Dec 23, 2022, 10:57 PM  

Кратък анализ на събитията в Украйна 

  Prose » Reviews, analyzes, critical articles
601 5 5
4 мин reading

Войната в Украйна е бъдеще с много неизвестни. Или казано на езика на математиката - система от уравнения, в която броят на неизвестните е по-голям от броя на уравненията. Това донякъде изглежда утешително, защото особено лош е случаят, когато неизвестните са по-малко от уравненията. Тогава в преобладаващия брой случаи решение няма. Ала щом неизвестните са повече, обикновено имаме безбройно много решения. Точно такъв е и случаят с Украйна. Разбира се част от решенията могат да се окажат песимистични за човешкия род, а друга част - оптимистични. Но какво всъщност се случва в Украйна. Там Путин води завоевателна война за откъсване на територии. Той се самоопредели като продължител на руския самодържец Петър Първи. Не го смущава колосалната разлика между двамата в ръстово отношение. Интересен факт е, че Путин и Зеленски са своеобразни физически джуджета, които заради своя ръстов комплекс развиват компенсаторни болни амбиции. След безпрецедентната анексия на Крим Путин изпадна в трудна и изолирана позиция, но и преди това Запада водеше политика на надеване на оръжеен нашийник на Русия. Тя буквално бе обградена от силите на НАТО, които разбира се са на пряко подчинение на САЩ. Европейските страни са по същество явен слугинаж на Америка. Идеята на САЩ е пределно проста. Силите зад кадър, дърпащи конците в тази страна са напълно наясно, че времето безмилостно работи срещу тях. Затова идеята на тези сили е следната:  

1)  Максимално да се избърза и Русия да бъде разпадната до по-малки държави.
2) Да бъдат докопани природните ресурси на Русия - държава с несметни богатства. /Същото искаше да стори и Адолф Хитлер/.
3) Преодолявайки Русия, САЩ получават реалната възможност, с помощта на НАТО, да надделеят и над Китай /и Индия/
4) САЩ стават абсолютен властелин на целия свят.  


Програма както се казва, твърде амбициозна. Изпълнима ли е тя? Изхождайки от това, че светът може да бъде оприличен на огромна шахматна дъска, ние трябва да признаем, че в него безотказно действат законите открити от първия официален световен шампион по шахмат - Вилхелм Щайниц, формулирани блестящо от втория световен първенец - д-р Емануил Ласкер, в неговия шахматен учебник. Тези закони твърдят, че определяща за бъдещето на една шахматна партия е т.нар. позиция на дъската с нейните баланси на т.нар. слаби полета. Активността и инициативността са второстепенни фактори в битката и те не носят победа, когато срещу нас стои достатъчно силен противник. Защото слабите полета в позицията на противника са слаби завинаги и значи те са трайният и непреодолим фактор за него. Тези слаби противникови полета могат да послужат за форпостове на страната с по-добра позиция, което да доведе до трайно нейно позиционно надмощие. Дори един гениален пълководец, стратег и политик, е безсилен пред слабите полета в неговата позиция, ако те са повече от тези на противника му. Никакво комбинационно дарование и талант не може да компенсира тази хронична слабост и затова подобна партия е обречена. Ласкер предупреждава и за т.нар. обречени /отчаяни/ фигури на противника / фигури десесперадо - в оригинал при Ласкер - desperado/, които усещайки обречеността си са готови да се превърнат в камикадзета и да направят на пух и прах дори една спечелена от нас партия. Те никога не бива да се изпускат от око. Понастоящем Путин е точно такава фигура - desperado. Мисля, че САЩ подцениха това обстоятелство. Путин не може да отстъпи назад и е готов да нанесе преди смъртта удар на целия останал свят. Той използва демагогска риторика за някаква си наказателна операция в Украйна и за денацификация, но после сам най-открито и без свян призна, че води война за територии. Тук трябва да добавим, че Китай, Иран и Индия също предчувстват, че могат да се окажат поредните desperado, ако Русия падне. Затова те ще играят докрай с нея, а мощта и силата на тези държави не е за подценяване. Има и други държави в света, които също не биха желали САЩ да ги превърне в desperado. Така че да се изолира Русия напълно е просто невъзможно. Освен това Русия става най-силна в условията на милитаризация. Това е характерно за всяка една тоталитарна държава, а Русия без съмнение е такава и при това с огромна територия, богатства и мощ. Освен това руснаците открай време са свикнали да живеет в крайно скотски условия, а за Запада е просто немислимо да приеме подобен начин на живот, в който постепенно би изпаднал, ако войната в Украйна се проточи. Понастоящем САЩ и Русия жънат директни печалби от войната в Украйна, докато Европа само губи от тази война. Не бива да забравяме и факта, че САЩ + държавите от НАТО са малка част от съвременния свят. Така че ако се направи фин баланс на слабите полета на враждуващите в тази проксивойна страни, не е ясно че този баланс е в полза на САЩ. Американците много разчитат, че Путин ще бъде свален от своите. Но поне засега лично аз не виждам такава опасност за Путин. Колкото и да е странно времето като че ли работи за него. Да не забравяме и за предстоящите избори в САЩ. Не е ясно как те ще рефлектират върху колосалните помощи за Украйна, които американската върхушка  излива за сметка на редовите данъкоплатци. Днес ситуацията в световен план напомня битката на Рим и Картаген. Но кой точно е Рим и кой е Картаген? Първо трябва да си отговорим на този въпрос. А той не изглежда никак лесен и ясен.
 

© Младен Мисана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ви, колеги по перо и приятели, за нетривиалните коментари.
    Желая ви успешна и ползотворна седмица!

    1. Георги, имаше такъв филм в началото на 60-те години със заглавието "Светът на мълчанието". Беше на Жак Ив Кусто.

    2. Иви, абсолютно си права. САЩ винаги си спретват някъде война. Сега се подготвят за такава с Иран.

    3. Бени, така е. Най-важното е зад кого застава Бог. Но имам чувството, че в конкретния случай Той все още не е взел решение. Може би, защото Бог предпочита мира пред войната.

    4. Краси, прав си. Няма съмнение, че крайната цел на обединения Запад, под егидата на САЩ, е да плячкоса Русия и да я разпарчетоса на парчета. После ще види сметката на Китай и Иран, и така ще стане абсолютен хегемон на този свят.
    Не мисля, че този вариант е добър за света. Но бъдещето ще покаже.
  • Разпадане и плячкосване на Русия е далечна цел. Има още няколко точки в тоя план, които преследват по-близки и лесноосъществими цели. По тях вече има постигнати добри резултати. Предизвикване на икономическа криза в Европа. Прехвърляне на европейски фирми в САЩ, което да подсили икономиката ѝ. (Това вече се случва.) Изместване на Русия от европейските петролни пазари от американски фирми. Компрометиране на Русия и обявяването ѝ за ненадежден доставчик на газ и петрол. (Това също вече се случва.) Затова допринесе и "случайното" взривяване на газопроводите. Заклеймяване на Путин като агресор и военен престъпник по всички медии. В тая посока също има добри постижения. Има и престараване – всички руски учени, хора на изкуството, спортисти са подложени на игнориране от фестивали, симпозиуми, турнири... Сякаш са прокажени.
  • Хубав анализ, Младене.
    Но не пропускаш ли тук най-съществения фактор - зад кого стои Бог?
    Давид победи Голиат защото зад него беше Бог.
    Руско - Турската война завърши с победа за Русия, защото беше за освобождението на поробения братски християнски народ - българския (или поне с това беше мотивирана войската).
    Мисля си, дали СССР не рухна именно поради атеизма?
    Но сега Русия е стожер на християнаството и християнските ценности (за разлика от Европа, която се отказа от християните си корени и САЩ с гей-парадите, ЛГБТ и т. н.)
    Разбирам и украинците, съчувствам им. Но за жалост се оказаха пионка в играта на големите...
    Не се наемам да съдя (защото нещата не са черно-бели) или да прогнозирам изхода от тази война, моля се Бог да се намеси и да свърши по-скоро!
    Винаги има мирно решение на конфликтите.
  • В тази война воюват САЩ и Китай.
    Фина разработка, дълго дебнене години наред и...един осакатен народ.
    Русия ще си вземе само тероториите.
    Нищо друго, има достатъчно.
    САЩ нито ще спечели, нито ще загуби- просто ще си направи друга война.
    Китай си е Китай- няма спиране.
    Чудя се наш Ганьо какви селями сътворява по темата.
    Поздрав Маестро!
  • Бъдеще евентуално...
    Но нещо ми говори, че "Останалото е мълчание"...
Random works
: ??:??