Sep 27, 2009, 3:40 PM

След битката 

  Prose » Others
777 0 3
3 мин reading

СЛЕД БИТКАТА

 

(Сценарий за алтернативен финал на филма на Джон Ву „Кървавите скали” (“Red Cliff”), който пресъздава една от най-епичните битки в историята на Китай)

 

 

Действащи лица:

 

Джоу Ю (в ролята Тони Леунг) – стратег и държавник от времето на Трите царства

Джугъ Лян (в ролята Такеши Канеширо) – стратег и държавник от времето на Трите царства

 

Място: р. Яндзъ, при Кървавите скали

Време: Утринта на хубав пролетен ден

Героите, облечени в мирновременните си дрехи, стоят на брега на реката.

 

Джоу Ю: Хубав ден, нали, приятелю?

Джугъ Лян: Да, още няколко дена и сливите ще разцъфтят в целия си разкош.

Джоу Ю: Сливите са най-красиви при Кървавите скали, не мислите ли?

Джугъ Лян: Така пишат поетите. Но ги виждам на живо за първи път.

Джоу Ю: Поезията винаги казва истината, нали?

Джугъ Лян: Да, винаги съм смятал така.

Джоу Ю: И ние с Вас сме поети?

Джугъ Лян: Това ще кажат онези след нас. Но ние наистина написахме тази битка като поезия.

Джоу Ю: Може ли войната да бъде поезия?

Джугъ Лян: Да. Всичко е поезия. Дори и смъртта. А сливовият цвят е за начинаещите.

Джоу Ю: Разбирам. Може ли да Ви попитам нещо преди да се разделим?

Джугъ Лян: Кажете, приятелю.

Джоу Ю: Мислите ли, че битката при Кървавите скали наистина се състоя?

Джугъ Лян: Защо се съмнявате в това?

Джоу Ю: Ами вижте наоколо! Няма и следа от телата на загиналите и от изгорелите кораби!

Джугъ Лян: (оглежда се с ръка над очите) Не знам. Сега всичко ми се струва като сън. Може би ние с Вас сме си го измислили онази вечер, когато за първи път свирихме заедно.

Джоу Ю: Знаете ли, че и аз през цялото време си го мисля?

Джугъ Лян: Тогава може и наистина да е така.

Джоу Ю: А как ще разберем как е?

Джугъ Лян: Ще прочетем хрониките, написани за нас!

Джоу Ю: Затова ще трябва да живеем дълго, много дълго, като отшелниците в планината!

Джугъ Лян: Прав сте! Дали няма някакъв по-бърз начин? Не може ли просто да попитаме някого?

Джоу Ю: Може би онзи господин знае? (Камерата се отдалечава от двамата и показва режисьора Джон Ву на сгъваемия му стол. Учуденото му лице в едър план. Отново двамата в същата кадровка.)

Джугъ Лян: (размишлява) Знаете ли какво? Може би е по-добре да не знаем отговора!...

Джоу Ю: Май сте прав! Ами тогава, като че ли, не остава друго, освен да си кажем сбогом!

Джугъ Лян: (подава ръка за здрависване)

Джоу Ю: (учуден) Какво правите?

Джугъ Лян: Не знам защо – просто ми се стори, че хората, които ни гледат в момента, очакват от нас да направим така...

Джоу Ю: Щом казвате... (ръкуват се)

Джугъ Лян: Сбогом, приятелю!

Джоу Ю: Сбогом!

(Двамата се качват на конете си и препускат в противоположни посоки. Камерата показва Джон Ву, който скъсва сценария и го стъпква, като редува ругатни на китайски и английски. Общ план на Яндзъ.)

 

 

© Наследник на Куфара All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??