Jun 13, 2021, 11:44 PM  

Разумът е най-добрият ни съветник 

  Prose » Reviews, analyzes, critical articles
498 13 13
2 мин reading

Напоследък сме свидетели на феномен, който бих оприличил на пропагандна лавина. Всеки един от вас, уважаеми читатели, може без особени усилия да се досети, кои са тези политически субекти, които в нашата съвременност надминаха по умения министъра на пропагандата на Третия Райх - нациста Йозеф Гьобелс. И как няма да го надминат, щом го избраха за свой учител /или ако предпочитате индийския термин - за свой гуру/. За техниките на пропагандата може да се говори много и дори да се напише мастито есе. Но дори и то няма да е достатъчно, за да се отворят очите на заблудените. Гьобелс казва, че една лъжа повторена хиляда пъти може да се превърне в истина. Затова повторението е майка на пропагандата. Този принцип Гьобелс взема наготово от древния Рим. Но сам по себе си той не е достатъчен, ако не бъде произведен ефект, който в тенис на масата е наречен топспин. Идеята на топспина е когато въртящото се топче се удари в повърхността на масата да усили въртенето си и да е много трудно да бъде върнато в полето на противника. Как се постига топспин в политическата пропаганда? Ами много просто. Хвърляте фалшив факт в публичното пространство срещу неудобен политически противник. Докато озадачен, какво точно се случва, той умува как да реагира, хвърляте още 3-4 фалшиви факта /чистокръвни клевети по негов адрес/, но звучащи достоверно, които да доразклатят имиджа му. Принципът на подобни клевети и лъжи е онагледен от народа с думите: "Кажи, че сестра му е курва, пък нека после той да доказва, че няма сестра." Българският народ е силно чувствителен към темата за незаконното забогатяване. Затова е препоръчително да се подхвърлят някакви снимки, свързани с парични знаци, а ако може да се заприказва за вили в чужбина, за незаконни деца и пр. Колкото по-далече от България става набеждаването, толкова по-трудна за проверка е достоверността му. Мобилизирай цяла армия от верни ченгета, работещи на пропагандния фронт, най-вече в медиите. Те ще правят съответни предавания, в които ще мултиплицират злепоставящата теза. Постепенно наслагвай все-повече и все по-черни краски към образа, който методически изграждаш за широката публика. В един момент този образ заприличва на негър от Алабама. И сега вече настъпва моментът за лов на вещици. Нататък ще се сетите сами за финала - стига се до своеобразен публичен линч. Но за всеки случай нещастника може да бъде качен на клада, а тя запалена със съвременни запалителни смеси от всички страни. Тълпата реве от възторг, че жертвата получава справедливо наказание.

 

    Спомних си всичко това във връзка с твърденията на служебния кабинет, че хазната била опразнена, че България се намирала в крайно рискова финансова ситуация. Че бюджетът бил в окаяно състояние. И точно тогава попаднах на следния линк:

 

https://www.vesti.bg/bulgaria/vynshna-ocenka-za-biudzheta-i-ikonomikata-na-bylgariia-6126280

 

който ми разкри простата истина. А тя е да не се доверяваме на пропагандата. Дори и на най-ловката. Защото слугите на Сатаната знаят как да ни подведат и да ни ловнат на своето дяволско хоро. Лошото е, че хванем ли се веднъж на него можем някой недалечен ден да се събудим в ада. И то в казана с българите, който дори не бил охраняван. Затова колкото и старомодно да ви изглежда, аз все още се доверявам единствено на разума си. В свят като днешния си най-близо до истината, когато си сложиш превръзка на очите и оропакс в ушите.

© Младен Мисана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Прекрасно си го написал, скъпи приятелю! Да се осланяме единствено на разума си. А пропагандната политическа война в милата ни Родина взима неимоверни размери. Поздравления и силни аплодисменти от мен!
  • Благодаря ти за тази статия, Маестро!
    Докато има мислещи хора, краката на лъжата все ще са къси!
    Не се наемам да взема страна. Просто нищо не е цвете за мирисане в тази страна, но съм и безкрайно убедена, че с „комунистите шега не бива”. Не вземам страна, защото имам съмнения, че люпилнята май е обща!😞
    Поздрав за смелата позиция, приятелю!👍
  • "Разумът е най-добрият ни съветник" - Така е!
    Благословена вечер,vega666 (Младен Мисана)!
  • Благодаря ви колеги по перо и приятели, за тези интересни, задълбочени и справедливи коментари. Исмаиле, трогнат съм, че цитира извадка от стихотворението ми "Комунистически метаморфози":

    https://otkrovenia.com/es/poetry/komunisticheski-metamorfozi

    Мисля, че още е актуално, ведно с "Истината е някъде там":

    https://otkrovenia.com/bg/stihove/istinata-e-nyakyde-tam-5

    Трудно ми е да проумея, защо някой спи на канапе, като куче /държейки пистолет до главата си/, работи денонощно като вол и обикаля с джипа си кьораво и сакато в най-затънтените кътчета на България, вместо да тегли една майна на всичко това, да си вземе кюлчетата и пачките и и да отпраши на Хаваите или Бахамските острови. Нещо не ми се връзва. А и тези кюлчета си имат регистрационни номера в БНБ. Противниците му досега да бяха доказали тезата си. Защо настоящият министър на МВР не направи справката и да я публикува и огласи чрез всички медии?
  • Само ще кажа, че съм го прочел, .. но няма да коментирам надълго,...а , че който държи масмедиите - държи всичко
  • "Не вярвай на всичко, което чуваш! Историята винаги има три страни - твоята, тяхната и истината!" Да се надяваме, че ще познаем истината! Поздравления за хубавото есе и позицията!
  • Прав си! Да се молим само разумът ни да е стъпил здраво на земята. А другото е временно. Те са като еднодневки, не могат се скрият, както и да пърхат. Верно, животът ни мина, но пък знаем 2 и 200 и народ се не лъже толкоз лесно. Затова трябва съвеста да е винаги будна и да се пише и напомня за хитрините им! Поздравления!
  • Винаги всичко трябва да минава през собствената призма! Много ми харесва, че пишеш на тези теми, Младене! Браво за този текст!
  • Хубаво нещо е разумът, стига да има хора, които го използват по предназначение, тоест, подплатен със съвест! Поздрав и от мен за позицията, Младене!
  • ,,С комунистите шега не бива''/ Младен Мисана/
  • Много си прав, Младен, всичко дойде от прекомерната злоба и желание, за реваншизъм. Не ми се мисли, какви уроди ще населяват парламента! Тук трябва да се намеси съвестта, но надали! Харесва ми и те поздравявам, че си будната съвест на сайта!
  • Лъжата, смесена с клевета, отнема възможността истината да бъде доказана, поради отнето доверие в този, който би я доказал. Докато не се опрем на абсолютния критерий - Истината, дошъл да ни освободи от всичките ни заблуди, нашите представи ще се променят според момента като махалото на Фуко.
  • Докато четях написаното и подкрепено с факти, което противоречи на предизборната вакханалия, стигаме до извода:лъжата е опиат за деморализация на избирателите!
    Освен, че изгражда неистини,лъжата преследва още цинично и извратено състояние и картина в психологичен план!
    При наличие на нормален фиск в хазната и да се твърди, че няма пари, не значи ли,че се готвят да ги окрадат!?
Random works
: ??:??