16 abr 2009, 9:51

Ако Паисий беше наш съвременник, щеше ли да бъде горд? 

  Ensayos » Estudiantiles
4208 1 5
1 мин за четене

 

 

 

   Дори не ми трябва време да се замисля върху отговора си. Съзнавайки какво е положението в България и познавайки доста от "модерните" българи с мъка на сърце ще кажа НЕ.

   Монахът, автор на "История славянобългарска", би се обърнал в гроба си, ако можеше да види България на 21век с нейните велики българи. Същите, които бягат в чужбина заради кризата. Същите, които обикалят света и учат различни езици, забравили да бъдат българи. Същите, срамуващи се от факта, че са българи.

В главата ми отекват думите "Ооо, неразумний юруде, поради що се срамиш да се наречеш българин?" Дали днес някой си ги спомня? Дали днес някой изтръпва от чутото и прочетеното за онези времена? За времената, когато сме нямали писменост, когато сме били тъпкани и поругавани и въпреки всичко сме се удряли в гърдите и сме казвали с гордост: "Аз съм българин."

  Днес имаме всичко - писменост, език, култура, история... И напук на всичко се срамуваме от себе си. Ругаем България, ругаем политиката, ругаем управниците, псуваме, негодуваме... срамуваме се. Сякаш не сме чели вековната история на родината си. Сякаш не сме чували за делата на Левски и Ботев, за Симеон и неговия Златен век, когато България е била на 3 морета. Сякаш думите на Вазов "език свещен на моите деди" вече не всяват уважение. Сякаш всичката кръв, напоила земята, по която стъпваме и всички паметници, криещи в себе си спомени, не са от значение.

   Срамът е изместил гордостта и почитта от сърцата ни, срамът е изместил любовта. Защо тогава да се гордее Паисий? Защо да се гордеят Левски, Ботев, Вазов? Няма място за гордост в България на 21 век. А това е тъжно...

 

 

 

 

 

 

© Марти Петрова Стефанова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря и на двете ви!Приятно посрещане на празника! Всъщност заданието е учителско,но за по-горен клас.Все още не съм учила "История славянобългарска" и съзнавам,че есето ми не е на ниво 10клас.
  • на Празници човек се замисля над стойностните неща в живота си , не само като човек , но и като българин..Това е важното !!
    Светъл Великден на всички!!
  • Аз не се и съмнявам, че си си го писала ти.
    Ставаше дума за това, че всички есета, в които става дума за история, за България и великото ни минало звучат по еднакъв начин. А именно (без желание да те засегна) някак помпозно и натруфено.
    Защо не се опиташ следващия път, когато ти дадат подобна тема (предполагам това е учителско задание) да говориш без тази приповдигнатост, която на моменти звучи високопарно. Опитай с простички, човешки думи да кажеш своето отношение към проблема. Опитай се да избягаш от матрицата.
    Прегръщам те! Весело посрещане на празника!
  • Може би ти се струват еднакви заради отношението на младите към държавата .. Но те уверявам, че есето аз съм си го писала
  • Защо всички есета на подобни теми ми звучат като да чета едно и също есе?! Много странно...хм?
Propuestas
: ??:??