и мълчат, защото продават животи. Информацията за ежедневието, талантите и въобще характера на даден индивид може да струва доста за една фирма, която издирва персонал точно с неговите качества. Или пък за клиенти, които си падат по точно тези вкусове...
Умерзение: Така, така... И какво чувстваш сега ТИ по въпроса?
Мечтател: Нямам стълба, по която да стигна до там, но това не значи, че няма да се случи.
Умерзение: Нали осъзнаваш, че дори и сега, докато се оплиташ в дълбоките си размисли, някои хора разгръщат твоята „Книга с Лице“?
Мечтател:  А знаеш ли защо хората се привличат от повечето психопати, макар и да не го признават?
Умерзение: Откъде пък го изкара този въпрос?
Мечтател: ... Защото психопатите говорят правилни неща, погледнати през призмата на тъмните им нагласи, за които нормалните хора просто се свенят да говорят.
Умерзение: ... Ъъ, добре....
Мечтател: Повечето известни революции са започнати от един. Един, който просто да изкаже истината и да разпали искрицата сред народа. Тогава онези които искат да се събудят, ще го направят. Онези, които не искат, ще стоят вън от света и от борбата, която ще се проведе на него. Силата на изкушението може и да служи за добро. Може и да послужи като оръжие срещу изолацията...

© Борислав Ичев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??