13 ene 2024, 20:31

Боята чудо 

  Ensayos
565 6 54
2 мин за четене

  Чета, мълча... Чета, мълча и накрая ми писва, решавайки да напиша това нещо, което не е и есе.

Ужасен съм или по-скоро отвратен съм, защото в държавата и дори в този сайт бродят едни борци "за Правда и за Свобода". Втори Ботев, Левски и Бенковски. 

Ама на езика ми е, колко от тях са бивши комсомолски секретари или ЗКПЧ-та, или "бивши членове на Нашата партия", колко от тях са пълзели, ближейки задните части на "водещите лидери", за да станат мижитурки с някаква титла. Няма нужда да ми отговаряте, защото ми е ясно. Живял съм в тези времена и имам спомени за късо подстриганите комсомолци, скандиращи КПСС-БКП по манифестациите. Сега, какво стана?! Цялата ни нация излезе, че са се борили срещу комунистическата мафия. Тогава тия на парадите, сигурно са ваши дублики или триизмерни сенки?

Друг въпрос:- На колко от вас "велики борци", семействата им са интернирани с печата "Враг на народа", на колко от вас близките са лежали в концлагерите на комунистите, колко от вас са били пребивани в Милицията? И затова няма смисъл да ми отговаряте във виртуала, защото тук лъжите са на почит. Водещото е статистиката и това, което съм видял. 99,999999 % гласували за Партията-Майка.

Публикувайте ваши снимки от това време и дали на среша няма да е ниско подстриган комсомолец с червена връзка и стандартното тъмно-синьо костюмче или комсомолка с прилежно сплетени на плитки коси, пак в същото тъмно-синьо облекло. В този аспект ми се иска да ви попитам и колко от вас са изключвани от Комсомола, колко от вас пълзейки са постигнали в това време на "тоталитарна репресия" някакви си постове. Пак ще ви кажа, че е излишно да го казвате. Facies loquitur pro persona.

Но да си дойдем на заглавието- Боята Чудо. Да, страшни промени станаха... Керванът си е същият със същите камили и камилари, като и децата на камиларите ги последваха в професията, единствено решиха да боядисат кучетата от червено в синьо, за да има, някаква разлика отпреди. Ти да видиш... Сините кучета решиха, че са вълци. Е, да, ама не, от куче не става вълк, просто то си е сателит зависим от хората. Това е заложено вътре в него и е наслагвано с хилядолетия, предавано от баща на син.

Иначе, боята чудо е голямо чудо. Навсякъде бродят сини пудели, които вият към луната, след като са ги подстригали, като лъвчета.

За три години, откакто съм в сайта, толкова лъвчета видях, че се чудя, дали не съм в Метро-Голдуин-Майер или в цирк.

© Гедеон Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Късно е вече да се обвинява комунизма. Даже неестествено: той живее само в старческия ум на комунистите. Мизерията на българския народ е негово съвременно работническо дело.
  • Жабок, ти бе много прав-това не е спор, това си е чист "Бой"
    Така видя Чибурашка, спор на неправилното място
  • От всички тези коментари най-интересен ми е последният на Акеми: Вие така, вие онака. Вие - българите. Ами тя няма български ген, да вземем да я обожествим, а? Амин!
  • Уважаеми Пламене, много ми е интересно във вашата алтернативна версия по каква причина Народното събрание обявява България за република? Особено след като това е в противоречие с конституцията? После защо да няма язовири? Смятате, че само комунисти са способни да строят язовири? Какви точно полезни изкопаеми биха изкупили чуждите фирми? Защо да се прави икономика с държавни заеми, при условие, че в Османската империя сме съумели да направим твърде силна "промишлена и суровинна" икономика без никакви заеми? И само накрая, защо сте убеден, че България би имала статута на победена страна? Какво би било различното с една Италия например?
  • Както казва Акеми - 'Вале. България щеше да е същата кочина като сега' ... Дори и по - зле. Алтернативно след прословутата 1945, България е победена държава, лишава се от големи територии и южната граница минава на 30 километра от Пловдив. Няколко години след това Народното Събрание я обявява за Република, пада под английско влияние и се озовава от другата страна на Желязната Завеса. Банани има. Няма язовири, промишленост, АЕЦ, няма значими национални обекти като Хаинбоаз, Димитровград, няма космически достижения. Чужди фирми се настаняват, изкупуват земи, води, полезни изкопаеми и с държавни заеми се прави някаква дребно промишлена и суровинна икономика. Няма никакъв социализъм и комунизъм. Става член на ЕС много по - рано, но на трета скорост, само като пазар, никога няма да ни приемат като равностоен партньор. На кръстопът между Запада, Изтока и арабския свят никой не би позволил голяма независима държава. В наши дни някаква русофилска партийка вдига лозунги '78 години стигат' 😥
  • Строител съм и владея няколко занаята, включително, боята, но пред тези, за които говориш, ряпа да яда - е, те тва са баш-майстори!
    Иначе, верно, преси всички бяха в партията, сега... чудо ли е, лицемерие ли е?...
    Далавера ли е?...
    Поздравявам те.
    Относно коментарите, ми, посмях се от сърце и душа 🤣
  • Не видях нищо изчерпателно в коментара й. Всъщност колко от вас знаят, че България отказва помощ по плана Маршал? Все си мисля, че е могло да се развие по друг начин. И знаеш ли защо - да погледнем една Германия, победена във ВСВ. Толкова от мен.
  • Да, повиши се раждаемостта сред ромите и намаля при другите етноси.
    Преди ги водеха под строй да гласуват за БКП, сега ги черпят кебапчета да гласуват за синьото БКП.
  • И народа се променя, Жабок - не го ли забелязваш.
    Най-малкото изчезва.
    Но празно няма в природата. Ще го сменят с друг народ (малко по-мургав и сприхав).
  • Извинявай, Валя, че не ти отговорих на въпроса, но Акеми беше повече от изчерпателна. Една държава се променя от народа в нея, а не от строя, защото строя се сменя, но народа не.
  • И аз ти отговорих, Вале. България щеше да е същата кочина като сега. Ако ги нямаше комунистите, щяхте да си намерите друг господар. Сега като сте с Брюксел и Вашингтон да не прокопсохте? С по две хиляди лева заплатка, умиращи пред болниците и чакащи някой джигит да ви затрие на пътя или циганетата да ви видят сметката?
  • Майсторе, аз по творбата творя, бе.
    Ама ще се въздържа занапред. Друг да го мисли стихотворението за Анани.
  • Анани с най-голяма любов към теб

    БАННАТА
    Не си сама на този свят
    и нищо, че си банната от всички,
    затуй, че имаш някакъв инат,
    история да гледаш ти на срички.
    Там някакъв загубен тарикат
    лъжите си пробутва, като птички.
    Той вижда в тебе дяволът рогат,
    заяждащ се с невинните душички.

    Какво, че искаш ти жени,
    нима не са феерията на живота.
    Сред алкохолни пари и лъжи
    забравяш маската на скота.

    Валя, не упреквам лично теб, просто поставих тази тема, защото в моето съзнание звучи така.
    Тенев, от малък не обичам строя, винаги ходих последен с ръце в джобовете. Защо да не напиша стих за Анани при това без всякакви вулгарности.
  • Анани, Димо, Акеми, придържайте се към творбата в коментарите си.
  • Абе, как пък всички комсомолци намразихте комунизЪма, Валюшо?!
    Сигурно на ушенце са ви казали нещо, дето ние некомсомолците не го знаем за този строй.
  • Жабок, да, вероятно си минал през това, но пък аз не намирам с какво съм виновна, че не съм. Между другото в училище ме направиха зам. комсомолски по учебната дейност с едничка цел - по-нататък (защото такива бяха стъпките) да имам в характеристиката си и обществено-полезна дейност. Моите учители си бяха съвсем добронамерени. Не съм се тикала. А във втори курс в университета, когато ме освободиха от изпит по философия, съвсем директно си бях заявила на доцента, че комунизмът няма бъдеще. Да не говоря за реферата, който написах в първи курс "Съвременни методи за манипулиране на съзнанието" и когато го защитавах съвсем ясно заявих как става - с повтарянето на една и съща идея и внушаването, че тя е най-вярната. С примери от песничките в детската градини и училище. Той стигна до градския кръг. Основният проблем е усещането за безвъзмездност на пропилени шансове и възможности. Друг е въпросът, а и аз вече ти го зададох - Каква щеше да бъде България, ако не беше този 45-годишен експеримент.
  • Е, ако е рима на банната, трябва да е хванната... и защо пък да съм хванната от някакви си гори... по-добре да е от някой зноен поет... или още по-добре поетеса....
  • Димо...😂
  • ...развратна алкохоличка - банната,
    от гори тилилейски хваната.

    Ето ти римата - просто идея за стихото.
  • Гедеон, моля ви да съм развратна алкохоличка-лезбийка, която броди самотна по света, отчаяна от това че е банната... На това последното не знам каква рима ще измислите...
  • Е, стига вече, че се спуках от смях
    Анани, непременно ще напиша стих за теб, особено ако си жена. Дано не ми покажат червен картон.
    Валя, аз съм изключван три пъти от комсомола и винаги връщан от хора, които са били имена през това време. Последният беше професор Гълъбов.
  • О, не само Валя, това е широко разпространено мнение Също и призовават да ми се забрани да коментирам, а в един незабравим случай решиха, че съм жена, макар че не знам какво точно е лошото в това Но тук естеството на обидата е, че съм измамник
  • Изоставаш, Анани. Цял стих за теб никой все още не е създал. Най- често просто те пращат в лудницата а Валя май те беше изкарала алкохолик.
  • Гедеон, един написа разказ, но не съм си направил труда да го чета
  • Мойте възгледи никога не са били променливи. Ако се върнеш назад, може ли да съдиш родителите си или прародителите си, които поради силата на определени обстоятелства, също са били на "хранилка" според теб някъде? Между другото, този термин е изключително глупав, защото си работил. Аз лично никога не съм се ползвала с облаги. Майка ми чака 17 години за жилище, аз бях с 4 група като младо семейство. Но животът ни беше такъв, че нямаше как да не си член на ДКМС например, нямаше. И в даден момент заради простия битовизъм си готов да се свиеш, защото друг изход няма. Хората, които се опитваш да визираш, представляват едно мнозинство - недоволни от онова, което е било. А иначе какво - стачките забранени по закон, ръцете ти вързани, границите затворени.
  • Анани, аз съм се трогвал понякога, но не винаги. Очаквам да напишат стих за теб
  • Аз също искам да попитам: Мен постоянно ме обиждат и ми отправят лични квалификации, не че ме засяга, забавно ми е, но не виждам някой да се е трогнал...
  • По-скоро съм загрижен за сайта. Иначе нервите ми няма, как да ги похабя.
    Благодаря, приех предупреждението,, но очаквам и ответни мерки за това, което написах преди това.
  • Акеми, не е съвсем така, само донякъде. Едно поизместване на темата направи. Коментира друг автор и творчеството му, като връзката с горната творба поизбледнява. Гедеон си позволи обидни квалификации. Предупреждението е за него.
  • Жабчо, последна грежа ми какво мисли Юри за мен или какво драска. Не си хаби нервите за глупости, не си заслужава.
  • Разбира се, Тенев, но ми е интересно, като какво приемаш това не двусмислено "стихче" публикувано в сайта. При това заобиколено от клакьори.
    За съжаление, аз няма да се въздържам пред такава помия в раздел поезия и това не е първо нарушение на този потребител.
  • Моя е вината, Краси. Ще се въздържам занапред.
  • Моля, без обиди към други автори в коментарите.
  • Не се и съмнявам, жабчо. Здраво го е закъсал откъм идеи. Ако не громи комунизма, ще се бори за Украйна или щи гони въображаеми момета...
  • България пак щеше да е на същото място както и сега, Вале- в калта. Благодари на Юрката за стихотворението от мое име. Явно съм фактор, щом се е постарал толкова заради мен.
  • Дух, звучиш ми, като Чибурашка. Няма никакъв спор, просто аз не мога да вдигна плаката "Бият бит, еб....ан. Да живее демокрацията!"
    Валя, отново прочети, което съм написал. Не упреквам никой, дали е син, червен или зелен, да си бъде, какъвто иска, но един път ял ли си от облагите в хранилката на Партията, след това е просто не етично да бъдеш един от най-силно викащите "Демокрация, смърт на комунизма". Стой си тихо с променливите си възгледи. За "съжаление" имаше хора, които не бяха канализирани, както пишеш.
    Анани, не че ми е неприятно да коментираш, но прояви своето виждане, а не някаква креслива опозиция - Вижте ги тия, защото не знаете, какъв съм аз.
  • История се пише от времето, безвремието може само да интерпретира!
    Не си заслужава спора, приятели!
  • Знаеш ли какво е самоцензура? Собственото мнение можеше да ти донесе купища неприятности. И защо обвиняваш хората, родени в система, където свободомислието е било наказуемо, а влизането в редовете на чавдарска, пионерска и комсомолска организация е канализирано? Защо да се срамуват тия хора, на които от деца са им натрапвали идеи? Ако на младини не си бил комунист - нямаш сърце. Ако на старини си все още комунист - нямаш акъл. Но къде да идеш - затворени граници? Като в зоопарк. Не мърдаш никъде - жителство. Буден ли си, амбициозен - чакаш да те забележат ли? Нямаше друг начин освен партийната принадлежност. И знаеш ли - била съм комсомолски секретар. Но бях и проклета бунтарка. И ми се разминаваше. Защото баща ми бе роден в Правец. Не ми е донесло дивиденти - той е починал на 22. Но създаваше някакъв невидим щит и беше достатъчно, за да съзирам двойния аршин на системата. И да, синя съм. Не спирам да се питам - къде щеше да бъде България, ако не мина през 45-годишния експеримент.
  • Аз също спирам да коментирам, още повече че на автора очевидно не му е приятно и не искам да се меся, където не съм желан. Само още нещо ще кажа за последно: Бела, това наивно линкче, което сте публикувала, е един съвършен и очевиден фалшификат. Ако успеете да намерите информация за него - кога е написано, да покажете факсимиле или кога, от кого и къде е публикувано, то аз тържествено обещавам никога нищо да не коментирам в този сайт. Историята, Бела, се учи от книги и то сериозни книги, а не от фейсбук.
  • Законът Лучников се погрижи да не можем да си върнем имотите, защото не са в реални граници. И в името на народа ни взеха къщите, за да ни набутат в панелки, където първите и последните етажи се раздаваха не на собственици на отчуждени имоти, а по партийни заслуги. Толкова от мен! Лек и спорен ден ви желая!
  • Защо "една птичка". Репресираните са хиляди. Със семействата сигурно имат и милион. И какво направихте? Гласувахте за Жельо от философския факултет и за Стефан Савов - и той "репресиран", а с комунистически орден "Кирил и Методий". И въпреки очевидните фалшификации, кротко признахте резултатите от изборите. Пък сега страдате, че онези се пребоядисали. Вие какво очаквате, сами да се осъдят и да се затворят в манастири?...
  • Да прочете, някъде да съм писал против комунистите, плюейки строя или да обяснявам, колко съм репресиран, не. Но виж твоето мнение и това група лаещи край кервана е почти на всяка страница от коментарите. През 1990 със сигурност не съм писал безметежни глупости в някой сайт. Революциите, Анани в повечето случаи не се вдигат от камилите и кучетата, те се предопределят от камиларите на тоя или оня керван. Има хубава българска пословица "Една птичка пролет не прави"
  • Гедеон, много сте ми смешни всичките вие "репресирани", "мъчени", "врагове на народа"... Като сте били мъчени, къде бяхте пред 1990-та? Защо не вдигнахте въстание, защо не взехте властта? Единственото, което направихте, беше да си върнете имотите, това ви интересуваше. Пък сега - олеле...
  • https://m.facebook.com/nt/screen/?params=%7B%22note_id%22%3A640892726586423%7D&path=%2Fnotes%2Fnote%2F
  • Анани, явно някаква субстанция те кара да не можеш да разбираш написаното, но е добре, че вземаш "активна" позиция.
    Таня, нямам нищо против тези, които са приели идеята на комунизма, въпреки че това е някаква извратена хуманност, изцапана с кръвта на братята им. Дразни ме това, че същите тези сега са ревностни борци за свобода и демокрация. Картинно ти описах нещата с кервана и кучетата. Няма как да си лапал от благата на един строй равнозначен с фашизма и след това да си честен и доблестен, защото виждаш ли плюеш срещу него. При такава ситуация просто трябва гузно да си мълчиш. Имаше хора, които казваха /Аз го правя за децата си/ е да, но така създаваш същия блюдолизник, какъвто си ти. Ситуацията е много сходна с времето на помохамеданчването на българите в Родопите, какво толкова да заплюеш Кръста, щом ще останеш жив и ти и децата ти.
    Бела, при мен ситуацията е много по- лоша, защото имах, като "видна личност" лепнати и Кулак, и Враг на народа.
    Акеми- има и други видни личности.
  • Синьо, девойките от линка ви, които са наобиколили другаря Живков, не носят червени връзки, а червени вратовръзки. За вас разлика може и да няма, но разликата е съществена. Между другото, Бела, Левски никога, ама никога не е казвал това, което вие цитирате. Една подобна, казвам подобна фраза му приписва Захари Стоянов. Но между това да кажеш нещо и някой да напише, че си го казал има разлика. Както между червена връзка и червена вратовръзка.
  • Аз съм с произход " враг на народа", защото дядо ми е имал магазинче в центъра на едно село...съответно тормозен и бит в затвора, той се разболява сърдечно и умира. Децата му не станаха партийни членове, защото бяха с " тъмно минало ", а брат ми, лека му пръст - приет за летец във военното училище, вече остриган и строен, облечен с униформа, беше изкаран пред строя и извикани родителите му, за да им се каже - Много съжаляваме , но не можете да учите тук, защото се получи донос, че дядо ви е фашист и враг на народа...
    Дето викаше баба ми...най-голямата измет се изкараха комунисти...- мили спомени са това, не минават...Но той Левски го е казал - Който ни освободи, той ще ни зароби!
    Защото в кривата на народната зависимост, в нито един завой не сме били себе си! Та така с боята...
  • Недей писа такива работи, че на другаря Йовев може да му стане нещо. Вече не е в първа младост и силното напрежение...сам знаеш, доктор си.
  • Всички, които сме родени и живяли по времето на социализма, сме носили чавдарски сини и пионерски червени връзки. Да, и комсомолци бяхме. Комсомолски секретари също. Някой, може би и партийни членове да са били. Но това не ни прави непременно подлизурковци и гъзобливци. Човек е или честен, или продажен, независимо от строя в който е живял и живее в момента. Важното е, да остане честен и доблестен, не за пред другите, а пред съвестта си. Така че, не слагай всички под общ знаменател и не нападай наред!
  • 😥
  • Специално за "хана" - да види какви са били комсомолските вратовръзки.
    https://knizhen-pazar.net/products/books/1570839-komsomolskata-mladost-na-balgariya
  • Не е трудно да излъжеш системата, трудно е да излъжеш себе си. И човекът тръгна по лесния път... всичко е с главата надолу.
  • Комунягите са същото като фашагите, нацитата и рашистите. По-вредно от комунизма, фашизма и рашизма.човечеството не е имало. Уроди безпросветни. Тъпаци-сатрапи.
  • Толкова чак сте се прехласнал в своята благородна ярост срещу комунистите, че май сте забравил, че комсомолци с червени връзки никога не е имало... А уж сте го живял това време. Аман от "активни борци"....
Propuestas
: ??:??