Aug 16, 2013, 8:14 PM

Пазаруването 

  Prose » Narratives
550 0 5
1 мин reading

Пазаруването

 

      Канада. Монреал. Магазинче в китайския квартал. Тук съм вече повече от месец и сериозно ме е подгонила носталгията.

      Народът кротко си пазарува разните му там необходимости. Същото правя и аз. Тихо и спокойно е. Чуват се само отделни реплики. Ненадейно откъм касата ярка, отчетлива, скоростна и продължителна съвкупност от изказани на висок глас словесни изрази потича като пълноводен поток и залива целия магазин. При това на омайния и сладък роден, български език.

      Приближавам се. Мъжът виновно държи в ръце две пълни торби и едно хлапе и слуша. Жената дори не го поглежда, сигурна, че той е наблизо и говори ли, говори...

      Питам го нещо. Вместо отговор получавам бегъл и нищо не значещ поглед.

      Доста по-късно, в края на чаршията, срещам отново същото мило семейство. Нашият човек, вече с четири торби, не е посмял да посети поредния търговски обект и стои самотен отвън при минус петнадесет градуса. А може и да не са го допуснали вътре.

      Разбирам кой е и от къде е. Но само толкова, защото след миг той хвърля припряно недопушената си цигара и бърза да догони скъпоценното си съкровище...

 

30.VIII.2007 г.

© Динко All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • "Главата ти счупвам, хатъра - не"... типично българско!
  • Толкова омаян от съкровището си е нашенецът, че е готов всичко да изтърпи, ама да не му счупи хатъра...
  • товарния транспорт - все е нещо, пък и звучи интересно
  • Трудно е да избягаш от съдбата си или от жена си, дори накарай света
  • Горкият човечец! Защо е трябвало чак в Монреал да отиде, за да се увери за пореден път, че мъжът е товарния транспорт в семейната единица.Мълчи, носи, и плаща!
Random works
: ??:??