May 21, 2008, 10:04 PM

Кольо войвода и призракът на Хитър Петър 

  Prose » Humoristic
899 0 2
2 мин reading

 

Кольо войвода и призракът на Хитър Петър

 

В историята на българския фолклор са се запазили няколко песни (най-вече от Пиринския край) в които по един изключителен начин са се запазили спомените и легендите за Кольо войвода и неговата безстрашна чета. Една от тези легенди разказва за Кольо войвода и сблъсъкът му с паранормални явления…

 

*** *** ***

 

Един хубав слънчев летен ден Кольо войвода и Иван знаменосецът се разхождали в подножието на планината. По едно време минали покрай входа на една пещера и войводата решил да се пошегува с Иван.

 

- Иване, ако влезеш в тая пещера, да знаеш, че в края и ще намериш едно голямо съкровище!

 

На Иван знаменосеца му светнали очите и без да му мисли се втурнал към пещерата. Кольо се усмихнал под мустак и зачакал, доволно подръпвайки от лулата с коноп!

 

Изведнъж небето притъмняло, задухал силен северен вятър и пред войводата се явил призракът на Хитър Петър.

 

- Кольо, ти си добър войвода, грижиш се за своите четници като за свои чеда. Затова съм дошъл днес тук, за да ти изпълня три желания. Помисли си и ми кажи какво искаш.

 

Войводата толкова се изненадал, че за малко щял да си глътне лулата. Разминало му се само с тежко задавяне и след като призракът на Хитър Петър потупал войводата по гърба, Кольо започнал:

 

- Искам първо една лула с коноп, ама конопът в нея никога да не свършва!
- Готово! Като се върнеш при четниците си, вълшебната лула с несвършващия коноп ще те чака под ямурлука ти.
- Освен това искам едно гърне с отвара от маково семе, ама отварата в гърнето никога да не свършва.
- Готово! Като се върнеш при четниците си, гърнето с отварата ще те чака до огъня.
- И освен това искам… айде да не ставам егоист! Третото ми желание е сега Иван знаменосецът като излезе от пещерата, каквото си поиска първо и да му се сбъдне!
- Готово! Сега като излезе той от пещерата, каквото каже - ще му се сбъдне!

 

След това призракът се завъртял три пъти и… изчезнал.

 

В същия момент Иван знаменосецът излязъл от пещерата и ядосано се провикнал към войводата:

 

- Ей, Кольо, да те нае*ат 300 бивола поред дано, никакво съкровище няма в тая пещера!

 

© Иван Давидов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??