Aug 29, 2008, 2:40 PM

Монолог на един съвременен Бай Ганьо 

  Prose » Humoristic
3980 0 10
2 мин reading

           МОНОЛОГ НА ЕДИН СЪВРЕМЕНЕН

                                 БАЙ ГАНЬО

 

 

    На днешно време е модерно да членуваш в партия някаква или движение. Аз да не съм по-изостанал от другите, че да стоя настрана и да си давам вид на аполитичен.

    Реших и аз да съм кат` хората и да си осигуря топло местенце в некоя партия.

    Хубаво, ама те зеха, че изникнаха кат` гъби след дъжд и туй ма затруднява. Мислих, колкото ми позволяват възможностите, и така, и иначе... Де да знам, аджеба, коя партия може да ми осигури най-топло местенце, та тъкмо в нея да съ намърдам.

    Първо ми дойде наум за СДС-то и - а-а - да ги ощастливя с присъствието си, един вид, па ми щракна нещо ей тука и си викам: "А бе, тях ги подлагат на дискриминация нелегално. Що да си развалям рахатлъка?! Я си представи, че пак почнат да ги репресират легално или  ги извадят от закона?! При такваз ситуация моментално ша съ компроментирам и ми отиде и мястото, и кариерата. Политика е туй! Не е като да си играеш на шикалки, я.

    Пък и  са беднички, завалиите. Тя, политиката, само с репчене не са прави, ами иска и спокойствие откъм финансовия въпрос. Сиреч - да ти дрънка джеба! Значи тая организация не може да ми напълни джеба, пък какъв ще съм политик с празен джеб.

    И още едно съображение към горе изложените: нямат си идеология, а каква е - питам аз - организацията без идеология? Неуправляем летящ обект. Няма да знаеш в коя насока да вървиш и по кое правило да съ самоуправляваш.

    А бе, да ти кажа под секрет - аз смятам да управлявам, а не да съ самоуправлявам. Къде по-доходно е!

    Като си направих тия умозаключения, безвъзвратно съ отказах от първия си мерак. Нали сега `секи има право да съ ориентирва според както му сочат интересите. Затуй ша съ присъедина към комунистите, щото с тая партия, според мене, най си подхождаме по характер. Каквато тя - такъв и аз. И убежденията ни еднакви. Направо - пълен синхрон и разбирателство, един вид.

    Е, верно, че не съм чел Маркс, нито пък неговия човек... да му се не види - забравих му заглавието. Някой си Енглиш май че беше. Ама ще го прочета тоя Маркс. Не че е написал кой знае какво, ама да не им чупя хатъра, я! И неговия човек ша прочета. Туй не е болка за умиране. По-важно е, че `сичко, дето ония го нямат - тия го имат. Власт ли искаш? Ей ти власт! Командвай и си гле`й кефа. Пари ли искаш? Ей ти пари, колкото щеш! Вземай, колкото ти трябват, пък и горница да вземеш, няма кой да ти дири сметка.

    И идеологията им - на лице. Трима души са се трепали да я пишат, един вид. То, верно, че има една приказка: "Много баби - хилаво бебе.", ама нейсе. А бе, кой ти гледа идеологията като е отгоре. Важното е да си горе, па другото е за баламите. Че тъй де!

 

1990 г.

Габрово

© Румен Ченков All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Супер е! И аз бях писала, само че за "Бай Ганьо в ресторанта" :D Жалко,че го изтрих...
  • Поздравления, Кумец!
    По живо, по здраво пак ще посрещаме и ще изпращаме, нал' такава си е българската "народна политика" открай време, няма да се излагаме, я.
  • Много актуално, браво! Страшно ми хареса! Жалко, че и Бай Ганьо е само един, е компромисно - неколцина, а останалото сме публиката...
    Кога ли ще станем всичките като него, тогава ще е голям сеир
    И има надежда тогава да станем поне някакво гражданско общество...
    Приветствам идеята ти и майсторското й реализиране!
    Прегръдка!
  • Особено актуално и днес! Ама бордовете, Кумец, бордовете...Най-малко 17, че да има сметка поне! Щото иначе, нема сметка от партията!
  • Това ми напомни за НЛО и една песен, която пееха:
    "Ах, вие, мои партии любими,
    аз ще бъда с таз,
    която е на власт."
    Жалко, че имаме доста такива политици, които редовно се пребоядисват!
  • Харесва ми тънката иронията, с която представяш положението днес...!Поздравления!
  • И да не забравиш да си осигуриш обръчи от фирми,че без тях политиката е съвсем яловаПоздравления!
  • Какви ти идеологии, брат... Интереса клати феса!
  • Като гледам годината - актуалното си е актуално!
    Поздрави, кумец!
  • Много, много ми хареса... Получих си дневната доза добро настроение
Random works
: ??:??