Jun 3, 2007, 9:55 PM

Защо си тръгна? 

  Prose
1252 0 5
2 мин reading
Не, не викам след някое момче. Имам своето момче и то е при мен. Не си е тръгнал...
Ти си тръгна!
Да, точно ти... Ти, който... Не си на Небесата.
И не си при нас, не си в родината.
Ти избяга, за да избягаш от проблемите.
Ти си тръгна, защото така мислеше за правилно...
Тръгна си и се изгуби още на летището. Още там само аз те изпратих и махах след самолета...
Плачех и ти ме попита защо. Казах, че ще ми липсваш...
Да така е, липсваш ми. Но тогава не плачех за това.
Бях ти бясна. И те мразех, и... и толкова много те обичах.
И толкова силно ми се беше свило сърцето и... И...
Не те разбирам. Защо остави зад гърба си и мен, и семейството, и приятелите си...
За да отидеш някъде... На "по-добро място"... По- добро от родния ти град. Място, на което ще си сам, но ще си по-добре... така ли?
Нима не обичаш София?!
Ужасно прашната София, с дупките, с боклуците... Със лъскавите коли и малките, стари коли на доизживяване, блъскащи се по улиците...
Не?!... И аз не я обожавам, знам.
А Бургас? И него ли не обичаш, приятелю? Не обичаш ли самотните улици на морския град през есента и шума през лятото?
Не обичаш ли горната част на моста, която разказва толкова много истории?... Не ги ли обичаш?
А преди не ги ли обичаше?...
И какво, как е в Америка? По-добре ли е от тук? Океанът им по-красив ли е от нашето Черно море? Вашингтон толкова мръсен ли е, колкото София?
Вероятно океанът е толкова син, колкото си го представям и е красив...А Вашингтон е чист, подреден и добре уреден град.
Разгажи ми и за хората.
Американците толкова отворени, темпераментни и уникални хора ли са, като нас, българите? Имат ли такива храни, такива песни и толкова много история? ... Казваш, че са сухи хора и се хранят само с готова храна и завъртяни ястия...
А толкова романтични ли са американките? И толкова красиви ли са, като българките? А мъжете? Американците идеални и силни като по филмите ли са?
А природата такава зелена и разнообразна като нашата ли е?...
И още много, много въпроси...
Знам, че за теб там е хубаво.
Но на нас ни липсваш.
Липсваш ни, защото те обичаме.
Ти обичаш ли ни още?... Обичаш ни, викаш.
А Нея обичаш ли, защото и тя те чака. И тя за теб пита...
Обичаш я.
А защо я напусна?! Защо я остави заради Америка? Тя повече ли ти даде?...
Върни се, приятелю.
Само България е твоя и ти си само неин. Тук ти е мястото, тук ти е "хвърлен пъпа", тук ти е родата и тук си роден... И трябва тук да умреш...

© Неда All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • ...старая се да я обичам, каквато и да е... Благодаря.
  • Страшно много ме радват хората, които обичат България ... дори и такаваБраво!
  • Данче, македонско девойче, за твоя патриотизъм съмнение няма... Благодаря за оценката и за думите.

    Милена, благодаря и на теб за милите думи и за аплодисментите...
  • Мило момиче,искам със сълзи на очи да те аплодирам!!
    Ако дори само един човек,тръгнал си от България го прочете,съм сигурна,че ще се разплаче!
  • Аз съм невероятен патриот..разказа ти ме разчувства.Показала си по свой собствен начин отношението ти към родината,към емигрантите...А най ми харесаха преките сравнения м/у България и Америка.Като нашата страна друга няма.
    Поздравления за разказа,великолепен е =)
    6
Random works
: ??:??