Jul 5, 2008, 9:13 PM

Мъглите над Тарех - Предистория, част 1 

  Prose » Fantasy and fiction
914 0 1
3 мин reading
 

Мъглите над Тарех

Предистория, част 1

Земята Мая съществувала от незапомнени времена. В нея съжителствали десетки малки кралства в пълен мир и разбирателство. Никой и не бил чувал за войни. Разбирателството било толкова силно, че подразнило всички далечни земи, чиито жители не живеели щастливо, заради разкъсващите държавите им войни. Всички намразили земята Мая и се обединили във война срещу нея. Нито едно кралство в Мая нямало истинска войска и никой не бил в състояние истински да се защити. Мнозина загинали. Но не това било най-страшното. Разрушен бил и Икосан. Икосан бил сърцето на Мая. Красиво малко кралство, гушещо се в своите гори. Сезонът на вечната пролет се бил загнездил там. В това малко кралство живеел лордът на Икосан. Той управлявал Икосан, но и нещо много по-важно - природата в Мая. Всички живеещи в Икосан били избирани да са там, заради праведния си живот и добивали магически сили, но никой от тях не бил родом от това кралство, те можели да бъдат от всякъде, дори от други земи, важното било да са добри. Икосанците били непобедими от жителите на Мая. Освен това никой, който заживеел в Икосан за постоянно и добиел магически сили, не можел да се жени и да има деца, нито пък е можел да го прави преди това. Било направено само едно изключение за лорд Карадрад, който имал дъщеря, но бил толкова добър, че всички в Икосан единодушно решили, че могат да го изберат за свой лорд и покровител на природата въпреки всичко.

 

            Карадрад паднал мъртъв при нападението на чуждите земи над Мая. Чуждоземците си отишли, но след туй замряла и природата, почвата не била плодородна, вилнеели урагани и торнада, изригвали вулкани, земетресения разтрисали земята. Повечето от служителите в Икосан били мъртви, нямало кой да избере нов лорд. Хората започнали да измират заради безбройните бедствия и глада. Тогава се появила Естелия. Тя била дъщерята на Карадрад. Събрала малкото останали икосанци и обявила, че заема поста на баща си. Някои били против, но нямали друг избор - Мая загивала. Намерила отново повелител на природата си, Мая започнала да заяква след войната. Новият лорд обаче не се интересувал толкова от мира вътре в Мая, колкото от възможността от нова външна атака. Тя събрала най-силните мъже и жени от цяла Мая и ги изпратила в кралство Отрахон, в далечната земя Гизда. Отрахон бил населяван само от магьосници, перфектно владеещи изкуството на войната. След 9 години, когато хората се завърнали в Мая, те били превърнати в перфектни войници. Естелия ги разделила на две и създала две нови кралства. Едните пратила в скалистите планини на юг от Икосан. Там често се спотайвали чужди войски и извършвали набези в Мая. Изпратените там хора създали царство Лот. Другите изпратила на запад, на единствения остров в Мая, до момента необитаем. Там също честа се спотайвали чуждоземци и нападали Мая. Изпратените на острова нарекли царството си Астиа. Естелия нарекла тези две царства пазители на Икосан. те били много по-могъщи от всяко едно друго кралство в Мая. След това Естелия разчупила на десетки парчета една омагьосана фреска, върху която бил нарисуван кръговрата на сезоните и раздала на всяко едно кралство в Мая парче от пъзела. След туй казала.

- Само който събере всички парчета от пъзела, ще може да владее Икосан и природата и ще може да бъде господар на Мая!

След туй заповядала на всяко една кралство да има войска и да защитава с цената на всичко своето парче от пъзела.

 

Така свършили мирните времена в земята Мая.

© Събина Брайчева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Браво! много ми хареса. Пиша ти 6
    П.П. За да не остана по-назад скоро ще почна да пускам първите глави на "Окървавения" - книга първа от трилогията "Сказание за кралете на Пясъка"
Random works
: ??:??