Sep 21, 2013, 5:37 PM

Суша 

  Prose » Stories for kids
825 0 7
1 мин reading
Едно облаче се влачило цял ден из небето. Обикаляло, обикаляло с надеждата да срещне някой - я птица, я някое друго облаче, но не срещнало никого. Натъжило се, и очите му се напълнили със сълзи. Помъчилo се да ги спре, но те закапали една след друга, сякаш чакали да падне първата и да се търкулнат след нея.
В това време Земята била суха, нямало кой да и даде капка водица. Реките, язовирите и моретата пресъхнали и настанала страшна суша. Цветята и дърветата изсмукали всичката и влага - иначе не можели да живеят, и вече започнали да съхнат. Ставали грозни и умирали без вода. 
Сълзите на облачето стигнали до нея и тя отворила уморени очи. Погледнала към облачето, видяла го колко е тъжно и как от него изтичат милиарди сълзи, падат и попиват в нея.
А цветчетата на цветята и листенцата на дърветата започнали да се разтварят и започнали да се усмихват, защото вече не били жадни. Повдигнали главички към небето и видяли как Слънчо наднича с едно око зад тъжното облаче и се усмихва хитро.
- Защо се смее Слънчо, Мамо Земя? - попитали те Земята.
- Мили мои деца, Слънчо е щастлив, защото вие ще живеете, а когато вие сте живи и красиви, ще съм красива и аз, и хората ще са щастливи, а децата ще играят по зелените полянки с много цветя. Ще скачат в пълноводната река, ще се къпят в морето. Понякога трябва да се жертваме, заради живота и щастието на нашите близки същества. Не се натъжавайте, вижте от изпаренията, които аз испратих на небето, колко много пухкави, бели облачета са се народили и малкото облаче вече си има приятелчета.
Повдигнали главички цветенцата и що да видят... Слънчо е изместил малкото облаче и се е усмихнал с най-голямата си усмивка. А облачето даже не забелязало колко цветенца гледат към него, така се било заиграло с останалите палави облачета... 
снимка:Румен Колев

© Валка All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ви!
  • Добър разказвач си!
  • Много хубава приказка за малки и големи! Поздрави и от мен!
  • Няма начин, щом е усмихнато, всичко е красиво и се харесва.
    Благодаря ви, Краси!
  • Хубава приказка, Слънчо се усмихнал с най-голямата си усмивка, хареса ми!
  • Благодаря ви!Имам на кого да ги разказвам, поне докато са малки.
  • Ех че сладка приказка. Браво Валка. Прочетох си я пак. Хареса ми много и съжалих,че край мене няма малко детенце да му я прочета. Толкова ми хареса.От един дъждец каква красота може да излезе.Поздрави!
Random works
: ??:??