Jul 16, 2018, 7:59 AM

Мислят за нас 

  Prose » Humoristic
522 0 5
2 мин reading

Предупреждение - не е за жени и диетици!

 

Едно зло никога не идва само. Следват го демокрацията, барабар с генерал-премиера. И другарчетата му от ОПГ-то. А с тях развиващата се криза, жълтата преса, гадателите, лечителите, попфолкът, екшънът, футболните  фенове, мутрантите и свинският грип…

Напоследък все по-любима тема за разговор стана гладолечението. И хем ни убеждават колко е вредно това или онова, хем търговците му вдигат цената, та ни отказват, хем финансовият министър реже отвред с данъци и такси... И изобщо всичко те тика към диета...

Боже, как нездравословно я карахме преди -  на закуска сваряваш две пълни с холестерин яйца, резнеш дебела филия бял вреден хляб, сипеш горещо кафе, дето такава доза захар си сложил, че лъжичката права стои... На децата чай налееш - с мед, ароматен, упоителен, пък им метнеш на масата масълце, шпек или истински кренвирш, в смисъл вредни колбаси, защото са от месо, а не от мас и тоалетна хартия... Не, няма да изброявам злодеянията ни от онова време, защото ще се удавя в слюнка…

А сега всичко е уредено. Таман сложиш яйцето в тенджерата и се сетиш, че до заплатата остават официално пет дни и оше поне двадесет допълнително, защото пак парите ще закъснеят, бодне те мисълта, че вчера цената на тока пак скочи, и веднага се сетиш за разпълзяващите се холестеринчета из кръвоносните ти съдове, пък прибереш яйцето в хладилника. Речеш да намажиш хляба, ама тънко, много тънко, с маргарин, пък се сетиш как утре трябва третрадки на децата да купиш, прозреш как под кожата, избиват жълти петна от вредната масленост и... се отказваш, та хапнеш сух хлебец и сол. Кафето пък е жива спирачка за сърцето, чаят съдържа танин, за месото да не говорим - то е направо отрова. Хляб? И с него трябва да се внимава. По-добре две сандвичета за децата да сглобиш, та и днес сиромашка баница за закуска да имат.

Да е жив, значи, финансовият ни министър, дето здравно ни укрепва, бъдещето до утре ни осигурява! Щото народът непросветен - ако пари има достатъчно - какви бели на себе си сам ще нанесе, не е за приказване…

А от такива мисли идва главоболието. Но, като се сетиш за лекарствата с ДДС - минава ти от раз. После пускаш телевизора, седнеш напреде му и гледаш сутрешни блокове. прегръщаш сочно коктейли и банкети, оглозгваш апетитни властващи фигурки, отдаваш се на тия ми ти готварски шоута.

Така и вечерта по-леко стигаш.

А на гладно най-добре се спи, нали?

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Ппи!
    Калоянчев... Уви...
  • Умееш я тая битова дисекция, Генек, много ми хареса! Чета и си мисля, че тоя монолог щеше да звучи идеално в изпълнение на Г. Калоянчев.
  • Имахме... И кесиите не бяха пробити...
    Благодаря, Лиа!
  • Хубаво...Не!....Потресаващо?!... Да! Истина, като грошовете, които нямаме в пробитите си кесии.
  • Благодаря, Мариана!
Random works
: ??:??